Raport Paradox Interactive za 2017 rok - Niezłe wyniki wydawcy!

lubiegrac news Raport Paradox Interactive za 2017 rok - Niezłe wyniki wydawcy!
Raport Paradox Interactive za 2017 rok - Niezłe wyniki wydawcy!



nocarz | 22 kwietnia 2018, 14:14

Firma Paradox Interactive opublikowała raport podsumowujący za 2017 rok. Wydawca, włączając w to markę White Wolf, posiada prawa do zarówno gier jak i muzyki oraz książek.
 
W swoim portfolio ma ponad 100 tytułów i marek stworzonych przez Paradox Interacive takich jak : Stellaris, Europa Universalis, Hearts of Iron, Crusader Kings, Cities: Skylines, Magicka czy Age of Wonders. Już od ponad dziesięciu lat publikują więc gry na cały świecie poprzez swoich partnerów, a zaczynali w 2006 roku od dystrybucji cyfrowej we własnym zakresie. Choć główna platformą jest PC to firma wydaje także swoje tytuły na konsole i urządzenia przenośne. Największymi odbiorcami są USA, Wielka Bytania, Niemcy, Francja, Rosja i Skandynawia, a to daje już ponad 2 miliony graczy każdego miesiąca, co w przeliczeniu na zarejestrowanych daje 7 milionów użytkowników. Paradox Interactive AB znalazł się na nawet na giełdzie papierów wartościowych, a ponadto firma posiada status certyfikowanego doradcy.
 
Prezes Paradox Interactive, Fredrik Wester opowiada, że przez ostatnie dwa lata firma konsekwentnie zwiększała swoje inwestycje, a w 2020 roku będą jeszcze większe i jeszcze lepsze niż dotychczas.
 
- Tworzymy większe i lepsze produkcje niż wcześniej, a kolejne są przygotowywane równolegle. Wymagania graczy stale rosną, a my powinniśmy przewidywać takie zachowanie, więc powiększamy stale naszą organizację, przygotowując się na nadchodzącą przyszłość. Kiedy poszerzamy działalność firmy staramy się aby każdy człowiek był na odpowiednim miejscu wraz z odpowiednimi zdolnościami.-
 
Wester wymienia kilka przykładów osób dzięki, którym możemy zobaczyć zarówno jak bardzo łatwo można awansować, a to zasługa tylko ciężkiej pracy i inwestowania w ludzi. Takim przykładem jest Ebba Ljungerud, która została CEO w 2018 roku. Ebba posiada czteroletnie doświadczenie współpracując wcześniej z Paradox. Natomiast w styczniu 2018 roku dołączył do firmy na stanowisko CFO, Alexander Bricca.
 
wester
 
 
W 2017 roku firma wypuściła na rynek tylko jeden z dużych tytułów (Steel Division) i nie jest z tego powodu zadowolona. To reperkusja podjętej decyzji, że gry Paradoxu mają być lepsze jakościowo i mimo tego Paradox zanotował wzrost sprzedaży w 2017 roku. Zysk firmy z roku na rok jest coraz większy, a sama firma rozrasta się i pojawiają się coraz nowsze i lepsze zespołu programistów, które rozwijają firmę Paradox.
 
W czasie 2017 roku Paradox wydał także sporo rozszerzeń oraz wydał porty swoich gier na konsole. Jak mówi Wester, firma jest przygotowana na dobry rok ale także bierze pod uwagę zły scenariusz. Mimo to zostały zapowiedziane dwa tytuły: Surviving Mars oraz Battletech.
 
Surviving Mars czyli gra w realiach science-fiction ale oparta na podobnych zasadach co Cities: Skylines. W trakcie rozgrywki gracze mają za zadanie skolonizowanie Marsa, a przede wszystkim przetrwanie tego procesu. Zostanie on wydany zarówno na PC jak i konsolach, a za tytuł odpowiada studio Haemimiont Games.
 
Natomiast w kwietniu 2018 roku zostanie wydany Battletech, czyli turowa gra strategiczna, a za jej stworzenie odpowiadają twórcy Shadowrun Returns.
 
Paradox Interactive pragnie także poszerzyć sieć sprzedaży o rynek w Chinach, a zapewnić ma to świetnie sprzedający się Cities: Skylines. W zamiarach na 2018 rok Paradox planuje jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję także na rynku gier na urządzenia mobilne, za to ma odpowiadać specjalnie stworzony zespół. Firma zakupiła także kilka mniejszych firm takich jak Triumph Studios czy Hardsuit Studios.
 
Także zwiększono także tworzenie gier planszowych jak np. wydanie piątej edycji Vampire the Masquerade.
 
maxresdefault (1)
 
Jak wspominaliśmy wcześniej na PDXCON w maju zostały zapowiedziane dwa duże tytuły : Surviving Mars oraz Battletech. W maju także została wydana Steel Division: Normandy 44 we współpracy z Eugen Systems. Urządzenia mobilne wzbogaciły się także o nowy tytuł, Prison Architect. W kwietniu natomiast pojawiła się konwersja Cities: Skylines oraz Pillars of Eternity na PS4 i XONE.
 
Ponadto firma wydała 16 rozszerzeń i innych zawartości do pobrania tym samym tytuły wydawane trafiły do pierwszej setki pobieranych na Steamie, a także obroniła swoją pozycję w serwisie Metacritic (tytuły Paradoxu są tam wysoko oceniane).
 
Paradox kontynuuje dalszą współpracę z graczami w dalszym ciągu prowadząc z nimi otwartą komunikację i tworząc wspólnoty społeczności wokół gier.
 
W liczbach wygląda to następująco:
  • około 13 milionów odtworzeń na kanale streamingowym Paradoxu,
  • sklep Paradoxplaza to około 100 mln wejść,
  • kanał YouTube Paradox Extra to ponad 27 mln wejść i 110 tysięcy subskrypcji.
Jak podkreśla Paradox, wszyscy zatrudnieni, od prezesów aż po nowo przyjętych dbają o dobrą komunikację ze społecznością, a ta ma bardzo ważną rolę w tworzeniu gier.
 
Paradox-Interactive-Q1-2017-01-Paradox-Games-Header
 
 
Portfolio Paradox Interactive:
  • Cities: Skylines,
  • Crusader Kings,
  • Europa Universalis,
  • Hearts of Iron,
  • Magicka,
  • Pillars of Eternity,
  • Steel Division: Normandy 44,
  • Stellaris,
  • Surviving Mars,
  • Tyranny
  • Victoria
  • Knights of Pen&Paper.
Wydane gry w 2017 to Steel Division: Normandy 44.
 
Wydane rozszerzenia:
  • trzy do Europa Universalis IV (Mandate of Heaven, Third Rome, Cradle of Civilization),
  • dwa do Crusader Kings II (Monks & Mystics, Jade Dragon ),
  • dwa do Stellaris (Utopia, Synthetic Dawn),
  • jedno do Hearts of Iron (Death or Dishonor)
  • dwa do Cities: Skylines (Mass Transit, Green Cities).
 
W 2017 wydano dwa porty na konsole Xbox One i PlayStation 4: Pillars of Eternity i Cities: Skylines oraz jednen port na urządzenia mobilne: Prison Architect Mobile.
 
Nowy rok przyniesie nam, graczom także sporo od Paradoxu między innymi Surviving Mars, Battletech oraz nowy dodatek Cities: Skylines Parklife.
 
 
 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: Informacja prasowa

Komentarze [3]:
avatar PanDamian
dodano: 2018-04-23 13:53:42

TOM3K Myślę, że jest to związane z tym, iż te gry trafiają do pełnej niszy. Mają też moim zdaniem wysoki próg wejścia, gdyż są raczej nieco trudne do zrozumienia i opanowania na początku. Potem jednak, gdy ktoś jest naprawdę zainteresowany ich tematyką, wsiąknie na długo (sam spędziłem sporo godzin przy EU III i Cities: Skylines).

avatar TOM3K
dodano: 2018-04-23 08:29:43

Jakoś nie porywają te tytuły moim zdaniem i sam jestem ciekaw czy to nie przypadkiem pompowanie popularności i ile faktycznie ludzi je kupiło ?

avatar PanDamian
dodano: 2018-04-22 18:03:47

Paradox jest specjalistą od wyciąganie pieniędzy, zwłaszcza z DLC ;). Co nie zmienia faktu, ze gry od nich są zwykle bardzo dobre :D.

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners