Batman:A Telltale Series: epizod 5: City of Light - poradnik, solucja

lubiegrac poradniki Batman:A Telltale Series: epizod 5: City of Light - poradnik, solucja



autor:

Epizod zaczynamy streszczeniem poprzednich części sezonu pierwszego, czyli animacją.
 
Animacja

Five Days Later

 
Oglądamy scenkę, w której porucznik Gordon włącza reflektor aktywując znak Batmana, pojawia się policja, która chce go aresztować. Pojawia się Batman, nad którym przejmujemy kontrolę. Czeka nas pierwszy zestaw quick time eventów. Klikamy zatem:
 
- klawisz E, strzałkę w górę i kliknięcie myszki, by Batman przewrócił jednego z policjantów, a potem shift +Q. Rozmawiamy z Gordonem, po czym dostajemy się do budynku, gdzie wciskamy shift +E, by Batman rzucił bombę, strzałkę w prawo, E, strzałkę w górę i klawisz Q. Gdy nie zdążymy z pomocą przyjdzie nam porucznik Gordon. Batman uda się do gabinetu kapitana, gdzie trwa strzelanina. Wciskamy shif_E, klikamy lewy przycisk myszy i klawisz strzałki w dół, by Batman rzucił bombę dymną. Ponownie klikamy lewy przycisk myszy, by tym razem rzucił bombę rażącą prądem, po czym shift +E, klawisz E, strzałkę w górę, w dół. 
 
Niestety kapitan zostanie zabity. Rozmawiamy dalej z Gordonem, który odbiera wiadomość  i Batman opuszcza budynek. Na dachu kontaktuje się z Alfredem. 
 
Rozmawiamy z nim przez chwilę, po czym gra przenosi się na chwilę w przeszłość.
 

One Year Later

 
Oglądamy scenkę, w której Harvey rozmawia z Bruce'm.
 
Animacja
 
Po chwili ponownie wracamy do teraźniejszości, zaczynając piąty i ostatni epizod gry. 
 
Harvey trzyma na muszce pracowników biura. Rozmawiamy z nim jako Bruce, po czym czeka nas kolejna sekwencja quick time eventów. Wciskamy zatem:
 
- na górze wciskamy szybko shift+E, a potem klawisz E, klikamy lewy przycisk myszy, by Bruce złapał rzuconą przez Dwie Twarze monetę, po czym wybieramy jedną z dwóch opcji (wybór):
 
- throw the coin ;
- pocket the coin 
 
Gdy wyrzucimy monetę, Harvey skoczy za nią i upadnie na schody. Pojawi się policja i wkrótce Harvey Dent/ Dwie Twarze zostanie aresztowany. 
 
Rozmawiamy z nim, po czym podniesie z podłogi wizytówkę Denta, ale zostanie zaatakowany przez jednego ze zwolenników Lady Arkham. 
 
Klikamy strzałkę w prawo, po czym wysłuchujemy jego ostrzeżenia, w którym dowiadujemy się, że Lady Arkham grozi Bruce'owi.
 
Tymczasem gra przenosi się do Bat Jaskini, gdzie jako Bruce rozmawiamy z Alfredem, a następnie zajmujemy się przeglądaniem komputera. Klikamy na:
 
- Wayne CEO Login (access), gdzie po kolei przeglądamy pliki: surreillance, real estate, financial report, records i security, który pojawia się później. Następnie oglądamy pliki : Bruce, Oswald Cobblepot, Victoria Vale.
 
Pojawi się zadanie: Investigate Oswold Cobblepot to determine his Connection to Vicki.
 
Klikamy następnie na:
 
- Lasy Arkham File (access) i oglądamy interaktywną projekcję, w której klikamy po kolei:
- Lady Arkham (look at);
- Children of Arkham (look at);
- Vicki Vale Gazete (read);
- Vicki Vale Gazete (unlock);
- Vicki Vale Patient Files (examine);
- Vicki Vale Wayne Teck (examine)
 
 Batman_epizod_5_2.jpg
 
Pojawi się  interaktywna mapa, a po chwili Bruce zauważy Selinę, która posiada coś co należy do niego i postanowi udać się na jej spotkanie. 
 
Na miejscu rozmawiamy z nią, na koniec rozmowy dokonując kolejnego wyboru:
 
- You know that's not true;
- That's all you are
 
 Batman_epizod_5_3.jpg
 
Możemy też nie wybrać żadnej opcji. Kończymy rozmowę. Odzywa się telefon od Luciusa, a po chwili od Alfreda, który zdążył tylko powiedzieć Bruce'owi, że Lady Arkham jest w posiadłości. Bruce zatem szybko wróci do domu, by dowiedzieć się co się stało i oczywiście znaleźć Alfreda. Nas za to czeka pierwsze przygodowe zadanie, znane już z poprzednich epizodów. 
Przyglądamy się zatem na :
 
- scuff mark (look at);
- Fireplace (look at) ;
- Mantle Blood (examine);
- Broken Shelf (look at);
- Busted Vase (look at);
- Blood Splatter (examine);
- Pod cue (examine);
- Fire Poker ( look at);
- Broken Lock (look at)
 
 Batman_epizod_5_4.jpg
 
Gdy już wszystko obejrzymy, przyjdzie nam połączyć ze sobą odpowiednie linki. Łączymy zatem:
 
- Pool Cue z Blood Splatter;
 
 Batman_epizod_5_5.jpg
 
Fire Poker z Fireplace;
 
Batman_epizod_5_6.jpg 
 
Scuff Mark z Broken Shelf.
 
 Batman_epizod_5_7.jpg
 
Bruce będzie wiedział co się wydarzyło, a my obejrzymy odpowiednią animację. Uwagę Bruce'a przykuje zdjęcie stojące na kominku - Picture. Przyglądamy się mu - look at a potem podnosimy - pick up. Bruce znajdzie karteczkę  i ponownie pojawi się w Bat jaskini. 
 
 Batman_epizod_5_8.jpg
 
Na miejscu wysłuchujemy nagrania z Lady Arkham i oglądamy film, w której znęca się ona nad Alfredem. Pojawia się Lucius. Wybieramy jedną z opcji dialogowych. Bruce zobaczy błysk w okularach Alfreda. 
 
Klikamy najpierw na Gotham Feed (access), czytając wszelakie informacje, a potem na Cowl VR (examine reflection).
 
 Batman_epizod_5_9.jpg
 
Bruce założy hełm i pojawią się kolejne punkty interaktywne. Klikamy zatem po kolei:
 
- Child of Arkham )inspect);
- Camera (inspect);
- Stairs (inspect);
- Boxes )inspect);
- Water Heater (inspect);
- Masons Stamp (inspect);
- Lady Arkham (inspect);
- Window (inspect)
 
Batman_epizod_5_10.jpg 
 
Tym razem pojawi się interaktywna mapa na której klikamy po kolei:
 
- Basements;
- Repair logs;
- Build year;
- Bus Stops
 
 Batman_epizod_5_11.jpg
 
Następnie klikamy - lociation data (examine) a Bruce będzie wiedział gdzie znajduje się Lady Arkham, zaś Lucius zaprezentuje mu nowy strój Batmana, który oczywiście zakładamy - Bat Suit (mark 3) ( equip). Gra przenosi się do nowej lokacji.
 

Vale Residence 

 
Schodzimy na dół, w między czasie wciskając E, omijając tym samym pułapkę zamontowaną w schodach.
 
Batman zejdzie na dół, ale nie znajdzie tam Alfreda. Klikamy po kolei:
 
- chair (look at);
- bloof splatter (scan) - Batman przeskanuje krew na ścianie;
- blood trail (scan) - Batman przeskanuje krew na podłodze;
- wall ( look at, push , kick)
 
 Batman_epizod_5_12.jpg
 
Batman znajdzie małe pomieszczenie z dziurą w podłodze. 
 
Klikamy na drabinę sznurkową  - rope ladder (look at), po czym podnosimy do góry kratke - grate (call out, pull), po czym wchodzimy do dziury, znajdując miejsce, w którym zamykana była kiedyś Vicki, z rysunkami na ścianach. 
 
Przyglądamy się zatem owym rysunkom. Możemy też zerknąć na pozostałe aktywne miejsca w tej lokacji, ale nie jest to konieczne. Zerkamy zatem na :
 
- drawing (look at);
- chalk (look at);
- drwaing right (look at);
- driwing left (look at)
 
Łączymy ze sobą:
 
Link right drawing i Link left drawing 
 
 Batman_epizod_5_13.jpg
 
Batman uda się do zakładu psychiatrycznego Arkham Asylum.
 

Arkham Asylum

 
Klikamy strzałkę w dół, a gra przenosi się do Lady Arkham. Rozmawiamy z nią, po czym klikamy lewy przycisk myszy i gonimy Vicki, która otwiera wszystkie cele, wypuszczając więźniów. Nas za to czeka kolejne sekwencja quick time eventów. 
 
Klikamy lewy przycisk myszy by Batman rzucił bombę i poraził więźniów prądem. Klikamy strzałkę w górę i klawisz E, shift +Q, a gra przeniesie się do świetlicy.  
 
Łączymy ze sobą kolejne linki: 
 
- Link Immate 1119 z Link Hanging Light 
 
 Batman_epizod_5_14.jpg
 
Link Immate 1005 z Link Kitchen 
 
 Batman_epizod_5_15.jpg
 
Link Inmate 1328 z Link Door
 
 Batman_epizod_5_16.jpg
 
Link Taser i Link Immates 0219 an 0626
 
 Batman_epizod_5_17.jpg
 
Link Table z Link Lady Arkham
 
 Batman_epizod_5_18.jpg
 
Gdy już połączymy wszystkie linki ze sobą, Batman wcieli plan w życie, pozbywając się kolejnych napastników. Nas czeka ponownie sekwencja quick time eventów:
 
- klikamy dwa razy klawisz Q, E i strzałkę w prawo, ponownie klawisz E i strzałkę w lewo, shift + Q, strzałkę w lewo, shift +E, strzałkę w górę, w prawo, klawisz E i shift +E.
 
Pojawi się policja, Batman zaś popędzi w pogoń za lady Arkham, a wkrótce znajdzie się w katakumbach pod zakładem psychiatrycznym. 
 
Na miejscu rozmawiamy z Vicki, po czym idziemy do przodu, unikając pułapek zastawionych przez Lady Arkham, czyli wciskamy idąc co jakiś czas, gdy usłyszymy dźwięk shift +Q. Za każdym razem rozmawiamy z Lady Arkham, a gdy ta, spróbuje przywalić Batmana belką stropową, klikamy szybko klawisz strzałki w dół. Trafiamy do wielkiej sali, w rodzaju ołtarza, w ktorej przetrzymywany jesy Alfred.
 
Batman z nim porozmawia i kolejny raz czeka nas duża porcja quick time eventów. Klikamy zatem jednak najpierw klawisz strzałki w lewo i kolejny raz rozmawiamy z Vicki /Lady Arkham. Czeka nas decyzja i ostateczna z nią walka:
 
- remove cowl;
- attack Vicki
 
 Batman_epizod_5_19.jpg
 
Wykonujemy sekwencję quick time eventów. Klikamy zatem:
 
- shift+E, lewy przycisk myszy, strzałkę w lewo, klawisz E, shift + E, klawisz Q, strzałka w górę, klawisz Q, strzałka w prawo, strzałka w dól, strzałka w prawo, klawisz Q, strzałka w lewo, dwa razy klawisz E, strzałka w prawo, strzałka w lewo, w dół, shift+E, shift + E, strzalka w górę, w prawo, shift+ E, strzałka w lewo, klawisze Q, E, Q, E, E, shift +Q, shift+E, shift+ E, shift+Q, a potem na przemiennie strzałka w lewo i w prawo i na koniec shift +E.
 
Bruce uratuje Alfreda, a my przenosimy się w czasie o tydzień do przodu. 
 

A Week Later

 
Znajdujemy się w posiadłości, gdzie Bruce rozmawia z Alfredem.
 
Klikamy dowolne opcje dialogowe i dokujemy ostatniej w grze decyzji:
 
- Attend as Batman;
- Attend as Bruce
 
 Batman_epizod_5_20.jpg
 
Rozmawiamy z porucznikiem Gordonem.
 

GCPD Headguardes

 
Na miejscu klikamy strzałkę w dół, by uratować Gordona, który może zginąć pod kołami rozpędzonego samochodu, który wjeżdża na mównicę. Wciskamy shift+E i oglądamy zakończenie gry.
 
Animacja
 
Koniec. 

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners