redakcja | 27 sierpnia 2025, 09:00
21 sierpnia 2025 — Side i Razer przedstawiły wspólny program testów gier: Razer Cortex: Playtest Program – Powered by Side. Rozwiązanie integruje mechanizmy playtestów z narzędziami QA opartymi na sztucznej inteligencji Side i ma być dostępne bezpośrednio w aplikacji Razer Cortex.
Program wykorzystuje bazę ponad 55 milionów użytkowników Cortexa do rekrutacji testerów spełniających określone kryteria. Zarejestrowani gracze podpisują umowy NDA, otrzymują unikalne klucze do wersji testowych, a podczas rozgrywki aplikacja zbiera dane o czasie gry, wydajności i wynikach testowych. Po sesjach gracze wypełniają krótkie ankiety i otrzymują punkty Razer Silver do wymiany na nagrody.
Przeczytaj także:
Dane zbierane przez Razer Cortex są analizowane przez system AI opracowany przez Side, który m.in. eliminuje duplikaty zgłoszeń i grupuje incydenty. Wstępne raporty generowane automatycznie są następnie weryfikowane i interpretowane przez ekspertów QA, co ma ułatwić identyfikację krytycznych błędów i przyspieszyć proces wyciągania wniosków deweloperskich.
"Branża gier słynie z powolnego wdrażania nowych technologii. Razem z Razer przełamujemy ten schemat. Najlepszym źródłem opinii o grze są zapaleni gracze – nasz program daje im miejsce przy stole." — Deborah Kirkham, CEO Side
Twórcy chwalą nową funkcję jako sposób na przeprowadzenie większych, precyzyjnie ukierunkowanych testów bez potrzeby czasochłonnej rekrutacji. Razer Cortex wykorzystuje dane o stylu grania, zainteresowaniach i profilu użytkownika, by dopasować testerów do konkretnych potrzeb projektu, co ma zwiększyć trafność otrzymanych raportów.
"Nowa funkcja w Razer Cortex daje deweloperom niedrogi sposób na prowadzenie dużych testów. Upraszczamy dystrybucję wersji testowych, dobór graczy i zbieranie danych." — Quyen Quach, VP Software, Razer
Tradycyjne zespoły QA w dużych produkcjach często liczą kilka osób pracujących w kontrolowanym środowisku testowym. Program Cortexa rozszerza dostęp do danych pochodzących od tysięcy graczy grających w naturalny sposób, co może ujawnić błędy trudne do odtworzenia w laboratorium. Gdy wielu użytkowników zgłasza taki sam crash w konkretnym miejscu, zespół QA zyskuje jasny trop do analizy.
"To narzędzie pokazuje, jak Side łączy technologię z ludzkim doświadczeniem. Inwestycje w AI pozwalają firmie dostarczać raporty na takim poziomie i utrzymywać przewagę konkurencyjną." — Dr. Harlan Beverly, CTO Side
Side deklaruje, że porównania z innymi dostawcami wskazują na potencjalne obniżenie kosztów testów nawet o 80%. Według przedstawicieli firm, szybsze wykrywanie problemów przed premierą może ograniczyć negatywny wpływ wad na recenzje i sprzedaż. Razer i Side podkreślają, że rozwiązanie daje korzyści zarówno deweloperom, jak i społeczności graczy.
Razer Cortex: Playtest Program – Powered by Side to jedno z rozwiązań oferowanych przez Side; firma nadal udostępnia także mniejsze, dopasowane do potrzeb testy i usługi QA. W komunikacie przypomniano także międzynarodowy zasięg Side i wieloletnie doświadczenie firmy w usługach dla branży gier.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu