dodano: 2019-07-15 20:05:04

Laboratoria Steam i interaktywny doradca zmienią postrzeganie sklepu?

Autor: AnoX
16°
0
Laboratoria Steam i interaktywny doradca zmienią postrzeganie sklepu?
Laboratoria Steam to zupełnie nowa inicjatywa, która oficjalnie zagościła już na platformie, starając się zachęcić graczy do sprawdzenia nowej funkcji.
 
Valve musi się brać do roboty, ponieważ konkurencja powoli, bo powoli rośnie, ale nie da się nie zauważyć, że pościg ogólnie wygląda na ślamazarny. Tymczasem doczekaliśmy się w końcu jakiś konkretnych działań. 
 
 
Kilka dni temu zademonstrowano nam Laboratoria Steam, czyli program wprowadzania nowych mechanik czy zmieniania systemów na bardziej skuteczne. Na początku przedstawiono nam trzy propozycje: 
 
  • Mikrozwiastuny - stworzone z troską o każdy detal sześciosekundowe zwiastuny gier mają najlepiej przedstawić nam dany tytuł i jego zalety. 
  • Interaktywny doradca - To specjalny algorytm wykorzystując tak zwane maszynowe uczenie się do przedstawiania nam najlepszych potencjalnie dla nas tytułów. To zastępstwo wcześniejszych doradców.
  • Automatyczny pokaz - To aż półgodzinny filmik poświęcony prezentacji najnowszych tytułów na Steam. W wolnej chwili będziecie się mogli zapoznać z premiera oraz istotnymi wydarzeniami. Widać tutaj informację tym co robi chociażby Major Nelson w kontekście gier na konsole Xbox.
 
Ponadto dopiero zapowiedziano nam także kolejne usprawnienia. Po raz kolejny zdecydowano się wykorzystać maszynowe uczenie się, aby zapewnić większą dokładność w rekomendacjach bazujących na naszych osiągnięciach i doświadczeniach. 
 
Wykorzystując sieć neuronową będziemy mogli uzyskać najlepsze polecanki, poprzez dostosowywanie sobie aktualnych czy ogólnych preferencjach. W związku z czym postanowiono na początek na dwa główne parametry - czas wydania oraz popularność. Co ciekawe oceny oraz tagi nie wpływają na ten system, co może się okazać interesujące w dłuższej perspektywie.
 
 
Steam jako platforma w ten sposób skierowała się także ku twórcom, którzy otrzymają jeszcze więcej danych dotyczących ruchu wokół ich gier oraz ogólnego zainteresowani nimi w czasie. Czy coś z tego wyjdzie? O tym się przekonamy dopiero za jakiś czas.

źródło: steamcommunity.com/games/593110/announcements/

Komentarze (0):
Reklama
Reklama