Silence - poradnik, solucja

lubiegrac poradniki Silence - poradnik, solucja



autor:

Rozdział 1

 
Zaczynamy animacją, w której Noah razem z młodszą siostrą chowają się w bunkrze, przed zbliżającym się nalotem.
 
Animacja
 
Wybieramy jedną z dwóch dowolnym opcji dialogowych, Renie wkrótce zaczyna płakać. Naszym zadaniem jest ją pocieszyć. Zabieramy zatem leżące na łóżku obok Renie, czerwone kulki i używamy ich na ich zarysie, by móc wykonać czynność. Tak będziemy postępować z każdym zabranym przedmiotem. Noah zacznie nimi żonglować. Niestety będzie to zbyt mało, żeby pocieszyć Renie. Dziewczynka twierdzi, że nie przypominamy Sadwicka, bo nie mamy czapki z pomponami ani Spota. Na ekranie pojawi się ikonka oznaczająca czapkę i to, że dany przedmiot możemy zabrać lub użyć. Używamy jej zatem na głowie osła, zabierając ją. Noah założy ją na swoją głowę. Zagadujemy ponownie Renie, która tym razem chce wiedzieć co u Spota. Zabieramy zatem skarpetę i wybierając jedną z opcji dialogowych opowiadamy o Silence i Sadwicku. W między czasie Noah będzie potrzebował korony, więc zabieramy klosz z lampy, a potem kryształowej kule, więc podnosimy żarówkę. Na koniec potrzebne nam będzie lustro, więc otwieramy szafkę i klikamy znajdujące się w niej lustro. Noah kontynuuje swoją opowieść, mówiąc o Sadwicku, który zniszczył swój świat, by ratować Noah, który był chory. 
 
 Silence_1a.jpg
 
Opowieść przerywa bombardowanie, który niszczy schron, Renie gdzieś znika, a Noah zostaje przywalony kawałkiem betonowej ściany.
 
Animacja

Rozdział 2

 
Noah
 
Znajdujemy się w zawalonym bunkrze. Przesuwamy betonową ścianę, przesuwając kursor myszy w górę i w prawo. Naszym zadaniem jest odnalezienie Renie. Po uwolnieniu się, rozglądamy się po bunkrze. Podnosimy leżącą z prawej na podłodze betonową płytę, pod którą znajdujemy zieloną skarpetę, w której Noah znajduje jajo Spota
 
 Silence_2.jpg
 
Gdy tylko ją zabierzemy, Noah  usłyszy wołanie Renie, ale nie wie skąd dochodzi głos a wokół panuje ciemność, dodatkowo telewizor strasznie hałasuje. Klikamy zatem na niego dwa razy, po czym, gdy pojawi się ikona nogi, kopiemy w odbiornik. W bunkrze zrobi się jaśniej a Noah po raz kolejny usłyszy Renie. Zabieramy młot leżący z lewej strony i uderzamy nim w telewizor. 
 
 Silence_3.jpg
 
Ponownie zrobi się ciemno i zobaczymy wyjście znajdujące się z prawej strony.
 
Animacja
 
Wychodzimy nim na zewnątrz, trafiając do miejsca, w którym, w zielonej mazi, przypominającej kwas pływają rzeczy z Silence. Naszym zadaniem jest przedostanie się na tory i do wyjścia. Stoi tam teraz Renie, która kogoś tam widzi. 
 
Zeskakujemy zatem najpierw na zegar, potem na globus, który zaczyna się obracać. Musimy zachować równowagę, w tym celu przesuwamy mysz w przeciwnym kierunku, w jakim wychylona jest postać, którą sterujemy, by zachować równowagę. Taką czynność powtarzać będziemy wiele razy podczas gry. Zadanie zostanie wykonane, gdy symbol kółka zostanie wypełniony. Noah znajdzie się za to w kotle, dużym garnku. Chwytamy zbroję. Zobaczymy odchodzącą Renie. Zrzucamy zbroję, ciągnąc ją w swoim kierunku, czyli w dół, po czym wchodzimy na mechanizm planetarny, a potem na tory z lewej. 
 
 Silence_4.jpg
 
Idziemy po torach do przodu.
 
Gra na chwilę przeniesie się do Renie.
 
Renie
 
Dziewczynka dotrze, w jakieś cudowne, nieznane jej miejsce i wkrótce natknie się na jakąś wielką postać. 
 
Powracamy do Noah.
 
Animacja
 
Noah
 
Chłopak jest pewny, że ponownie trafił do Silence. Pojawia się jakaś dziwna postać i Noah słyszy głos, kogoś, kto karze mi się schować. 
 
Wybieramy jedną z dwóch możliwości. Gdy stwór odejdzie, pojawi się dziewczyna. Ma na imię Kyra i twierdzi, że dzielna Renie, która zabiła pożeracza światów została zabrana w bezpieczne miejsce, czyli do obozu rebeliantów.
 
Wkrótce dziewczyna zniknie wskakując na górę. Naszym zadaniem jest dostanie się tam. Wracamy zatem do robaka, czyli w lewo, gdzie próbujemy przesunąć głowę posągu, ale Noah nie będzie miał tyle siły. Odezwie się Spot, któremu będziemy musieli jakoś pomóc się wykluć. Wracamy zatem w stronę klifu i używamy Spota (jajka ze Spotem) na Kłaku, zwierzaku siedzącym w gnieździe. Ale ten, choć głodomór, nie będzie miał zamiaru go opuścić. Wracamy zatem do robaka. Tam zauważamy gąsienicę, którą próbujemy złapać, ale ta ucieka, pojawiając się na klifie, blisko Kłaka. 
 
 Silence_5.jpg
 
Zwierzak natychmiast wychodzi z gniazda i łapie gąsienicę, więc korzystamy z okazji i umieszczamy jajo ze Spotem w gnieździe. W ten sposób Spot w końcu się wykluje i w porę uda się mu uciec przed Kłakiem, które jego też chce zjeść. Po przywitaniu się z dawno nie widzianym przyjacielem, klikamy na Spota i przesuwamy kursor ku dołowi, tworząc jego płaską wersję, po czym używamy go na głowie posągu i podnosimy kursor do góry, by zmienić Spota na jego okrągłą, przypominającą balon wersję, a głowa posągu przetoczy się na klif, pod ścianę skalną. 
 
 Silence_6.jpg
 
Wracamy zatem i wchodzimy na głowę posągu, na razie zostawiając Spota na dole.
 
Na górze spotykamy Kyrę, przywódczynię Rebeliantów, która zamierza wysadzić most w powietrze, by nie dopuścić do pojawienia się tu Poszukiwaczy, czyli szpiegów Fałszywej Królowej.
 
Klikamy na bombę, trzymając wciśnięty przycisk myszy, aż ikona zapełni się. Decydujemy także, czy chcemy uzbroić bombę, czy też nie. Niestety tak, czy siak ładunek nie wysadzi mostu, bowiem trzyma go metalowa obręcz. Ponieważ Kyra, która doprowadzić ma nas do Renie, ma zamiar wysadzić się w powietrze, musimy zająć się mostem. Schodzimy zatem na dół, gdzie używamy Spota na wodospadzie, by napił się wody i tym sposobem przybrał kolejną swą formę - kulista niebieska, po czym używamy takiej formy Spota na grzybie, który tu rośnie, a spowodujemy, że stanie się większy. Umieszczamy zatem Spota na Pierdzigrzybie, a po chwili znajdzie się on na górze. 
 
 Silence_7.jpg
 
Animacja
 
Wracamy na klif, gdzie czeka na nas już Spot. Przyglądamy się iluminacji świetlnej, widocznej w oknie wieży. Kira stwierdzi, że niebawem pojawią się Poszukiwacze. Umieszczamy zatem Spota w lewej obręczy i zanim ikonka się zapełni, czyli skończy się czas, klikamy na Spota i zmieniamy jego formę na okrągłą, by ten rozerwał łańcuch, niszcząc most. 
 
 Silence_8.jpg
 
Noah, Kyra i Spot pobiegną na dół.
 
Animacja 
 
Renie
 
Dziewczynka jest niesiona przez Rebelianta o imieniu Samuel. Dwójka zatrzymuje się na bagnie, gdzie ktoś jęczy. W mięsożernej roślinie utknął ptak Janusa, Horus. Renie prosi Sama, by go wyciągnął i po chwili sam zostaje przez roślinę uwięziony. 
 
Uderzamy więc roślinę kilka razy, ale ta jeszcze mocniej łapię rękę Rebelianta. Rozmawiamy z nim, wybierając dowolną opcję dialogową. W końcu dowiadujemy się, że roślina nie lubi gorzkiego smaku. Musimy zatem znaleźć coś gorzkiego. Możemy popróbować znajdujące się tu grzyby i jagody, ale nie są one gorzkie, więc przechodzimy w prawo, miedzy korzeniami. Dotykamy miodokleszcza, który wypuszcza na trawę troszkę gorącego miodu. Sprawdzamy także mokry mech, po czym klikamy na maskę, słysząc głos. Przyglądamy się też krzakowi rosnącemu na wysepce na wodzie. Jego owoce wydaje się być gorzkie. Żeby dostać się do jagód musimy zbudować most. Zabieramy zatem maskę i umieszczamy ją na wodzie, na jej zarysie, budując szepczący most. Wchodzimy na most i po raz kolejny zachowujemy równowagę manewrując myszką. Renie przeskoczy na wysypkę na której znajduje się krzak z jagodami. Klikamy na krzak, by nim potrząsnąć. Do wody wpadnie jedna jagoda, podnosimy ją, zanim zje ją ryba. 
 
Silence_9.jpg 
 
Okazuje się, że owoc jest gorzki, więc trzęsiemy krzaczkiem po raz drugi, tym razem zrzucając do wody aż trzy jagody. Zabieramy je szybko zanim ryba je zje. Wracamy po moście i z powrotem do Sama. Rozmawiamy z nim. Potrzebny nam ekstrakt z tych owoców. Do tego potrzebna nam jednak ciepło. Przypominamy sobie gorący miód i po raz kolejny przechodzimy przez korzenie. Próbujemy podnieść gorący miód, ale tylko poparzyliśmy sobie dłonie. Podnosimy więc do góry dużą czaszkę z lewej strony, a w niej znajdujemy małą czaszkę. Klikamy na nią, a Renie zostanie w dużej czaszce uwięziona. 
 
 Silence_10.jpg
 
Pojawia się Poszukiwacz, który podniesie maski i położy je blisko dużej czaszki. Gdy odejdzie, Renie uda się otworzyć paszczę czaszki i wydostać się na zewnątrz.
 
Zabieramy maskę, która pokryta jest smołą z wody, więc używamy ją na miodzie, a Renie zapali ją, po czym rzuci do wody, zapalając ją. Ponownie otwieramy dużą czaszkę, podnosimy maskę i umieszczamy ją w dużej czaszce, by ją zablokować. W ten sposób nie zamknie się i Renie będzie mogła wejść do środka. Robimy to zatem i sięgamy po małą czaszkę, kopiemy ją i znajdujemy hełm, który zabieramy. Nabieramy do niego gorący miód i wracamy do Samuela. Tym razem dowiemy się, że potrzebne nam mniej mokre drewno. Niestety nic takiego tu nie znajdziemy, więc klikamy na zatyczkę, która uwalnia znajdujący się pod ziemią gaz. Kopiemy w nią zatem, otwierając dziurę z gazem, do której nalewamy gorący miód, tworząc ognisko. Pozostaje stworzyć wspomniany ekstrakt, do którego potrzebna nam woda. Wracamy więc przez krzaki na dół i klikamy na wilgotny mech, a Renie nabierze do hełmu trochę wody. Wracamy i stawiamy hełm na ogniu. Renie wrzuci jagody do hełmu, tworząc gorzką miksturę. 
 
 Silence_11.jpg
 
Zawartość hełmu wylewamy na roślinę, uwalniając i ptaka, Horusa i Sama. Ponieważ ptak ma ze sobą wiadomość, próbujemy go złapać ale odlatuje.
 
Animacja
 
Gra przenosi się do Noah. 
 
Noah
 
Noah wraz z Kyrą docierają na polanę, na którą przylatuje także ptak Janusa, Horus, trzymający w łapie wiadomość. Niestety zwierzak nie daje się przekonać by ja oddać. W końcu pojemnik z wiadomością zatrzymuje się na drzewie, na jednej z gałęzi.
 
Klikamy zatem na miodowe drzewo, a Kyra będzie chciała, by Noah podniósł ją do góry, robimy to zatem, ale szybko się okaże, że dziewczyna jest dla niego za ciężka. Ponownie klikamy więc na drzewo, proponując Kyrze, by na nie weszła, ale ta zacznie je kopać. Pomagamy jej, też w nie kopiąc, aż zacznie się ruszać. Zdenerwuje to miodokleszcze, które uniosą Kyrę i wrzucą do dziury z lewej. Schodzimy zatem do dziury, gdzie dostrzegamy królową miodokleszczy oraz Kyrę uwięziona w kokonie. Naszym zadaniem jest jej uwolnienie. W tym celu używamy Spota na mackach a potem na królewskiej galaretce, powodując, że zmieni swoją formę na okrągła, pasiastą. Spota w takiej wersji używamy na królowej miodokleszczy, by ją uspokoić , by ta przestała poruszać swoimi mackami, które rażą prądem. 
 
 Silence_12.jpg
 
Przechodzimy zatem w stronę kokonu. Zmieniamy Spota na jego płaską formę i używamy na rozstępie, by stworzyć sobie most. Wchodzimy na most, próbując sięgnąć do kokonu, skacząc, ale czerwony korzeń jest za wysoko. 
 
 Silence_13.jpg
 
Ponownie używamy Spota na królewskiej galaretce, by zmienił swoją wersję i używamy go na królowej miodokleszczy, by ją uspokoić i spokojnie przechodzimy. Wracamy na górę i podchodzimy do korzenia z kwiatami. Klikamy na niego, ale żeby się go pozbyć, musimy najpierw stworzyć most, nad przepaścią, by kokon z Kyrą nie spadł na dół. Wracamy zatem na dół, zmieniamy Spota na jego płaską wersję i umieszczamy go na rozstępie, tworząc most. Wracamy na górę i ciągniemy za korzeń z kwiatami, wyrywając go. 
 
 Silence_14.jpg
 
Schodzimy na dół, widząc, że kokon obniżył się. Noah zawoła Spota, który uspokoi królową. 
 
Znów zmieniamy Spota na jego płaską wersję i używamy na rozstępie. Noah wejdzie na spotowy most. Ciągniemy za rękę Kyry, która wystaje z kokonu, uwalniając ją. Niestety dziewczyna jest nieprzytomna. Sprawdzamy odruchy życia, puls. Nie usłyszymy bicia serce, więc wykonujemy masaż serca i oddychanie usta - usta, po czym, gdy nic to nie daje policzkujemy Kyrę kilka razy. Niestety to też nie działa. Klikamy zatem na Spota, który stoi obok nas i używamy go na królewskiej galaretce, a potem na królowej, by ją uspokoić. Jako Noah sięgamy po mackę królowej i wykonujemy resuscytację Kyry. 
 
Silence_15.jpg 
 
Czekamy aż ikona zostanie uzupełniona. 
 
Wszystko wokoło zacznie się trząść, powodując, że na ziemię spadnie wiadomość, która utkwiła na drzewie. Do życia powróci także Kyra, na której włosach pojawiło się siwe pasmo.
 
Animacja
 
Wybieramy jedną z dwóch opcji dialogowych, po czym po wyjściu z dziury, sięgamy po tajną wiadomość, po czym wyrywamy ja Kyrze.
 
Gra przeniesie się do Renie i Samuela, którzy chowają się przed Poszukiwaczem w wielkim szkielecie. 
 
Renie
 
Naszym zadaniem będzie dotarcie do włóczni. Gdy Poszukiwacz odwróci się do Renie tyłem, wędrujemy do pierwszej kryjówki, z lewej, a gdy ponownie się odwróci i nie będzie patrzył na Renie, ruszamy do przodu, do kolejnej kryjówki, w stronę włóczni. Odezwie się Sam, a w między czasie Renie zaczepi się, więc przesuwamy kursor w dół, by uwolnić dziewczynkę i gdy stwór się odwróci, ponownie kierujemy się w prawo, znów się uwalniając, czyli klikając kursorem na dół. Renie schowa się za nagrobkiem. Zabieramy włócznię, którą używamy na Poszukiwaczu.
 
 Silence_16.jpg
 
Okaże się, że Poszukiwacz nie widzi Renie, ani nie słyszy.
 
Uderzamy włócznią stwora, pozbywając się go i ratując Sama.
 
Animacja
 
Gra przenosi się do bazy rebeliantów, gdzie wkrótce dociera Noah i Kyra. Chłopiec chce, by razem odszukali lustro, zaś dziewczynka zamierza zostać w Silence.  Renie ma nadzieję spotkać tu Sadwicka.
 
Rozmawiamy z nią wybierając jedną z opcji dialogowych. Gadamy także z Kyrą i Samuelem, niestety żadne z nich nie zamierza uwierzyć , że Noah jest królem Silence. Gdy Renie uśnie, ponownie zagadujemy do Kyry i Samuela, próbujących przeczytać wiadomość od Janusa. Proponujemy, że to zrobimy, po czym klikamy na wiadomość i czytamy ją, po czym po kolejnej rozmowie, możemy ruszyć na poszukiwanie opisywanego przez Janusa miejsca.
 
Noah
 
Udajemy się zatem w górę, czyli w prawo, trafiając do miejsca, które wydaje się Noah znajome. Rozglądamy się, po czym przesuwamy bramę przesuwaną  z prawej w prawą stronę i szybko, zanim się zasunie, przechodzimy do sali balowej. 
 
 Silence_17.jpg
 
Naszym celem jest dostanie się do drzwi na górze ze znakiem Horusa, ptaka Janusa. W tym celu musimy zbudować sobie drabinę, czyli poszukać czegoś co można włożyć do otworów na kolumnie z prawej. Na początku rozglądamy się. Zerkamy na płaskorzeźbę z prawej, póki co nie wiedząc czemu ma służyć. Podnosimy ciężką kratę z lewej do góry i wędrujemy na górę. Podchodzimy do okna, na którym tkwi okiennica i otwieramy ją, zrzucając ową okiennicę na dół. 
 
 Silence_18.jpg
 
Światło, które wpadnie do środka, spowoduje rozkwit pąka kwiatu, który rozpyli po pomieszczeniu pyłek, który pięknie pachnie. W ręce Noah pojawi się pierwszy element potrzebny do utworzenia drabiny, niestety wkrótce zamieni się on w węża. Na płaskorzeźbie, którą Noah oglądał, pojawi się za to pierwszy instrument. Noah usłyszy też głos, który powie mu, że potrzebne będą jeszcze dwa węże. 
 
Animacja
 
Schodzimy na dół i wychodzimy z sali balowej, przejściem z lewej. Zabieramy leżącą na ziemi okiennicę i kładziemy ją na studni. Przeszukujemy także stertę liści blisko studni, gdzie odnajdujemy rzeźbę psa strażnika
 
Silence_19.jpg 
 
Umieszczamy go na okiennicy zasłaniającej studnię, po czym wchodzimy na niego i po raz kolejny zachowujemy równowagę, ruszając myszką, po czym gdy ikona się zapełni, sięgamy po rurkę w kształcie węża, znajdującą się na górze. 
 
 Silence_20.jpg
 
Ze ściany popłynie woda, powodując, że kolejny kwiat rozkwitnie, rozsiewając pyłek a w ręce Noah pojawi się kolejny wąż, którego Noah wyrzuci przez okno. Na ścianie, płaskorzeźbie, pojawi się kolejny instrument, tym razem trójkąt. \
 
Wracamy do sali balowej i ponownie podchodzimy do ciężkiej kraty i łańcucha, który trzyma żyrandol. Wyciągamy kołek zabezpieczający. 
 
 Silence_21.jpg
 
W ten sposób na dół spada żyrandol, na którym znajduje się kolejny kwiat, który rozkwita, rozpylając pyłek. Pojawia się także trzeci wąż i trzeci instrument.
 
Spoglądamy ponownie na płaskorzeźbę na ścianie z prawej, na której od lewej znajdują się: lutnia, fletnia i trójkąt. Widzimy też tańczące przed ścianą trzy węże. Naszym zadaniem jest ich uspokojenie. W tym celu klikamy na instrumenty tak, by ustawić każdy z nich a najmniejszej wielkości. Usłyszymy wtedy melodię, a węże ponownie zamienią się w kołki. 
 
 Silence_22.jpg
 
Podnosimy zatem trzy kołkowe węże i umieszczamy je w otworach w kolumnie i wchodzimy po drabinie na górę.
 
Animacja
 
Wyglądamy przez okno z prawej, po czym podchodzimy do drzwi, otwierając je. Przechodzimy przez nie, trafiając do krateru z lawą. Udajemy się na schody z prawej, ale dalszą drogę zablokuje nam kolejny Poszukiwacz.
 
W między czasie na niebie pojawi się jakaś łuna. Wystraszony Noah, myśląc, że coś się stało siostrze, pobiegnie jej na ratunek.
 
 
Gra przeniesie się właśnie do dziewczynki.
 
Renie
 
Zaglądamy do skrzynki, w której Renie znajduje czapkę Sadwicka i pozytywkę, którą możemy uruchomić, pociągając za sznurek. Zaglądamy do skrzynki jeszcze raz. Tym razem znajdziemy pistolet na flary, z którego próbujemy strzelić do wiszącego na drzewie jabłka.
 
Ten wystrzał w między czasie widzi Noah, który przybiega do Renie, bojąc się, że coś się jej stało. Na miejscu okazuje się, że jest to fałszywy alarm. Grupa ma zamiar ruszyć na poszukiwanie Janusa, ale jest jeszcze Poszukiwacz, którego należy się pozbyć.
 
Przejmujemy kontrolę nad Renie.
 
Renie
 
Próbujemy zwrócić na siebie jakoś uwagę, ale nic to nie daje. Ruszamy zatem w górę, tam gdzie wcześniej był Noah. Rozglądamy się, próbujemy ruszyć przesuwaną bramę, ale jest zbyt ciężka. Ponieważ jest z nami Spot, dlatego też używamy go na grzybie, zasłaniającym małą dziurę w ścianie, a ten go zjada. Przechodzimy przez ową dziurę, ale w sali balowej okaże się, że Spot ma trudności z oddychaniem, zaczyna kichać i prychać. Renie wynosi go na zewnątrz. Naszym zadaniem będzie więc zamknięcie wszystkich trzech kwiatów, które rozsiewają drażniący pyłek. Na początku trzeba zająć się tym najbliżej wyjścia. Zmieniamy zatem Spota na jego płaską formę i używamy na psie strażniku i gdy gąsienica znajdzie się pod rzeźbą, zmieniamy jej formę na kulistą, a rzeźba znajdzie się poza okiennicą. 
 
 Silence_23.jpg
 
Pozbywamy się też okiennicy, zrzucając ja do studni. W ten sposób woda zacznie płynąć do studni, a nie do kwiatu, który uschnie. Wracamy zatem do sali balowej, gdzie Spot będzie mógł już wejść. Niestety z powodu dwóch rozwiniętych kwiatów, stać będzie mógł tylko przy tym uschniętym, przy małej dziurze. Używamy Spota na ciężkiej kracie, a ten nadymając się rozszerzy kratę, robiąc przejście dla Renie. 
 
 Silence_24.jpg
 
Przechodzimy przez ciężką kratę a Renie i Spot trafią na górę. Na górze ciągniemy za łańcuch, a Renie wieszając się na kracie podniesie do góry wielki żyrandol z kolejnym kwiatem.  Przywiązujemy łańcuch do ciężkiej kraty, klikając nim na zarys łańcucha.
 
 Silence_25.jpg
 
Wracamy na górę, przechodząc przez dziurę w ciężkiej kracie. Na górze, zmieniamy Spota na jego płaską wersję i umieszczamy go w oknie, by zasłonić światło. W ten sposób udaje się nam zwinąć ostatni kwiat w pąk. 
 
Silence_26.jpg 
 
Schodzimy na dół, po czym wspinamy się po szczeblach na słup i klikamy na drzwi, ale Renie nie będzie chciała ruszyć bez Spota. Klikamy zatem na Spota tkwiącego w oknie, a zwierzak wkrótce znajdzie się obok Renie. Teraz możemy już przejść przez drzwi, trafiając do wulkanu, gdzie znajduje się Poszukiwacz. Wybieramy jedną z dwóch opcji, przekonując się, że Spot faktycznie nie widzi Renie ani nie słyszy, ale może dostrzec Spota, który musi się ukryć. Zabieramy wiszący tu gwizdek.\
 
Możemy go też zabrać Noah nieco wcześniej, a ten go schowa. W przypadku Renie, gwizdek trafi do lawy, ponieważ dziewczynka stwierdzi, że jest zepsuty.
 
Zagadujemy Poszukiwacza wybierając jedną z dwóch opcji, po czym opuszczamy krater, kierując się w prawo.
 
Tu spotykamy jednego z kamiennych braci o imieniu Yngo, który nawet nie wie, że jego brat już za nim nie stoi. Wszystko wskazuje na to, że spadł na dół.
 
Rozmawiamy z kamieniem, dowiadując się, że Janus został zaniesiony na szczyt, a żeby się tam dostać trzeba przejść przez kamienną bramę. Jak ją otworzyć, powinien wiedzieć jego kamienny brat, Ralv. 
 
Przyglądamy się kwarcowi, po czym uderzamy w niego kilka razy i odłamując jego kawałek. Zabieramy odłamek, po czym zerkamy na kamienie modlitewne. Jeden z nich jest pęknięty. Zniszczenia te dokonał Poszukiwacz. 
 
 Silence_27.jpg
 
Wracamy do krateru, gdzie używamy kawałka kwarcu na Poszukiwaczu, a Renie rzuci go pod jego nogi. Stwór zaś go podniesie i odejdzie. W ten sposób Spot będzie mógł wyjść z ukrycia. Rozmawiamy też z Ralvem, kamieniem stojącym po drugiej stronie lawy. Jednak ten nie chce naszej pomocy. Używamy Spota na lawie, by się jej napił i stał się Smoczym Spotem i wychodzimy z wulkanu, wędrując na górę i ognistego Spota używamy na kamieniu modlitewnym, którego zniszczył Poszukiwacz, naprawiając go. 
 
 Silence_28.jpg
 
Wracamy do krateru, gdzie spłaszczamy Spota i w takiej formie używamy go na fontannie lawy, przechodząc, a raczej przeskakując do Ralva. 
 
 Silence_29.jpg
 
Renie przetoczy Ralva na górę, by mógł po raz kolejny stanąć obok brata.
 
Na górze rozmawiamy z kamieniami, dowiadując się, że aby otworzyć bramę musimy odpowiednio ustawić kamienie ale na razie ich tam nie ma. 
 
Próbujemy podnieść kamień modlitewny, ale jest dla Renie za ciężki. Zagadujemy zatem do kamiennych braci, którzy choć nie mają rąk, mogą pomóc śpiewając pewną magiczną pieśń kamieni. Spowoduje ona, że podniesienie kamieni będzie niezwykle łatwe.
 
Klikamy zatem na sklejony przez Spota kamień modlitewny, a tym razem pojawi się na nim symbol nutki, kamienni bracia zaczną śpiewać i wszystkie kamienie podniosą się do góry. Klikamy zatem na ten, przy którym stoimy, a Renie umieści go na mocowaniu kamienia modlitewnego. 
 
 Silence_30.jpg
 
Spłaszczamy Spota i używamy na podwyższeniu, po czym klikamy na kamień modlitewny i gdy kamienie zaczną śpiewać i kamienie modlitewne się podniosą,  używamy go na jego zarysie na mocowaniu kamieni modlitewnych. W ten sposób Renie ustawi drugi kamień. 
 
 Silence_31.jpg
 
Wracamy do krateru, gdzie ponownie używamy Spota na lawie, by się jej napił i zmienił swoją wersję na Smoczą. Opuszczamy krater i Spota w takiej formie używamy na krzaku jeżyn, który blokuje dostęp do trzeciego i ostatniego kamienia modlitewnego. Klikamy na niego i umieszczamy tam, gdzie poprzednie kamienie. 
 
 Silence_32.jpg
 
Przyszedł czas na otwarcie kamiennej bramy, czyli odpowiednie ustawienie kamieni. Pomocny w tym ma być Ralv, który wraz z bratem będzie opowiadał pewną historię, a my słuchając ją musimy przekręcać kamienie modlitewne, klikając na nie w odpowiedniej kolejności. 
 
Kamienie zostały ponumerowane licząc od lewej od 1-3. Klikamy zatem w kolejności: 3, 2, 3, 1, 2, 3.
 
 Silence_33.jpg
 
Brama się otworzy ale tylko troszeczkę, a chwilę później kamienie się rozpadną.
 
Animacja
 
Spłaszczamy Spota i używamy go na kamiennej bramie, po czym przepychamy go przez szczelinę. 
 
 Silence_34.jpg
 
Przejmujemy kontrolę nad Spotem.
 
Animacja
 

Spot

Trafiamy do lokacji z olbrzymim, śpiącym Smokiem. Tu też Spot spotyka Janusa, który widzi w nim szpiega Fałszywej Królowej.

Gdy Janus w końcu odejdzie, naszym zadaniem będzie zdobycie odłamka, leżącego na smoku. Na początku używamy zatem Spota na prawym, dolnym nozdrzu, a zmieni on swój kształt na kulisty, zielony i cętkowany. Taką gąsienicą klikamy na kamienny korek obok i wyciągamy go, po czym lewym nozdrzem wchodzimy na górę.

 Silence_35.jpg

W ten sposób trafiamy na kark smoka. Używamy Spota na nozdrzach smoka, tych na głowie, by zmienić naszego zwierzaka na jego płonącą formę, po czym za pomocą tego Spota podpalamy skórzany żagiel na dole, po czym płonącego Spota używamy na paszczy smoka, a ten go połknie.

 Silence_36.jpg

Spowoduje to, że pojawi się tym razem pięć małym Spotów, które umieszczamy w lewym, dolnym nozdrzu, a gdy wszystkie znajdą się na górze umieszczamy Spociki na Mackooczach smoka, pozbywając się ich. Ponownie wkładamy Spota w jego pięcioosobowej formie do paszczy smoka, by ten przybrał swoja naturalną postać.

 Silence_37.jpg

Ponownie używamy Spota na nozdrzach smoka, tych na głowie, by zapłonął i tym razem podpalamy  skórzany żagiel na dole, po czym umieszczamy Spota w prawym nozdrzu, a potem wkładamy go do lewego i klikamy na odłamku, by ten go zabrał, czyli łapiemy go i ciągniemy. Zabieramy odłamek

 Silence_38.jpg

Spot automatycznie wróci do Renie. Pojawi się  też Janus i trójka zejdzie na dół, wracając do obozu.

Animacja

Rozmawiamy z Kyrą, a potem resztą, po czym przejmujemy kontrolę nad Renie, która widzi swoje odbicie w odłamku. Okazuje się, że to ona jest prawdziwą królową Silence, a Noah jedynie jej klaunem, Sadwickiem.

Jako Noah sięgamy po czapkę Sadwicka.

Animacja

Wkrótce cała grupa dotrze pod bramy Kalimar. Niestety w mieście grasują Poszukiwacze, więc wszyscy chowają się w jakiejś ruderze, ale jeden z Poszukiwaczy słysząc ich głosy, zaczyna rozwalać drzwi, próbując się dostać do środka. Renie, jako osoba, którą stwór nie widzi i nie słyszy, rusza na ratunek. Przejmujemy zatem nad nią kontrolę.

Renie

Na początku klikamy na latającego kraba, który przysiadł na słupie, by odleciał, po czym podsłuchujemy co szepcze Poszukiwacz, klikając na niego, na widoczną ikonę ucha. Stwór waląc w drzwi zrzuci na dół lampę wiszącą na sznurze. Podnosimy zatem linę z pętlą i używamy ją na Poszukiwaczu, na zarysie liny, by przywiązać ją do jego nogi, podnosząc kursor ku górze, po czym pętli i sznura używamy na łodzi stojącej na wodzie z lewej, także na zarysie , przytrzymując kursor aż ikona się wypełni, czekając aż Renie przywiąże linę, po czym odwiązujemy ją, czyli klikamy na linę zawiązaną na słupie z lewej. Na koniec klikamy na palce Poszukiwacza, by nurt wody porwał go wraz z łódką na wodę, czyli pociągamy za palec i ciągniemy w swoją stronę. Musimy działać szybko, bowiem w przeciwnym razie stwór dostanie się do chatki i wszyscy zginą.

 Silence_39.jpg

Animacja

Grupa ruszy na most, pozbywając się jednego z Poszukiwaczy za pomocą bomby, przy okazji niszcząc most.

Czeka nas zagadka polegająca na przeprowadzaniu całej grupy na drugą stronę. W tym celu klikamy na deskę, a zostanie ustawiana nad przepaścią, tworząc kawałek mostu. Jako Renie, przerzucamy Spota na drugą stronę, po czym gdy znajdzie się już po drugiej stronie, używamy go na studni, by napił się wody i zmienił swój kształt na okrągły i niebieski i zrobił się zdecydowanie cięższy.

 Silence_40.jpg

Takim Spotem przechodzimy na deskę i zaczynamy nasze zadanie. Zadanie można wykonać w różny sposób, jeden z nich przedstawia się następująco:

- Renie z prawej deski na lewą;

- Noah, Sadwick z prawej deski na lewą;

- Kyra z prawej deski na lewą;

- Spot z lewej deski na prawą;

- Sam z prawej deski na prawą;

- Renie z lewej deski na prawą;

- Noah z lewej deski na prawą;

- Janus z prawej deski na lewą;

- Noah z prawej deski na lewą;

- Renie z prawej deski na lewą

W ten sposób na prawej desce zostanie tylko Spot. Używamy go zatem na desce, by przeskoczył  na drugą stronę, ale gąsienica spadnie do fosy, a my przejmiemy kontrolę nad Noah.

 Silence_41.jpg

 

Noah

Podnosimy pokrywę włazu, czyli przesuwamy kursor do góry i wskakujemy do kanału. Niestety nigdzie nie widać ani Kyry ani Renie. Dostrzegamy za to posągi obydwóch dziewcząt. Rozglądamy się, po czym wchodzi do groty z lewej, do wyroczni.

Animacja

Noah trafia do Wyroczni, zwanej Shana.

Rozmawiamy z nią, wybierając dowolną opcję dialogową. Naszym zadaniem jest umieszczenie światła życia Renie i Kyrze, wtedy gdy ta będzie siedziała na tronie. Musimy je jednak najpierw poszukać. Spoglądamy zatem na świece  z prawej. Znajdziemy tam świecę należącą do Kyry.  Zabieramy ją.

 Silence_42.jpg

Wracamy do Doliny Upadłych Królów, gdzie podchodzimy do latarni, w której nie ma świecy i używamy na niej świecy Kyry. Łamiemy ją dwukrotnie, po czym umieszczamy w lampie, którą wieszamy na posągu Kyry. Na ziemię spadnie odłamek, który zabieramy i wracamy z nim do wyroczni. 

 Silence_43.jpg

Używamy go na świecach na dole ekranu, znajdując małą, okrągłą świecę. Noah zabierze ją ze sobą. 

 Silence_44.jpg

Wracamy do Doliny Upadłych Królów, gdzie stawiamy świecę na tronie. W ten sposób woda spływająca z oczu posągu  Renie zamarznie. Wyciągamy zatem posąg Renie, ciągnąc kursor w prawo, po czym podnosimy świecę i stawiamy ją na posągu Renie. W ten sposób Renie i Kyra ożyją. 

 Silence_45.jpg

Włosy Kyry staną się całkowicie siwe. Wysłuchujemy Shony i rozmawiamy z Renie, wybierając jedną z opcji dialogowych. Według jej przepowiedni tylko jedno z nich dotrze do sali tronowej. To nie spodoba się Kyrze.

Możemy ją uspokoić lub zaatakować, po czym obydwoje zostaną zamienieni w kamienie, a my na chwilę przejmujemy kontrole nad Renie. 

Renie

Rozmawiamy z wyrocznią i wkrótce Renie ruszy w dalszą podróż już z Noah, gra zaś przeniesie się do Spota, który jest uwięziony w klatce. 

 Spot

Zmieniamy Spota na jego płaską wersję i używamy go poza klatką na "ucieczka", po czym zmieniamy jego postać na okrągłą a znajdujące się tutaj stworzenie zauważą, że wydostał się w więzienia i Spot trafi ponownie do klatki. Na podłogę spadnie peruka. Znów zmieniamy Spota na jego płaską formę i wychodzimy z klatki, klikając na "ucieczka", po czym używamy Spota na peruce, a założy ją.

 Silence_46.jpg

W takim przebraniu podchodzimy do gumowej procy i naciągamy ją (ciągniemy w dół). Po raz kolejny pojawi się opcja zręcznościowa, w której manewrując myszką  musimy utrzymać równowagę. Gdy okrąg się zapełni, Spotowi uda się obniżyć balon z helem, lądując tuż przy kanale. Wtedy to używamy  Spota na zaplątanym balonie, a ten wciągnie hel, napęcznieje jak balon i uniesie się do kanału.

 Silence_47.jpg

Animacja

Gra przeniesie się do Noah i Renie, którzy przelatują balonem nad morzem. Niestety balon ulega wypadkowi. Noah trafia na balkon, zaś Renie tkwi w balonie, z którego musi się wydostać.  Pojawia się tez jeden ze stworów, który więził Spota i zabiera fragment lustra. Wkrótce z kanału wylatuje Spot, który chce by Renie skoczyła na dół.

Przejmujemy kontrolę nad Renie.

Renie

Klikamy zatem na Spota, tworząc jego kulistą formę, po czym używamy go na koszu, a Renie skoczy na niego i znajdzie się na dole. Gdy pojawi się jeden ze stworków, zwanych Renie, Spot się schowa.

 Silence_48.jpg

Rozglądamy się po okolicy. Patrzymy na studnię, na namiot cyrkowy, spoglądamy także w górę, po czym zagadujemy do Noah, klikając na uszkodzoną rynnę, po czym przechodzimy na targowisko, czyli w prawo.

 Silence_49.jpg

Niestety okaże się, że miejsce to pełne jest Poszukiwaczy. Przyglądamy się beczce z zaworami, a następnie zaglądamy do kanału, w którym Renie dostrzega Lumi z odłamkiem lustra. Gdy tylko zajrzymy w to miejsce, właz do kanału otworzy jeden z Poszukiwaczy i zacznie do niego zaglądać, zakleszczając się w nim. Podnosimy linę z hakiem leżący z lewej strony.

 Silence_50.jpg

Udajemy się z powrotem na miejsce katastrofy, czyli w lewo i używamy liny z haczykiem na studni z lewej, po czym ciągniemy w swoją stronę. Potrzebna jednak nam będzie jakaś przynęta. Zagadujemy więc ponownie do brata, czyli klikamy na uszkodzoną rynnę i pytamy go o jakąś przynętę dla Lumi, a ten obieca że czegoś poszuka.

Przestawiamy zatem na Noah, czyli klikamy na ptaka siedzącego z lewej na górze i przejmujemy nim kontrolę.

Noah/Sadwick

Wyciągamy ze studni jedną monetę i wrzucamy ją do automatu ze słodyczami. W ten sposób do ekwipunku trafią dropsy cytrynowe.

 Silence_51.jpg

Teraz wrzucamy cukierki do rynny, by przekazać je Renie.

Gra przenosi się do dziewczynki.

Renie

Teraz po automatycznym przywiązaniu cukierka do liny z haczykiem używamy jej na studni. Renie zarzuci wędkę, karze Spotowi się schować i po chwili wyłonią się wszystkie Lumi. Dajemy każdego z nich cukierka aż wszystkie staną się grube i napęczniałe, po czym przejmujemy kontrolę nad Spotem.

Silence_52.jpg 

Spot

Wchodzimy do studni, by zdobyć odłamek lustra, który znajduje się na górze na gramofonie. Podchodzimy do bębna i klikamy na niego, po czym przechylamy go nieco na prawo. Następnie używamy Spota na magicznym pudełku z prawej. Zwierzak wyjdzie drugim pudełkiem ale tym razem przybierze płonącą formę. Takiej jego formy używamy na gumowej procy, ciągniemy ją ku dołowi, a Spot wyląduje na pudłach podpalając je. Na podłogę spadnie odłamek lustra, po który sięgamy.

Silence_53.jpg 

Gra przeniesie się do Noah/ Sadwicka

Noah/Sadwick
 
Sięgamy po balony, ale jest ich za mało, by odlecieć, więc schodzimy do miasta, wędrując w prawo. 
 
Noah natknie się na otwartą bramę ale jak do niej podejdzie ta od razu zostanie zamknięta. 
 
Pukamy zatem w dużą drewniana bramę, a w oknie pojawią się dwie dziewczynki, ale zaraz znikną. Pukamy zatem ponownie, a dowiemy się, że dziewczynki chcą coś odlotowego, wtedy brama zostanie otwarta. Używamy zatem na bramie cukierków i monety, a Noah po raz kolejny w nią zapuka. Ponieważ dziewczynki godzą się na cukierki, rzucamy je zatem, ale Noah nie trafi a cukierki wylądują na dole, przy okazji stłuczona zostanie lampa. 
 
 Silence_54.jpg
 
Wracamy więc do studni i klikamy na rurę, by porozmawiać z Renie. 
 
Noah dowie się od siostry, że najbardziej niesamowite są Lumi, które dziewczynka zamierza podać mu przez rynnę. 
 
Gra ponownie przeniesie się do Renie.
 
Renie
 
Przechodzimy do przodu, w stronę kanałów dostrzegając jednego z Lumi tkwiącego w pudełku na ciastka. Używamy na nim liny z haczykiem (klikamy), po czym gdy haczyk zostanie przymocowany, ciągniemy w swoją stronę. 
 
 Silence_55.jpg
 
W ten sposób Renie zabierze pudełko z Lumie. Wracamy z powrotem na targowisko a potem na miejsce katastrofy i wkładamy Lumie do uszkodzonej rynny.
 
Renie porozmawia z bratem, po czym umieści stworzenie w rurze, zamierzając poszukać kolejnych. 
 
Wracamy zatem na targowisko, gdzie dostrzegamy skaczącego na górze Lumi. Próbujemy go złapać,  ale natychmiast zniknie. Udajemy się zatem do kanałów, czyli przed siebie i klikamy na widoczne w wodzie bąbelki, tuż przy schodach. 
 
 Silence_56.jpg
 
W ten sposób wyciągamy z wody kolejnego Lumi, ale ten natychmiast ucieka. Wracamy więc na targowisko i dostrzegamy stworka chowającego się za straganami, raz za straganem z owocami a raz za straganem ze słodyczami. Klikamy zatem na jeden ze straganów, który pojawia się Lumi i szybko idziemy do tego, w którym zaraz się pojawi, czekając na niego i gdy się tylko pojawi, zabieramy go. 
 
 Silence_57.jpg
 
Wracamy z powrotem na miejsce katastrofy  i wkładamy drugiego Lumi do uszkodzonej rynny. Podnosimy pojemnik na ciastka  i umieszczamy go w dziurze w rynnie, uszczelniając ją - klikamy kursorem w górę. 
 
 Silence_58.jpg
 
Gra przeniesie się do Spota.
 
Spot
 
Pora wydostać Lumi z rynny. Wchodzimy więc Spotem do magicznego pudełka z lewej, tak, by pojawiło się 5 małych Spotów. Taką formą gąsienicy wkładamy do dziury w ścianie, trafiając w ten sposób na rurę obok dźwigni. Używamy zatem pięciu Spotów na dźwigni pompy, obniżając ją, wszystkie Lumi znajdą się na górze u Noah. 
 
 Silence_59.jpg
 
Gra przeniesie się do Noah/Sadwicka
 
Noah/Sadwick
 
Podnosimy linę i haczykiem z fontanny, wcześniej przesuwając ławkę tak, by stała blisko ruty tej z naszej strony. Przywiązujemy linę do ławki i rury, po czym łapiemy Lumi, które uciekając zaplątują się w linę. Zabieramy je i udajemy się do miasta pod bramę. 
 
 Silence_60.jpg
 
Używamy Lumi na dużej, drewnianej bramie.
 
Animacja
 
Dziewczynki zejdą na dół, brama zostanie otwarta, więc Noah przez nią przejdzie. 
 
Gra przeniesie się ponownie do Renie.
 
Renie
 
Do dziewczynki dociera Spot, który ma ze sobą fragment lustra. 
 
Udajemy się targowisko, a potem do kanału. Zmieniamy Spota na jego kulistą formę i używamy na wodzie. 
 
 Silence_61.jpg
 
W ten sposób Renie dotrze na statek.
 
Animacja
 
Tu przejmujemy kontrolę nad Noah.
 
Noah/Sadwick
 
Łapiemy linę, gdy tylko znajdzie się nad nami, robimy to w określonym czasie i jako Spot, po czym przy pomocy gąsienicy przesuwamy dźwignię na dół. 
 
Pojawia się Kyra, która chce, by Renie oddała jej odłamek lustra. 
 
Wybieramy jedną z opcji dialogowych oraz to jaką czynność zrobimy. Możemy między innymi strzelić z działa. Tak czy siak, obojętnie jaką czynność wykonamy, podnosimy odłamek lustra, po czym spoglądamy przez niego, ustawiając go nieco w dole z prawej strony.  Zauważymy w odłamku latarnię.
 
 Silence_62.jpg
 
Tymczasem przejmujemy kontrolę nad Renie.
 
Renie
 
Dziewczynka w śnie ścigać się będzie ze Spotem.
 
Pokonujemy zatem chmury, wlatując w dziury między nimi. 
 
Gdy Renie się obudzi, rozmawiamy z Noah, wybierając jedną z opcji dialogowych , po czym schodzimy na dół, gdzie nigdzie nie widać Spota. Niestety pojawi się duża grupa Poszukiwaczy, które pojawiły się tu by zabrać dzieciakom odłamek lustra. 
 
Noah postanawia, by Renie sama pobiegła na górę, a sam się poświęca, przejmujemy nad nim na chwilę kontrolę. 
 
Noah/Sadwick
 
Poświęcamy się, wybierając taką opcję " poświęć"
 
 Silence_63.jpg
 
Przejmujemy kontrole nad Renie.
 
Renie
 
Goniona przez Poszukiwaczy Renie w końcu trafia na latarnię.
 
Obchodzimy ją dookoła, po czym używamy odłamka lustra na gwiazdach widocznych na niebie. Likwidujemy niektóre z gwiazd, po czym łączymy gwiazdy pojawiającą się łuną aż utworzy ona odpowiednie gwiazdozbiory. Jeśli na górze pojawi się Poszukiwacz świecimy mu na twarz promieniem odbijającym się od kawałka lustra, klikając nim na stworze, a zniknie. Wykonujemy cztery powtórzenia łączenia gwiazd za każdym razem tworząc fragment szklanego mostu. Tworzymy: rakietę, skrzydła, Sadwicka i Spota. Na koniec pojawia się zamek, do którego Renie ma się udać. 
 
 Silence_64.jpg
 
Klikamy zatem by udać się na zamek, do sali tronowej.
 
Animacja
 
Podchodzimy do lustra, by porozmawiać z Fałszywą Królową. Czeka nas decyzja od której zależy zakończenie gry, wybieramy zatem opcje by oddać lub potłuc kawałek lustra:
 
" Tak, jeśli powiesz dlaczego!"
"Nie, nigdy!"
 
Po czym wybieramy jedną z dwóch opcji i w zależności od wyboru oglądamy zakończenie:
 
" Napraw lustro" lub " Rozbij lustro".
 
Animacja
 
Koniec. 
 

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners