redakcja | 30 czerwca 2025, 18:00
Przeciętny użytkownik internetu w Polsce spędza codziennie ponad dwie godziny na bezmyślnym przewijaniu treści. To aż jeden weekend miesięcznie stracony na scrollowanie, zamiast na odpoczynek, rozwój czy kontakt z bliskimi. Marka OnePlus postanowiła zwrócić uwagę na ten problem i zachęcić użytkowników do zmiany nawyków.
W nowej kampanii OnePlus promuje hasło: „scrolluj mniej, twórz więcej”. Chce w ten sposób zainspirować ludzi do bardziej świadomego korzystania z technologii i lepszego zarządzania swoim czasem.
Przeczytaj także:
Doomscrolling, czyli kompulsywne przeglądanie przytłaczających wiadomości, staje się codziennością milionów internautów. Badania pokazują, że aż 45% osób scrolluje z nudów, a jedna trzecia przyznaje się do uzależnienia. Prawie połowa uważa, że ten nawyk zmniejsza ich produktywność, a co czwarty odczuwa przez niego zmęczenie i zniechęcenie.
W efekcie rezygnujemy z aktywności, które dają satysfakcję – jak rozwijanie pasji czy spotkania z bliskimi – na rzecz przytłaczających i często bezużytecznych treści online.
Wraz z premierą smartfona OnePlus Nord 5, firma przygotowała coś więcej niż kampanię – grę Brain Rot Blaster. To satyryczna retro-strzelanka FPS, w której użytkownicy walczą z cyfrowymi potworami symbolizującymi toksyczne treści, takie jak „Prezenterzy Złych Wieści”, „Ziomek od Krypto” czy „Foliarz”.
Co ciekawe, po jednym przejściu gra usuwa się sama – to symboliczne zakończenie niekończącego się scrollowania i impuls do powrotu do rzeczywistości.
Nowy smartfon OnePlus Nord 5 to propozycja dla tych, którzy chcą tworzyć i działać bez ograniczeń. Urządzenie oferuje m.in. funkcje AI Summary i AI Translate, narzędzie Open Canvas+ do pracy wielozadaniowej, a także aparat 50 MP i ekran 144 Hz – wszystko to ma sprzyjać twórczości i produktywności.
„Łatwo wpaść w pułapkę bezmyślnego scrollowania – w domu, w pracy, a nawet wśród bliskich. Dzięki tej kampanii chcemy zachęcić ludzi, by odzyskali kontrolę nad swoim czasem przed ekranem i zaczęli wykorzystywać swoje telefony w sposób bardziej celowy.” – Celina Shi, CMO OnePlus Europe.
Gra Brain Rot Blaster zadebiutuje 23 lipca, a OnePlus Nord 5 trafi do sprzedaży 8 lipca 2025 roku. Kampania obejmie również inne kraje europejskie, takie jak Wielka Brytania, Francja i Hiszpania.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: informacja prasowa
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu