AMD FidelityFX Super Resolution 3.1 – Rewolucja w świecie gier

lubiegrac newsy hardware AMD FidelityFX Super Resolution 3.1 – Rewolucja w świecie gier
AMD FidelityFX Super Resolution 3.1 – Rewolucja w świecie gier



redakcja | 14 grudnia 2024, 12:00

Technologia AMD FidelityFX™ Super Resolution 3.1 (FSR 3.1) otwiera nowe możliwości dla graczy dzięki innowacyjnemu połączeniu temporalnego upscalingu i generowania klatek. Rozwiązanie to znacząco podnosi liczbę klatek na sekundę (FPS), gwarantując płynną i realistyczną rozgrywkę.

"AMD FSR 3.1 pozwala generować całkowicie nowe klatki w grach, co przekłada się na znaczne zwiększenie płynności obrazu, bez konieczności wymiany sprzętu."

Kluczowe korzyści AMD FSR 3.1

  • Podwojenie liczby FPS: Rozgrywka staje się bardziej dynamiczna dzięki możliwości generowania nowych klatek.
  • Wyższa jakość obrazu: Lepsza stabilność temporalna eliminuje migotanie i szumy.
  • Zredukowany ghosting: Nowoczesne algorytmy poprawiają responsywność, co docenią gracze gier akcji.
  • Szeroka kompatybilność sprzętowa: Obsługa zarówno najnowszych, jak i starszych kart graficznych, co czyni FSR 3.1 uniwersalnym rozwiązaniem.

Przeczytaj także:

 

 

Techniczne aspekty FSR 3.1

FSR 3.1 to technologia bazująca na zaawansowanych rozwiązaniach takich jak Frame Interpolation i AMD Fluid Motion Frames. Zawiera również możliwość integracji z dowolnym systemem upscalingu, co czyni ją wyjątkowo elastyczną dla deweloperów.

Obsługiwane środowiska:

  • DirectX® 12
  • Vulkan®
  • Unreal Engine 5

Współpraca z deweloperami gier

Technologia FSR 3.1 jest już dostępna dla twórców gier za pośrednictwem AMD FidelityFX SDK 1.1.3. Pakiet ten obejmuje:

  • Integrację API z przewodnikiem migracji i dokumentacją.
  • Przykłady implementacji w Vulkan oraz DirectX 12.
  • Źródła w C++ i HLSL dostępne w formie biblioteki.

Nowości w wersjach aktualizacyjnych

Wersja Nowości
FSR 3.1.3 Wsparcie hybrydowego blokowania spin lock, ulepszone interpolacje klatek, kompatybilność z Microsoft® Xbox.
FSR 3.1.2 Naprawa migotania pikseli, dodanie tekstur zniekształceń klatek, nowe próbki GDK dla Xbox.
FSR 3.1.1 Wsparcie AMD Anti-Lag 2, optymalizacje pod kątem Xbox Series X/S.

Więcej informacji oraz pełne zasoby dla deweloperów można znaleźć na platformie GPUOpen, skąd można również pobrać najnowszą wersję AMD FidelityFX SDK.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: informacje prasowe

Tagi: AMD,
Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners