PS5 Pro – Analiza Wydajności Alan Wake 2 oraz Innych Tytułów

lubiegrac newsy hardware PS5 Pro – Analiza Wydajności Alan Wake 2 oraz Innych Tytułów
PS5 Pro – Analiza Wydajności Alan Wake 2 oraz Innych Tytułów



redakcja | 16 września 2024, 15:05

PS5 Pro, najnowsza wersja konsoli od Sony, zdaje się uruchamiać grę Alan Wake 2 od Remedy Entertainment w rozdzielczości 840p przy 60 klatkach na sekundę w trybie wydajności.

W trakcie odcinka Direct Weekly #180 zespołu Digital Foundry, dokonano szczegółowej analizy rozdzielczości i liczby klatek na sekundę dla różnych tytułów na PS5 Pro. Oprócz Alan Wake 2, przeanalizowano również inne gry, takie jak Ratchet & Clank: Rift Apart. Z badań wynika, że Alan Wake 2 działa w rozdzielczości 864p przy 60 fps w trybie wydajności i 1260p przy 30 fps w trybie graficznym. Są to takie same parametry, jak na podstawowej wersji PS5.

Digital Foundry przypuszcza, że PS5 Pro korzysta z technologii PSSR, a nie FSR znanej z PS5. W trybie 60 fps używane są odbicia SSR, natomiast w trybie 30 fps mogą pojawiać się odbicia generowane technologią ray tracingu.

Przeczytaj także:

Wydajność w innych tytułach

  • Ratchet & Clank: Rift Apart działa na PS5 Pro w rozdzielczości wewnętrznej między 1440p a 1800p przy 60 fps. Jest to porównywalne do trybu jakości na PS5 (40 fps), ale Pro wykorzystuje PSSR, aby podbić rozdzielczość do 4K.
  • The Last of Us Part II działa w rozdzielczości 1440p przy 60 fps, podobnie jak na PS5 w trybie wydajności, jednak PS5 Pro oferuje lepszą jakość obrazu dzięki technologii PSSR.
  • Horizon Forbidden West nie działa w natywnej rozdzielczości 4K na PS5 Pro. Zespół Digital Foundry uważa, że PSSR nie jest tutaj wykorzystywane, choć zauważalny jest wyższy poziom detali w porównaniu do podstawowej wersji konsoli.
  • Hogwarts Legacy oferuje wyższą jakość odbić ray tracingowych na PS5 Pro niż na podstawowej PS5, jednak pojawia się pewien szum wizualny w tle. Istnieje możliwość, że gra wykorzystuje cienie RT w połączeniu z SSR, a wersja 60 fps jest planowana.

Gran Turismo 7 i inne tytuły

Gran Turismo 7 na PS5 Pro wprowadza odbicia RT w grze, które działają w rozdzielczości ćwierć HD, czyli 1080p. W trybie 8k, gra działa na niższej natywnej rozdzielczości (1188p), co dzięki PSSR podnoszone jest do 4K. Odbicia wyglądają lepiej niż te, które można zaobserwować w Forza Motorsport.

Ostatnią analizowaną grą jest Dragon’s Dogma 2, która działa na PS5 Pro przy 60 fps, a gra prawdopodobnie korzysta z technologii PSSR. Assassin’s Creed Shadows zdaje się działać w rozdzielczości 864p przy 60 fps.

Przeczytaj także:

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: https://twistedvoxel.com/

Tagi: PlayStation,
Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners