Prolog - Bransoletka - Agatha Christie - Hercule Poirot: The First Cases

lubiegrac poradniki Agatha Christie - Hercule Poirot: The First Cases Prolog - Bransoletka - Agatha Christie - Hercule Poirot: The First Cases



autor:agusia16

Prolog - Bransoletka

Animacja

Rozpoczynamy animacją, w której poznajemy Herkulesa Poirota. Następnie będący na patrolu Hercules, zostanie zaczepiony przez młodą kobietę o imieniu Elizabeth, która prosi o pojawienie się w pewnym domu. Okazuje się, że Madame ukradziono cenną bransoletkę. 

Rozmawiamy z nią, a dowiemy się, że w domu dokonano kradzieży. Zniknął tylko jeden przedmiot, najcenniejsza bransoletka medemoiselle Angeline. Zabrano ją z jej pokoju. Podejrzaną jest, według Madame Van den Boshm pani domu, jest służąca o imieniu Florette. 

Po rozmowie odblokowana zostanie nowa "mapa umysłu". Elizabeth uważa, że zniknięcie bransoletki związane jest z włamaniem.

Pora przyjrzeć się śladom na ziemi. W "mapie umysłu" znajdować się będę ikony danej postaci lub miejsca. Poruszając myszką umieszczamy je na kółku, w razie potrzeby łączymy. Jeśli przy danej ikonie postaci, albo przy danym przemyśleniu Herkulesa widzimy wykrzyknik, znaczy, że jest tu coś do sprawdzenia, połączenie lub wykonania. Postępujemy według wskazań gry.

Wędrujemy więc w tył i przyglądamy się śladom zabłoconych butów. W ten sposób dodane zostaną nowe dowody do "mapy umysłu" - ślady zabłoconych butów. Aktywujemy go za pomocą "R". Oglądamy wszystko, po czym według wskazań gry, przeszukujemy trawnik. Znajdujemy podmokłe miejsce. Intruz, który tu postawił stopę, musiał zostawić ślady jeszcze gdzieś.

Agata_solka_1_1.jpg

Teraz mamy już wystarczającą ilość dowodów, by dokonać pierwszego wniosku, więc naciskamy "R". Od tego momentu zaczniemy łączyć znalezione wskazówki/dowody Łączymy:

- podmokłe miejsce + ślady zabłoconych butów = wcześniejsze ślady butów - Porozmawiaj z Elizabeth

Agata_solka_4.jpg

Zanim przejdziemy do Elizabeth, zerkamy na altanę, w której znajduje się tabliczka - cytat na tabliczce. Jest to cytat z Romeo i Julia.

Agata_solka_5.jpg

Wychodzimy z altany i przechodzimy za nią. Tu Herkules dostrzeże wysoką trawę.

Agata_solka_6.jpg

Podchodzimy do Elizabeth i rozmawiamy z nią.

Dowiemy się, że jedne ze śladów mogą należeć do Floret, którą rano złapał deszcz. Ogrodnika Luca dziś nie było, ale śladów na trawie, też.

Wchodzimy w "mapę umysłu". Łączymy zatem

- intruz nie szedł ścieżką + intruz nie szedł trawnikiem = brak śladów intruza w ogrodzie

Agata_solka_7.jpg

Pora rozejrzeć się po podwórzu. Gdy pójdziemy w lewo przy Elizabeth, znajdziemy otwarte okno. Herkules zauważy, że nie da się do niego wspiąć. Zerkamy na drzwi frontowe, którymi nikt się nie włamywał. Spoglądamy za zarośnięty treliaż. Nikt się nim ostatnio nie zajmował. Zerkamy na rabatę opodal, na piękne kwiaty, które nikt na szczęście nie zniszczył. Przyglądamy się wyciętemu napisowi na ławce. W ten sposób odblokowana zostanie nowa rozmowa. Na ławce wycięto "L kocha E". Przechodzimy dalej i zerkamy na drewnianą drabinę. Jest niestabilna, ale może ktoś przystawił ją do dachu w innym miejscu. Zerkamy na boczne dni, którymi też nikt dawno nie wchodził, więc włamywacz nimi także nie wszedł.

Agata_solka_8.jpg

Pora zastosować logiczne myślenie, więc wchodzimy w "mapę umysłu" i łączymy:

- boczne drzwi + drzwi frontowe =  brak śladów włamania

Agata_solka_9.jpg

- drewniana drabina + otwarte okno = brak możliwości wejścia przez okno

Agata_solka_10.jpg

Wchodzimy z mapy i podchodzimy do Elizabeth, pytając ją o mały romans, jaki ma miejsce w domu. Ponownie wchodzimy w "mapę umysłu i łączymy:

- brak śladów wejścia przez okno + brak śladów włamania = brak śladów wejścia intruza do domu

Agata_solka_11.jpg

- brak śladów wejścia intruza do domu + brak śladów intruza w ogrodzie = prawdopodobnie sprawcą jest ktoś z domu - porozmawiaj z Elizabeth

Agata_solka_12.jpg

Pojawi się nowa opcja rozmowy, a zadanie na podwórzu zostanie wykonane. Rozmawiamy zatem z Elizabeth, którą prosimy o wpuszczenie do domu. Wchodzimy więc do domu - westebul.

Agata_solka_13.jpg

W holu stoi kobieta, która według Herkulesa jest to pani domu.

Rozmawiamy z Cassandrą, która jest niezwykle niechętna policji i nie podoba się jej, że dochodzeniem zajmuje się Poirot. Jest także przekonana o winie Florette.

Pojawi się nowa "mapa umysłu", tym razem z ikona Cassandry - madame Van den Bosh. Jest i ikona "Westybul". Oglądamy wszystko i wychodzimy z mapy umysłu.

Żeby odblokować dany profil osoby, wciskamy "F" na klawiaturze. Wychodzimy z "mapy umysłu" i rozglądamy się po holu. Zerkamy na kolekcję klasycznych powieści, gdzie znajdziemy dzieła kilku znanych pisarzy. Zerkamy na płaszcz widzący w z prawej strony, za schodami. W kieszeni znajdziemy obrączkę. Po prawej, za filarem znajduje się pokój. Gdy klikniemy na drzwi, Herkules odkryje, że o kuchnia. Nie wejdziemy tam. Kolejny pokój, do którego prowadzą drzwi na środku z różą i strzałami,  być może symbol zakazanej miłości. Za drzwiami ktoś szlocha.

Agata_solka_14.jpg

To z pewnością zamknięta tam przez Madame Cassandrę, służąca Florette. Wchodzimy w "mapę umysłu" i łączymy:

- dziwny symbol + cytat na tabliczce = zainteresowanie Szekspirem

Agata_solka_15.jpg

Pojawi się także opcja rozmowy z Cassandrą oraz Elizabeth. Rozmawiamy zatem z Cassnadrą, prosząc ją o zezwolenie na wejście do salonu.

Nie będzie się nie chciała na to zgodzić, jeśli nie zgodzimy się ją aresztować.

Po skończonej rozmowie zerkamy do skrzyni do domu aukcyjnego. Ma zostać wysłana z różnymi dziełami sztuki na polecenie Madame. Przyglądamy się telefonowi, który nie działa. Zerkamy na portret dżentelmena. Na temat obrazu pytamy Cassandrę, ale nic nam nie powie.

Agata_solka_16.jpg

Wchodzimy w "mapę umysłu" Pojawiło się tam teraz kilka nowych opcji. Jedną jest to, że Cassandra ma klucz do wszystkich pomieszczeń. Zerkamy na resztę, ale już nic nie zrobimy, więc wychodzimy i zanim pójdziemy na górę, wychodzimy z domu do ogrodu i udajemy się do Elizabeth. Rozmawiamy z nią. Mówimy jej o płaczu dochodzącym zza zamkniętych drzwi.

Niestety nie ma zapasowego klucza, nie wie gdzie się może znajdować, ale przypomina sobie, że Madame wspominała, że jest ukryty "blisko jej serca".

Wchodzimy zatem w "mapę umysłu" i łączymy:

- Elizabeth potwierdziła, że istnieje zapasowy klucz + zainteresowanie Szekspirem = ukryty w dziele Szekspira.

Agata_solka_17.jpg

Przy okazji pojawi się opcja rozmowy z Elizabeth. Rozmawiamy z nią.

Dowiemy się, że Madama ma kopię Romeo i Julia na piętrze w westybulu. 

Zerkamy na nowe zadania w "mapie umysłu" i wchodzimy do domu - westybul. Wędrujemy na górę. Na początek zerkamy na drzwi - łazienka, ale nie będziemy u wchodzić. Zerkamy na książce na półce, gdzie znajdziemy dzieło Szekspira, a w nim klucz.  Przyglądamy się jeszcze ścianie - brakujący obraz, na której wisiał obraz. Czyżby był skradziony.

Agata_solka_18.jpg

Schodzimy na dół i teraz otwieramy drzwi bawialni, mimo sprzeciwów Cassandry. 

Agata_solka_19.jpg

W bawialni podchodzimy do Florette. Rozmawiamy z nią, gdy podczas rozmowy o wyjściu z domu wybierzemy drugą odpowiedź o licznych obowiązkach, odblokujemy inny dialog. Odblokowana zostanie także nowa "mapa umysłu". Wchodzimy i sprawdzamy profile, a następnie w "mapie umysłu" łączymy:

- skrzynia do domu aukcyjnego + brakujący obraz = sprzedaż pamiątek rodzinnych

Agata_solka_20.jpg

Wychodzimy z "mapy umysłu" i teraz rozglądamy się po bawialni. Zerkamy na paragon leżący na beczce, paragon odebrania rzeczy od krawca z dzisiejszą datą. Przyglądamy się butelce wina. Podnosimy liścik leżący na taborecie pod oknem. List miłosny od Luca. Kim jest ukochana? Zerkamy na stojak kominkowy, w którym brakuje pogrzebacza. Naszą uwagę przykuwa list leżący na stoliku, dzięki któremu wiemy, że Madame nie płaciła za telefon. Przyglądamy się stolikowi na którym stoi wybór słodkich wypieków. Nieco dalej znajdujemy chustkę z  inicjałami E.P, które wskazują na Elizabeth. Użyto ją do usunięcia sadzy. Przyglądamy się jeszcze mokrej paczce. Jest zamknięta i kompletnie przemoczona.

Agata_solka_21.jpg

Wchodzimy w "mapę umysłu" - bawialnia i łączymy:

- wezwanie do zapłaty + telefon = ignorowanie obowiązków finansowych

Agata_solka_42.jpg

- sprzedaż pamiątek rodzinnych + ignorowanie zobowiązań finansowych = Cassandra rozpaczliwie potrzebuje pieniędzy

Agata_solka_43.jpg

Tym razem wchodzimy w "mapę umysłu" na profil Florette i łączymy:

- etykieta adresowa + paragon = paczka została odebrana od krawca

Agata_solka_23.jpg

- paczka odebrana od krawca + Florette próżnowała = Flotette załatwiała sprawunki dla Elizabeth -  porozmawiaj z Elizabeth

Agata_solka_24.jpg

Opuszczamy zatem westybul i udajemy się do ogrodu, do Elizabeth. Rozmawiamy z nią. Odblokowana zostanie nowa "mapa umysłu" - odkryj sekret Elizabeth. Wchodzimy w mapę i łączymy zatem:

- wycięty napis na ławce + liścik od Luca = Elizabeth i Luca łączy uczucie

Agata_solka_25.jpg

- Elizabeth i Luca łączy uczucie + złota obrączka = Elizabeth i Luc są zaręczeni

Agata_solka_26.jpg

- Elegancki garnitur + Elizabeth i Luc są zaręczeni = Elizabeth i Luc planuja ucieczkę

Agata_solka_27.jpg

Zadanie zostanie ukończone.

Teraz wchodzimy na profil Florette i łączymy:

- Cassandra obserwowała Florette po jej powrocie + Florette załatwiała sprawunki Elizabeth = Florette nie miała sposobności

Agata_solka_28.jpg

Wychodzimy z "mapy umysłu", i rozmawiamy z Elizabeth.

Potwierdzi miłość do Luca, a jego do niej.

Wchodzimy do westybula, i do bawialni. Tym razem rozmawiamy z Florette na temat paczki.

Dowiemy się, że robiła to na polecenie Lizzy - Elizabeth.

Opuszczamy bawialnie i wędrujemy na piętro. Wchodzimy do pokoju na górze, który okażę się pokojem córki Cassandry, miejscem zbrodni.

Agata_solka_29.jpg

Rozmawiamy z Angeline. Po rozmowie pojawi się nowa "mapa umysłu". Poirot będzie chciał dokładnie przeszukać to miejsce. Wchodzimy w jej profil, by sprawdzić co zostało dodane. Następnie wchodzimy w profil Cassandry i łączymy:

- Cenne przedmioty zostały ubezpieczone + Cassandra rozpaczliwie potrzebuje pieniędzy = kradzież pasuje do oszustwa ubezpieczniowego Cassandry - porozmawiaj z Cassandrą.

Agata_solka_30.jpg

Zadanie zostanie wykonane. Ponownie wchodzimy w "mapę umysłu", tym razem Florette i łączymy:

- Cassandra już wcześniej źle traktowała Florette + Cassandra była agresywna w stosunku do Florette = Florette jest źle traktowana przez Madame 

Agata_solka_44.jpg

- Florette nie miała sposobności + Kradzież pasuje do oszustwa ubezpieczeniowego Cassandry = Floretta została kozłem ofiarnym 

Agata_solka_45.jpg

- Florette została kozłem ofiarnym + Florette jest źle traktowana przez Madame = Florette jest niewinna - porozmawiaj z Florette

Agata_solka_46.jpg

Herkules jest pewny, że Florette jest niewinna. Zadanie wykonane.

Teraz rozglądamy się po pokoju. Zerkamy na ścierkę leżącą na szafce. Jest umazana czarną sadzą. Zaglądamy do kominka. Przyglądamy się szkatułce na biżuterię, z której z pewnością zniknął przedmiot. Zerkamy na leżący na podłodze porzucony pogrzebacz. Jego ostra końcówka jest zakrzywiona. Zerkamy na fotografię mężczyzny, tego samego co na dole. Przyglądamy się rozbitemu szkłu. Zerkamy na otwarte okno, którego rama jest pęknięta, a zawias świadczy jakby ktoś otwierał je od wewnątrz. potrzebował do tego siły. Przyglądamy się na prostokątny ślad przy szafce nocnej. W ten sposób sprawdziliśmy tu już wszystko.

Agata_solka_35.jpg

Rozmawiamy z Angeliną. Wchodzimy zatem w "mapę umysłu" i łączymy:

- Bez zabezpieczenia (fotografia mężczyzny) + rozbite szkło = Angelina zamieniła fotografię - porozmawiam z Angeliną

Agata_solka_36.jpg

- Otwarte okno + porzucony pogrzebacz = ktoś siłą otwierał okno od wewnątrz

Agata_solka_37.jpg

- ścierka + chusteczka z inicjałami = niedokładne wyczyszczenie - porozmawiaj z Elizabeth

Agata_solka_38.jpg

Wychodzimy z "mapy umysłu" i znów rozmawiamy z Angeliną.

Pytamy o zdjęcie, a dowiemy się, ze jest na nim jej ojciec, który dał jej bransoletkę i był kochanym tatą i dobrym człowiekiem, i za nim tęskni.

Opuszczamy pokój Angeliny, a potem dom i udajemy się do ogrodu, gdzie rozmawiamy z Elizabeth.

Dowiemy się, że to chustka Elizabeth, ta co zaginęła i że nie zauważyła w pokoju Angeliny jej puszki z pamiątkami.

Ponownie wchodzimy w "mapę umysłu" i łączymy:

- Angelina usunęła plamę z sadzy + sadza = Angelina sięgnęła do wnętrza kominka - Zbadaj kominek w pokoju Angeliny

Agata_solka_39.jpg

Wychodzimy z "mapy umysłu" i udajemy się do westybula. Zanim powędrujemy na górę, zagadujemy jeszcze Cassandrę. Naciskamy w kwestii finansów. W tym momencie pojawi się wyzwanie dialogowe. (2 odpowiedź, 2 odpowiedź, ostatnią odpowiedź) tak czy siak Cassandra wyjdzie, więc wędrujemy na górę, do pokoju Angeliny. Musimy zbadać kominek, a teraz Angelina jest odwrócona do nas plecami (wcześniej nie możliwe jest jego zbadania). Zaglądamy więc do środka, do kominka. Herkules znajdzie bransoletkę, ukrytą starannie w metalowej puszce.

Agata_solka_40.jpg

Wchodzimy po raz kolejny w "mapę umysłu" i łączymy:

- Angelina ukryła swoje pamiątki w kominie + ktoś siłą otwierał okno od wewnątrz = Angelina upozorowała włamanie - porozmawiaj z Elizabeth

Agata_solka_41.jpg

Detektyw zakończy śledztwo, zadanie wykonane.

Udajemy się do ogrodu, by porozmawiać z Elizabeth. Prosimy ją by zwołała domowników na zakończenie sprawy. Rozmawiamy na razie tylko z Angeliną, Elizabeth i Florette, gdyż Casasandra wyszła. 

W rozmowie z Florette wybieramy drugą odpowiedź. Następnie Herkules zwraca się do Elizabeth. Tu wybór dialogowy jest raczej obojętny. Rozmawiamy teraz z Angeline. W tym wypadku doprowadzamy do tego by się przyznała.  Ma teraz wyznać wszystko matce jak ta wróci.

Wkrótce pojawia się Cassandra, która przyprowadza Majora Felixa Hagena. Niestety służąca zostanie oskarżona, gdyż Cassandra nie chce by było inaczej. 

Animacja

Zobaczymy kończącą prolog animację, list Angelina, która się zaręcza i prosi o przybycie do jej posiadłości, bowiem szczęście zakłóca ktoś, kto szantażuje jej rodzinie i liczy na okup. 

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners