autor:
Epizod 1: Realm of Shadows
Grę zaczynamy od animacji, będącej wspomnieniem Bruce'a , przez to przenosimy się między przeszłością, a teraźniejszością. Gdy pojawia się Batman, powtarzamy ciąg quick time eventów. Wciskamy zatem dwa razy klawisz E, a potem Q, a następnie strzałkę w prawo, klikamy LPM, by złapać jednego z przestępców za pomocą liny. Klikamy strzałkę w górę, by jednego z nich unieść do góry, potem klawisz E, by rzucić bombę gazową, dwa razy strzałka w górę, by unieść dwóch bandytów w górę, shift +E, by pozbawić jednego z nich broni.
Gra ponownie wróci do domu Bruce'a, do teraźniejszości, w której widzimy jak jego lokaj i przyjaciel Alfred wyciąga z jego boku odłamki pocisku. Po chwili znów wracamy do przeszłości i znów klikamy na odpowiednie klawisze, czyli: strzałka w górę, E, strzałka w górę, w dół, shift +E, by obezwładnić napastnika, strzałki w górę, w dół, w lewo, prawo, shift +Q, by Batman się przesunął, a napastnik rozwalił nogą stolik, shift +Q i strzałki w lewo, prawo i w górę.
Pojawia się Kobieta Kot, która zabiera dysk ze sejfu.
Kolejny raz powtarzamy pojawiające się na ekranie sekwencje klawiszowe, czyli: strzałka w prawo i w dół, klawisz E. Kobieta ucieknie, a Batman rzuci się za nią w pogoń. Pojawi się tez policja. Klikamy klawisz E, by zaczepić linę.
Gra po raz kolejny przeniesie się do teraźniejszości, do domu Bruce'a, by po chwili wrócić do wcześniej oglądanej sceny.
Na dachu rozmawiamy z Kobietą Kotem. Czeka nas teraz walką z nią, więc po raz kolejny klikamy: klawisz E, strzałki w dół, w górę, w prawo, klawisz E, shift +E, strzałka w dół, w górę, w lewo, shift +Q, strzałka w górę, w lewo, prawo, shift +E.
Kobieta Kot zacznie uciekać. Gonimy ją zatem. Wciskamy po kolei: strzałka w dół, w prawo, w lewo, górę, shift +E, strzałka górę, a następnie E, by złapać linę i kliknięcie LPM, by złapać linę Kobiety Kota.
Pojawi się policja, ale nie zacznie strzelać. Znów walczymy z kocicą, wykonując sekwencję powtórzeń klawiszowych, a następnie wielokrotne kliknięcie klawisza E. Batmanowi uda się zdobyć skradziony nośnik danych.
Gra po raz kolejny przeniesie się do teraźniejszości, do domu Bruce'a, ale tylko na chwilkę.
Wracając do zdarzenia, widzimy, że Batman zostaje postrzelony, a Kobieta Kot zaczyna uciekać. Klikamy zatem LPM, by porazić ją prądem, a potem skaczemy z dachu, klikając klawisz Q.
Łapiemy ją, klikając kilka razy klawisz E. Wisząc na dachu, na linie, rozmawiamy z kobietą, po czym wciskamy klawisz strzałki w górę. PO chwili kobieta znika.
Gra znów przenosi się do teraźniejszości, do domu Bruce'a, w którym on rozmawia z Alfredem i w którym właśnie odbywa się przyjęcie. Tym sposobem kończymy zestaw elementów zręcznościowych. Wybieramy jedną z odpowiedzi, rozmawiając z Harvey'em, a potem z pozostałymi osobami. Pojawia się Falcone. Czeka nas pierwszy pomniejszy wybór. Możemy uścisnąć mu rękę lub go zignorować. Kolejny wybór dotyczy tego, czy pozwolimy, by nasz przyjaciel Harvey pozostał w pokoju podczas rozmowy z Falcone, a kolejny, czy mamy posmarować kij bilardowy Falcone, czy nie. Rozmawiamy z Falcone, zaczynając pierwszy epizod gry.
Bruce zjeżdża na dół, do swojego centrum komputerowego, gdzie chwilę słucha wiadomości. Klikamy na pulpit komputera "access", by przeczytać informacje o osobach i miejscach do tej pory poznanych podczas rozgrywki. Klikamy też na Gotham Feed "access", a potem na Data Point - look at. Zabieramy czytnik danych - Data Drive leżący z lewej strony i umieszczamy go w Data Point - Analyze Data Drive.
Pojawi się Albert, z którym rozmawiamy. Gdy zaś pojawi się mapa, obracamy ją w lewo - strzałka w lewo, tak, by przed nami znalazła się fioletowa część mapy.
Kolejny raz rozmawiamy z Alfredem. Zabieramy od niego kartę biznesową, na której tylnej części znajduje się adres parku, w którym Bruce ma znaleźć swojego dawno nie widzianego przyjaciela z dzieciństwa.
Coobblepot Park
Bruce przyjeżdża do parku, gdzie ma nadzieję spotkać Oz'a. Na miejscu możemy przyjrzeć się leżącej na schodach gazecie i graffiti na ścianie i ruszamy na górę. Natrafiamy na leżącego bezdomnego. Możemy mu dać troszkę pieniędzy, decyzja należy do nas. Zerkamy jeszcze na palącą się beczkę, przy której Bruce ogrzeje ręce. Ruszamy dalej do przodu. Bruce otrzyma sms-a. Przyglądamy się statule, przy której powinniśmy spotkać Oz'a. Pojawią się dwa oprychy, które będą chciały okraść Bruce'a. Wtedy pojawi się Oz.
Ponownie powtarzamy sekwencję klawiszowe, klikając na klawisze strzałek, by pokonać napastników, po czym rozmawiamy z Oz'em. Gdy ten odejdzie, Bruce otrzyma kolejnego sms-a, od Alfreda, a chwili później znajdzie się na konferencji prasowej przed własną posiadłością. W tym samym czasie Bruce otrzyma kolejną wiadomość od Alfreda. Możemy ją zignorować lub odpowiedzieć. W czasie konferencji, wybieramy też dowolną opcję dialogową. Tak czy siak Bruce w końcu odbierze telefon od Alfreda, który poinformuje go, że w jego posiadłości panoszy się policja. Bruce wróci do domu.
Rozmawiamy z policjantem, po czym podnosimy zrzucone przez jednego z funkcjonariuszy zdjęcie. Bruce przypomni sobie chwilę zabójstwa jego rodziców.
Pojawi się dziennikarka Vicki. Gra przeniesie się w inne miejsce.
Cafe Triste
Rozmawiamy z Harvey'em, wybierając dowolną opcję dialogową, a później z kobietą, która dołączyła do nich, imieniem Selina. Gdy przyjaciel Bruce'a odejdzie, będziemy mogli porozmawiać z nią na osobności. Robimy to więc. Bruce będzie wiedział, że Selina, to Kobieta Kot. Otrzymamy od niej karteczkę z kontaktem, z adresem, pod który Bruce niezwłocznie się uda.
Eastside Docks
Wciskamy W, by otworzyć bramę i wchodzimy do miejsca, w którym rozegrała się masakra. Bruce skontaktuje się z Alfredem, który będzie mu w pewien sposób pomagać. Przyglądamy się pozostałościom ciała - Exploded Human Reamains. Naszym zadaniem będzie znalezienie jakiś śladów i dowodów.
Zerkamy na ślady na podłodze - scorch marks. Batman je przeskanuje. Od tej chwili możemy ze sobą łączyć odpowiednie ślady linkując między nimi.
Łączymy ślady na podłodze - schorch marks z pozostałością ciała - explpded human remains, klikając na link. Połączenie zostanie przeskanowane przez komputer, a Batman zobrazuje wydarzenie, my zaś obejrzymy krótka animację.
Pora na rekonstrukcję tego, co się tutaj wydarzyło. W tym celu musimy odszukać inne ślady i połączyć je w odpowiedni sposób. Spoglądamy na ciało - dead mercenary i na drzwi - shipping container door, sprawdzamy je, a potem otwieramy. W tym celu wciskamy dwa razy shift +Q.
Sprawdzamy fragment zbiornika - canister fragment. Znajduje się w nim dziura po kuli. W tym miejscu pojawi się znaczek, pozwalający dokonać połączenia. Na razie go jednak zostawiamy.
Zerkamy za to na palety obok - pallets i przechodzimy do przodu. Leży tu ciało policjanta. Przyglądamy się mu bliżej - shot cop i wędrujemy dalej do przodu. Blisko śladów na podłodze, znajdziemy kolejne miejsce do zbadania - unscorched area. Przyglądamy się mu z bliska. Coś było tutaj przez eksplozją. Łączymy zatem Blast epicenter z Unscorched area, kolejny raz klikając. Zobaczymy animację wjeżdżającego do kontenera pojazdu.
Przyglądamy się teraz leżącemu policjantowi i białej róży, która leży na jego ciele - white rose - znak Falcony'ego.
Przechodzimy znów do przodu i tym razem zerkamy na leżące na stoliku ciało - dead Mercenary. Przyglądamy się jego twarzy i braku oka - clawed -off face. Zerkamy także na torbę (packet). Przeszukujemy ją. Znajdziemy pudełko zapałek.
Zerkamy na spalonego policjanta - burn cap, a w zbliżeniu na jego spalona głowę - burnt head. Batman spróbuje wydobyć z niej kulkę. Klikamy zatem shift + E i używając klawiszy WSAD, w tym wypadku klawisza D, przesuwamy przyrząd w prawo, tak, by zaświeciło się niebieskie światło. Gdy to się stanie, wyciągamy ów przyrząd klikając myszką.
Spoglądamy też na jego zakrwawioną rękę - bloody hands. Łączymy incendiary bullet z canister fragment. Batman ponownie przybliży nas historię tego strasznego wydarzenia, które się tutaj rozegrało.
Łączymy blody hands z ripped- up face, by znów zobaczyć animację. W ten sposób połączyć wszystkie ślady i obejrzymy ich podsumowanie i nieco dłuższą scenkę.
Przyszła pora na zlokalizowanie gniazda, lokum snajpera. Klikamy zatem na mężczyznę na górze - grapple to. by Batman znalazł się na górze. Teraz wysyłamy drona, klikając klawisz E i przeskakujemy w lewo, na balkon - grapple to. Znów wysyłamy drona - E, który zeskanuje ślady. Sprawdzamy leżący na poręczy papieros - cgarette, balustradę - phosphorus residue trace i kolejną nieco dalej. W ten sposób uda się nam znaleźć właściwe miejsce. Batman zeskoczy na dół, w miejsce z ukrywającym się mężczyzną.
Rozmawiamy z nim wybierając dowolną opcję dialogową, po czym zostanie on zawieszony przez Batmana głową w dół. Możemy go uderzyć metalowym prętem, który podniesie Bruce lub uderzyć nim w beczkę. Możemy też złamać mu rękę lub tego zaniechać, klikając ppm.
Pojawi się policja. Teraz możemy porozmawiać z Gordonem lub również zrezygnować. Batman zniknie z miejsca przestępstwa i wróci do swojej posiadłości. Na miejscu rozmawiamy z Alfredem. Bruce otrzyma od niego bilety jego rodziców.
Czeka nas nowy wybór moralny, decyzja. Możemy zabrać bilety i je zachować lub podrzeć je. Ponownie przeglądamy zawartość komputera, a potem używamy go - bat coputer - use. Rozmawiamy z Alfredem, po czym znów oglądamy interaktywna mapę. Czekać nas będzie pierwsza większa decyzja, komu oddać zebrane do tej pory informacje. Możemy wybrać Vicki Vale lub Jamesa Gordona. Decyzja należy do Was. Ja wybrałam Vicki.
Zależnie od naszego wyboru spotykamy się z jedną w wybranych osób. Gdy spotykamy się z Vicki, rozmawiamy z nią chwilę, później klikamy klawisz E, by zmienić wygląd samochodu Bruce'a, po czym udajemy się do klubu.
Skyline Club
Batman przybywa przed budynek klubu Falcone. Zamierza go dorwać. W tym celu po raz kolejny wysyła swojego drona, którym teraz będziemy sterować, by ocenić sytuację i zaplanować atak. Spoglądamy zatem na balkon - balcony i przesuwamy drona w prawo (D). Zerkamy na klienta klubu - patrons i tych nieco wyżej, stojących na balkonie. Z lewej na górze znajduje się kamera - security camera. Przesuwamy się w prawo na górze i zerkamy na symbol róży - rose sigil. Wędrujemy dalej w prawo natrafiając na biuro Falcone - office. Batman zda Alfredowi relację ilu strażników znajduje się w klubie.
Pora przygotować akcję. Zerkamy zatem na gangstera - mobster stojącego maksymalnie z prawej strony. Łączymy outer widow gunman z hanging light i oglądamy krótką scenkę.
Przesuwamy się w lewo i klikamy na kolejnego ganstera - mobster. Łączymy Largre coffee table z seated gunman , oglądając kolejną scenkę.
Wędrujemy dalej w lewo, do kolejnego gangstera - mobster. Łączymy entryway gunman z marble pillar, by znów obejrzeć scenkę.
Przesuwamy się dalej w lewo, docierając do gangstera stojącego na balkonie przed wejściem do klubu. Łączymy balcony gunman z upper balcony i oglądamy ostatnią scenę. Zadanie zostanie wykonane i możemy zacząć zaplanowany właśnie atak, wybierając zdanie: I'm going in.
Batman zeskoczy na dół. Powtarzamy sekwencję klawiszową: E, Q, E, po czym klikamy na lampie - przycisk myszki, by Batman wskoczył na balkon. Kolejny raz powtarzamy sekwencję quick time eventów. Pojawi się Falcone. Klikamy strzałkę a lewo, a potem kliknięcie myszki i strzałka w dół, znów kliknięcie myszki, strzałka w prawo, shift _ E, a potem klawisz E i kliknięcie myszki na lewo lub na prawo, by Batman rzucił Falcone. Gdy pojawia się działko, klikamy strzałkę w dół, by Batman się schował. Później klikamy na przemiennie strzałki w lewo i w prawo, by Batman wysłał swojego drona, po czym klikamy w odpowiednim czasie, by wysłać pocisk, a potem klikamy an broń lub na dłoń leżącego Falcone, by nie dopuścić do tego, by chwycił broń. Rozmawiamy z nim. Gdy Batman chwyci gangstera, klikamy E. Pojawi się policja. Kolejny raz czeka nas wybór. Musimy zdecydować, czy zamierzamy być brutalni, czy oddać go w ręce policji, a potem klikamy shift +E.
Falcone opowie Batmanowi swoją historię na temat jego rodziców i tego co się wydarzyło. Bruce'owi to się nie spodoba. Batman ucieknie, a my obejrzymy animację, w której wściekły Bruce wraca do posiadłości. Oglądamy animację kończącą pierwszy epizod gry.
Animacja
Koniec.