redakcja | 14 lutego 2025, 18:00
Rok 2024 okazał się kolejnym rekordowym okresem dla polskiego rynku gier wideo. Według danych Game Sales Data (GSD) sprzedano aż 9,4 miliona egzemplarzy gier na komputery PC i konsole, co oznacza wzrost o 10,6% w porównaniu do poprzedniego roku.
Przychody branży gier w Polsce w 2024 roku wyniosły 4,3 miliarda złotych, a prognozy wskazują dalszy wzrost – do 2028 roku wartość rynku może osiągnąć 5,5 miliarda złotych. Średnia roczna stopa wzrostu (CAGR) dla gier wideo i esportu wynosi 6,8% w Polsce i 8% globalnie.
Przeczytaj także:
Dziesięć najlepiej sprzedających się tytułów w 2024 roku znalazło łącznie 1,95 miliona nabywców. Wśród nich znalazły się m.in. EA SPORTS FC 25, The Crew 2, Grand Theft Auto V, Hogwarts Legacy oraz EA SPORTS FC 24.
Najczęściej wybieranym gatunkiem były gry akcji, które stanowiły 30% sprzedaży. Popularnością cieszyły się także strzelanki (16%), wyścigi (12%) oraz gry fabularne (11%). Gry przygodowe i sportowe osiągnęły po 10% udziału w rynku.
Wśród sprzedanych gier, 28,5% stanowiły produkcje na komputery PC. Gry na konsole starszej generacji odpowiadały za 39% sprzedaży, natomiast na nową generację – 18%. Z kolei tytuły na konsole przenośne miały 14,5% udziału w sprzedaży.
Najwięcej sprzedanych gier posiadało oznaczenie PEGI 12 (23%). Produkcje przeznaczone dla młodszych graczy miały łącznie 34% udziału – gry z PEGI 3 stanowiły 19%, a z PEGI 7 – 15%. Tytuły z oznaczeniem PEGI 16 i PEGI 18 miały odpowiednio 22% i 21% udziału.
„Branża gier wideo oferuje ogromną różnorodność tytułów – od edukacyjnych i familijnych, po zaawansowane strategie i gry narracyjne. System PEGI powstał, by ułatwić wybór odpowiednich treści dla graczy i ich rodzin” – powiedziała dr Dominika Urbańska, Dyrektor Zarządzająca SPiDOR.
Game Sales Data (GSD) to system monitorowania sprzedaży gier wideo, obejmujący zarówno rynek fizyczny, jak i cyfrowy. Działa w 43 krajach, w tym w Polsce, współpracując z ponad 110 wydawcami i 1000 studiów deweloperskich. Dane pochodzą m.in. z Amazon, Media Markt, PlayStation Store, Xbox Live i Steam.
Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo (SPiDOR) promuje odpowiedzialne granie i rozwój branży w Polsce. Organizacja angażuje się w kampanie edukacyjne i społeczne, a także reprezentuje polski rynek w ramach Video Games Europe.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: informacje prasowe
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu