redakcja | 10 sierpnia 2025, 09:00
Międzynarodowe stowarzyszenie IGDA, organizacja Women in Games International oraz IGDA Foundation ogłosiły start inicjatywy Port Quest. Projekt ma pomóc twórcom, którzy chcą przenieść swoje produkcje na platformy mobilne i dotrzeć do szerszej, globalnej publiczności. Wsparcie obejmuje zarówno doradztwo techniczne, jak i działania marketingowe.
Program zapewnia uczestnikom kompleksową pomoc w procesie portowania gier – od indywidualnego mentoringu po warsztaty i możliwość promocji. To szansa na zdobycie wiedzy od doświadczonych specjalistów branży oraz skorzystanie z ich kontaktów i zasięgów promocyjnych.
Przeczytaj także:
„Chcemy wspierać deweloperów w procesie przenoszenia gier na urządzenia mobilne i pomóc im wejść na dynamicznie rozwijający się rynek” – mówi Alyssa Walles, dyrektor wykonawcza IGDA Foundation. „Dzięki wiedzy specjalistów i wspólnym działaniom promocyjnym mamy pewność, że Port Quest będzie realnym wsparciem w dalszym rozwoju projektów”.
Twórcy zakwalifikowani do programu mogą liczyć na spersonalizowane sesje mentoringowe z ekspertami od portowania gier, dedykowane godziny konsultacji oraz praktyczne warsztaty dostosowane do ich potrzeb. Otrzymają także zaproszenie na prywatny serwer Discord, gdzie będą mogli wymieniać się doświadczeniami z innymi uczestnikami i ekspertami. Zwieńczeniem programu będzie udział w globalnej kampanii marketingowej, która ma dotrzeć do ponad 100 tysięcy graczy.
„Port Quest daje twórcom narzędzia, wiedzę i zasięg, których potrzebują, aby wejść na rynek mobilny” – dodaje Joanie Kraut, CEO Women in Games International.
Zgłoszenia przyjmowane są online do 15 września 2025 roku, jednak twórcy, którzy wyślą aplikację do 18 sierpnia, mogą liczyć na pierwszeństwo i dodatkowe możliwości. Do udziału kwalifikują się tylko gry, które nie są jeszcze dostępne na urządzeniach mobilnych, a ich przychód w ostatnich sześciu miesiącach wynosił co najmniej 10 000 USD (ok. 40 600 PLN lub 9 150 EUR) miesięcznie.
Szczegóły programu będzie można poznać podczas panelu „Porting to Android—Best Practices for Indies” w trakcie devcom. Dzień później odbędzie się Port Quest Community Mixer – spotkanie dla deweloperów, mentorów i partnerów projektu, które zaplanowano w hali 3.2 na stoiskach D-051 do D-055.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu