Gorogoa - solucja, poradnik

lubiegrac poradniki Gorogoa - solucja, poradnik



autor:

Poradnik powstał z wersji gry od Gog.com, serdecznie dziękujemy! 

Rozdział 1

1. Zaczynamy animacją, w której na ekranie pojawia się tajemniczy, kolorowy smok;
2. Oddalamy obraz klikając na znak minusa w lewym, dolnym rogu, a pojawi się chłopiec, czyli bohater gry, któremu pomożemy zebrać pięć elementów - pięć kolorowych owoców. Chłopiec będzie kartkował książkę;
3. Klikamy na obraz w książce, robiąc jego zbliżenie, czyli misy z pięcioma, kolorowymi symbolami, po zbliżeniu niebieskiej misy po raz kolejny na nią klikamy, by tym razem dokonać zbliżenia tych symboli;
4. Oddalamy obraz, by ponownie pojawił się chłopiec;
5. Rozkładamy górny lewy obrazek, ściągając z niego jedną warstwę i umieszczamy ją w odpowiednim kwadracie, tak jak to teraz wskazuje gra. W górnym lewym kwadracie, czy też puzzlu pojawi się ten sam kolorowy smok;
6. Klikamy na drzwi z czerwonym symbolem, by zrobić ich zbliżenie;
7. Ponownie klikamy na górny lewy kwadrat i rozkładamy go zdejmując jedną z jego części, kładąc ją na prawym, górnym kwadracie;
8. Klikamy na strzałkę w lewym, górnym kwadracie, przechodząc do widoku na lewo. Tu widzimy chłopca  na wózku i kruka, który usiadł na drzewie;
 
 Gorogoa_1a.jpg
 
9. Robimy zbliżenie kruka klikając na górny, lewy kwadrat;
10. Oddalamy obraz w lewym, dolnym kwadracie, tym z oknem, po czym klikamy na strzałkę u góry, by przejść do widoku w prawo. Pojawi się chłopiec, który zaświeci światło w spiżarni i wydostanie z niej niebieską misę;
11. Na obrazek w kwadracie na dole, tym z chłopcem z miską nakładamy ten znajdujący się nad nim, ten z kolumną, a chłopak zgasi światło i wyjdzie na zewnątrz;
12. Rozkładamy dolny obrazek, dolny kwadrat umieszczając ten z kolumną z chłopcem w polu z lewej na dole, a nasz bohater postawi misę na kolumnie;
13. Klikamy na misę dwa razy, by zrobić jej dwukrotne zbliżenie;
14. Oddalamy obraz w kwadracie dolnym, prawy, tym ze spiżarnią, a zobaczymy obraz jabłkiem;
15. Robimy zbliżenie dolnego, prawego kwadratu;
 
 Gorogoa_2.jpg
 
16. Przekładamy obrazek z gałęzią z jabłkiem na górę, łącząc ją z gałęzią, na której siedzi ptak;
17. Przesuwamy obrazek z misą na prawo, pod kwadrat z jabłkiem wiszącym na gałęzi, a owoc spadnie do misy, chłopiec zaś go zabierze, a my zakończymy rozdział pierwszy. 
 
 
Gorogoa_3.jpg 
 

Rozdział II

 
1. Klikamy na znak minusa w lewym, górnym kwadracie, by zobaczyć chłopca na wózku, którego myśli biegną ku chłopcu z niebieską misą;
2. Oddalamy obraz klikając na znak minusa na górnym prawym kwadracie. Dostrzeżemy obraz z drzewem, a także kolejny, który jest podpowiedzią do dalszej części gry, możemy zrobić oczywiście jego zbliżenie, jeżeli tylko chcemy (warto zapamiętać co się na nim znajduje). Oddalamy obraz ponownie do poprzedniego widoku. Przesuwamy obraz w prawo za pomocą strzałki, by zobaczyć kolejną podpowiedź, czyli szafę, na której znajdują się dziewczynki łapiące gwiazdę i wypełnia światłem lampę. W tej lokacji znajduje się także lampa. Robimy jej zbliżenie, zauważając, że teraz możemy przesuwać puzzla z lampą, którego na razie zostawiamy;
3. Oddalamy obraz w dolnym kwadracie za pomocą znaku minus, by ponownie zobaczyć naszego chłopięcego bohatera i kolorowego smoka;
4. Robimy zbliżenie dolnego kwadraty, dostrzegając tym razem zielony symbol - zielony owoc. Wracamy do poprzedniego widoku chłopca z misą;
5. Robimy zbliżenie górnego lewego puzzla, klikając na wieżę ze schodami;
 
 Gorogoa_4.jpg
 
6. Umieszczamy na owej wieży ze schodami, czyli górnym lewym obrazku, ten z dołu, czyli chłopca z misą, by mógł wejść do środka;
7. Rozkładamy górny lewy obrazek, umieszczając obrazek z kolumną na dole z prawej strony. Nasz chłopiec będzie teraz stał w wieżyczce na górze;
8. Robimy zbliżenie dolnego prawego obrazka, dostrzegając ponownie zielony symbol;
9. Przekładamy obrazek z dołu na obrazek u góry z lewej, a chłopiec opuści wieżyczkę;
10. Rozkładamy obrazek górny lewy, umieszczając część z chłopcem na dole z prawej. Chłopiec wyjdzie i ruszy w prawo, znikając nam z oczu;
 
 Gorogoa_5.jpg
 
11. Robimy zbliżenie wspomnianego zielonego symbolu, a na chwilę zobaczymy chłopca, a później zamurowaną ścianę. Klikamy na strzałkę z lewo, by przesunąć się z powrotem w lewo. Robimy zbliżenie stojącego tu znaku;
12. Rozkładamy obrazek ze znakiem, kładąc jego część na kwadracie na dole z lewej;
13. Oddalamy obraz na puzzlu lewym dolnym, by zobaczyć chłopca i zielony symbol oraz wyraźny zarys drzwi;
14. Umieszczamy obrazek dolny prawy na obrazku dolnym lewym, tworząc tym samym przejście do ogrodu. Nasz bohater przejdzie przez stworzone przez nas wrota, klikamy więc na nie, by podążyć za nim;
 
 Gorogoa_6.jpg
 
15. Robimy zbliżenie posągu przedstawiającego dwie kobiety, jedna z nich trzyma jabłko. Nasz bohater podejdzie do rzeźby i postawi misę na dłoni posągu, tuż pod jabłkiem;
16. Robimy zbliżenie posągu po raz kolejny, teraz widzimy jabłko tuż nad misą;
17. Rozkładamy dolny lewy obrazek, ten z posągiem z jabłkiem przekładając go na kwadrat z prawej na dole, przy okazji zobaczymy rysunek z dziwnymi symbolami;
18. Oddalamy obraz lewego dolnego obrazka dwukrotnie, a zobaczymy chłopca o kulach, który myśli o smoku, widzimy zniszczone prawdopodobnie przez wojnę miasto. Robimy zbliżenie tego samego obrazka kilkukrotnie, aż naszym oczom ukaże się kwiatowy symbol. Klikamy na niego po raz kolejny, a będziemy mogli go przesuwać po ekranie, widząc zupełnie inne rzeczy;
 
 Gorogoa_7.jpg
 
19. Przesuwamy go do góry, na górny, prawy kwadrat, dostrzegając zielone oko, które przez chwilę się będzie ruszać;
20. Umieszczamy go na  owym obrazku z jabłkiem, które w ten sposób stanie się zielone i po chwili wpadnie do miski. Tym sposobem zdobędziemy drugi - zielony owoc, kończąc rozdział drugi. 
 
 Gorogoa_8.jpg
 

Rozdział III 

1. Oddalamy obraz klikając na znak minusa w górnym, prawym kwadracie, a chłopiec zabierze misę i odejdzie, przesuwamy ekran, a tym razem nasz bohater pomyśli o żółtym symbolu;
2. Oddalamy ekran na obrazku górnym po raz kolejny (znak minusa), a zobaczymy chłopca kartkującego książkę, nasza uwagę przykuje także ćma. W czasie bombardowaniu budynku lampa chłopca zostaje stłuczona;
3. Klikamy na strzałkę na górze, w górnym lewym obrazku, by spojrzeć na niebo, a zobaczymy migoczącą gwiazdę. Umieszczamy na niej lampę, tworząc tym samym światło;
 
 Gorogoa_9.jpg
 
4. Oddalamy obraz lewego górnego obrazka, tego z lampą i tym razem spoglądamy na lustro. Robimy jego zbliżenie trzy razy, a chłopiec w prawym górnym obrazku pomyśli o lampie i potrzebnym mu światłu;
5. Robimy zbliżenie lampy na lewy, górnym obrazku oraz zbliżenie półki na prawym, górnym obrazku. W ten sposób spowodujemy połączenie się półki na której stoi lampa w jedną całość, ale stojące na niej pudełko ze śrubkami, sprawia, że ta przechyla się w lewo. Naszym zadaniem jest sprawić, by przechyliła się w prawo;
6. Robimy zbliżenie pudełka ze śrubkami;
7. Rozkładamy górny, lewy obrazek, ten ze śrubkami, umieszczając jego część na przykład na dole, po prawej stronie;
 
 Gorogoa_10.jpg
 
8. Oddalamy obraz klikając na znak minusa w górnym lewym obrazku, tym ze śrubkami. Robimy zbliżenie talerzyka z watą, po czym umieszczamy na nim opakowanie, czyli obrazek z dołu, dolny prawy, oddalamy obraz;
9. Robimy zbliżenie pudełka z kredkami i podobnie jak w poprzednim przypadku ściągamy wierzchnią warstwę, czyli rozkładamy obrazek górny, prawy, kładąc jego część na dole;
10. Oddalamy widok górnego, prawego obrazka za pomocą znaku minusa, widząc rysunek nieba. Robimy na nim zbliżenie asteroid, czy też kamieni, umieszczamy na nim jak w poprzednim przypadku opakowanie i oddalamy obraz za pomocą znaku minusa. Półka połączy się, a lampa przechyli na prawo;
 
 Gorogoa_11.jpg
 
11. Oddalamy obraz lewego, górnego kwadratu i przyglądamy się oknu, w którym migocze gwiazda. Umieszczamy na niej lampę, przekładając obrazek prawy górny, na lewy górny. Na lampie, która teraz się zaświeci wyląduje ćma, robimy zbliżenie jej skrzydła;
12. Rozkładamy lewy, górny obrazek, kładąc jego część w prawym kwadracie;
13. Oddalamy obraz w lewym, górnym obrazku, a kolejny raz znajomego nam już, kolorowego smoka;
14. Oddalamy obraz w prawym, górnym kwadracie, aż do momentu, w którym pojawi się chłopiec, kolejny raz kartkujący książkę. Zatrzyma się na obrazku przedstawiającym naszego bohatera, czyli chłopca z misą;
15. Robimy zbliżenie owego obrazka na prawym, górnym kwadracie, a obydwa się połączą i nasz chłopiec z misą przejdzie na lewo i zniknie nam z oczu;
16. Klikamy na strzałkę na górnym lewym kwadracie, ponownie widząc chłopca;
17. Oddalamy obraz na prawym, górnym obrazku i tym razem chłopiec kartkujący książkę zatrzyma się na stronie przedstawiającej gwiazdozbiór;
 
 Gorogoa_12.jpg
 
18. Robimy zbliżenie lewego, górnego obrazka, klikając 2 razy. Zobaczymy chłopca, który ogląda książkę zatrzymując się na ilustracji domu, który jest bombardowany. Jest to podpowiedź do zadania, które nas niebawem czeka. Musimy uwolnić ćmę, zamkniętą w szklanym pojemniku, tłukąc go;
19. Robimy zbliżenie prawego, górnego obrazka przedstawiającego gwiazdozbiór, klikając dwa razy, po czym przenosimy go na lewo, na dół, obserwując migoczącą gwiazdę. Umieszczamy na niej górny obrazek, a lampa się zaświeci;
20. Rozkładamy ponownie obraz świecącej lampy, kładąc obrazek z ćmą na górze, z prawej;
21. Oddalamy dolny obrazek, klikając na nim aż do momentu, gdy pojawi się ponownie chłopiec z książką, usłyszymy dźwięk wybuchów;
22. Robimy zbliżenie półki z lampą i kamieniami, widząc tym samym, jak drania związane z bombardowaniem zrzucają jeden z kamieni, który spada i tłucze wazon, a następnie spada dalej w dół. Za pomocą tego kamienia musimy właśnie stłuc szklane naczynie, w którym znajduje się ćma;
23. Oddalamy obrazek górny prawy, tak by widzieć budynek, przesuwamy go na dół;
 
 Gorogoa_13.jpg
 
24. Przesuwamy obrazek dolny lewy i kładziemy go na górę, nad tym dolnym. Teraz widzimy, że kulka spada po rusztowaniu na dół. Od tej chwili musimy działać w miarę szybko, by odpowiednio poprzez manewrowanie kwadratami transportować kulkę na szklaną pokrywę, w której znajduje się ćma;
25. Klikamy na dolny lewy obrazek robiąc jego zbliżenie, górny prawy umieszczamy na dół, do kwadratu dolnego prawego, a lewy dolny kładziemy na prawy górny kwadrat;
26. Oddalamy prawy obrazek, przechodzimy za pomocą strzałki w lewo, tak, by widzieć rzeźbę konia, robimy jego zbliżenie, a następnie łączymy go z obrazkiem z widocznym rusztowaniem. Musimy to zrobić sprawnie i szybko, zanim kulka spadnie, zatrzyma się ona w dłoniach rzeźby;
27. Oddalamy górny lewy obrazek aż do widoku ćmy zamkniętej w szkle, przekładamy górny obrazek na dół, a dolny na górę, robiąc to oczywiście dość szybko. Kulka spadnie i potłucze szklane naczynie, uwalniając znajdującą się w jego wnętrzu ćmę;
28. Oddalamy górny prawy obrazek, następnie przesuwamy go za pomocą strzałki do widoku chłopca kartkującego książkę (obrazek gwiazdki);
29. Robimy zbliżenie gwiazdki, umieszczamy na niej lampę, a ćma zachęcona światłem usiądzie na lampie, teraz możemy się jej przyjrzeć;
30. Przyglądamy się ćmie, robiąc jej zbliżenie kolejny raz i kolejny raz, aż naszym oczom ukaże się symbol;
 
 Gorogoa_14.jpg
 
31. Rozkładamy obrazek zdejmując jego jeden element i kładziemy go na dół, na przykład na lewy, dolny kwadrat;
32. Oddalamy górny prawy obrazek;
33. Oddalamy dolny aż do początkowego widoku;
34. Łączymy je razem przesuwając za pomocą strzałki. Zobaczmy chłopca, który tym razem będzie mógł przejść dalej;
35. Przesuwamy dolny obrazek, by po raz kolejny zobaczyć chłopca, który usiadł na kolumnie, myśląc o misie z kolorowymi symbolami;
36. Przesuwamy obrazek ponownie, aż pojawi się chłopiec siedzący w bibliotece kartkujący kolejną książkę. Zatrzyma się na rysunku zegara;
37. Rozkładamy obrazek dolny, ten z chłopcem, widząc walizkę, a w niej książkę z zegarem, a w oddali wieżę zegarową. Przyglądamy się kartce znajdującej się w walizce, która jest podpowiedzią do zadania, które nas czeka, czyli odpowiedniego ustawienia zegara, którego wskazówki musimy ustawić właśnie w taki sposób. Wychodzimy ze zbliżenie i przyglądamy się wieży. Robimy podwójne zbliżenie ekranu, by widzieć obraz zegara. 
 
 Gorogoa_15.jpg
 
38. Zdejmujemy wierzchnią część dolnego, lewego obrazka, kładąc ją na górze z prawej;
39. Oddalamy dolny lewy obrazek, widząc tym razem zegarek i kompas;
40. Robimy zbliżenie kompasu;
41. Oddalamy górny, lewy obrazek, a chłopiec zgasi lampę i uśnie oparty na stoliku, my zaś zobaczymy globus z lampą, latającą przy nim ćmą i gwiazdą, która jest magnesem. 
42. Przesuwamy ten obrazem na kwadrat dolny prawy, zaś tarczę zegarową z niebieską strzałką na górę z prawej. Strzałka ustawi się na właściwej pozycji, czyli na godzinie piątej;
 
 Gorogoa_16.jpg
 
43. Oddalamy dolny prawy obrazek, ten z magnesem gwiazdką za pomocą znaku minus dwa razy i przesuwamy obraz w prawo widząc palący się kominek, a w nim wiszący nad paleniskiem garnek. Robimy jego zbliżenie klikając trzy razy, tak, by widzieć tylko część garnka i palący się ogień;
44. Przesuwamy obraz za pomocą strzałki w lewo kwadratu dolnego, lewego i ponownie robimy zbliżenie wieży - dwa razy;
45. Klikamy na aparaturę z zegarem stojącą na półce, robimy jej zbliżenie klikając dwa razy i stawiamy obrazek nad tym z płomieniem. Czerwona wskazówka znajdzie się na właściwym, czerwonym polu;
 
 Gorogoa_17.jpg
 
46. Robimy zbliżenie zegara z czerwoną strzałką, łączymy go z zegarem z niebieską wskazówką i z tarczą na dole (dolny lewy obrazek);
47. Oddalamy górny lewy obrazek, widząc teraz chłopca z lunetą  obserwującego migoczącą gwiazdę na niebie;
48. Oddalamy obraz prawego dolnego obrazka, tak, by ponownie widzieć globus;
49. Robimy zbliżenie lampy;
50. Robimy zbliżenie gwiazdki na niebie, na prawym, lewym kwadracie;
51. Przenosimy obrazek z lampą na obrazek z gwiazdą, tym samym zapalając lampę i sprawiając, że ćma usiądzie na lampie;
52. Robimy zbliżenie ćmy i symbolu na jej skrzydle;
53. Zdejmujemy wierzchnią warstwę tego obrazka umieszczając ja na dole, na przykład w prawym, dolnym kwadracie;
54. Oddalamy widok na obrazku lewym górnym;
55. Oddalamy widok na obrazku prawym dolnym, robiąc to dwa razy, a następnie przesuwamy w prawo za pomocą strzałki i klikamy na okno widząc pomniki; 
 
 Gorogoa_18.jpg
 
56. Przesuwamy obrazek dolny prawy w prawo za pomocą strzałki. Zobaczymy chłopca z misą;
57. Przekładamy ten obrazek na górę, a połączą się i chłopiec przejdzie w lewo;
58. Przesuwamy górny lewy obrazek w lewo, a zobaczymy chłopca, który po chwili będzie mógł zerwać żółty owoc z drzewa. Chłopak włoży go do misy i przejdzie w prawo, a my zakończymy trzeci rozdział gry. 
 
 Gorogoa_19.jpg
 

Rozdział IV

 
1. Przesuwamy obraz górnego prawego obrazka w prawo. Tym razem chłopiec pomyśli o niebieskim symbolu;
2. Oddalamy obraz lewego kwadratu i tym razem zobaczymy kilka wiszących na ścianie obrazów;
3. Robimy zbliżenie lewego górnego obrazka dwukrotnie, aż naszym oczom ukaże się chłopiec i drzwi prowadzące do góry, do nich musimy chłopaka poprowadzić;
4. Przesuwamy obraz prawego obrazka, aż zobaczymy śpiącego chłopca, któremu śni się spadający na dół chłopczyk, następnie kolorowy smok, po czym jakieś miasto;
5. Zdejmujemy wierzchnią warstwę górnego, prawego obrazka i kładziemy na dole w kwadracie prawym, dolnym. Na górnym widzimy teraz mężczyznę siedzącego przy oknie;
6. Zdejmujemy jedną warstwę górnego, prawego obrazka i kładziemy na dół, z lewej. Na górnym będziemy teraz widzieć obraz mapy;
7. Przesuwamy mapę na dół, a tym razem ujrzymy obraz gwiazdy z wizerunkiem mężczyzny z koralikami w środku. Robimy jego zbliżenie kilka razy, tak, by pojawił się obraz wrót z symbolami. Klikamy po raz kolejny, by dokonać dodatkowego zbliżenia;
 
 Gorogoa_20.jpg
 
8. Umieszczamy dolny, prawy obrazek na górnym, lewym, a chłopiec wejdzie po schodach na górę, do drzwi;
9. Rozkładamy górny lewy obrazek, zdejmując jego jedną warstwę i kładziemy na dole. Obraz się przesunie, pojawi się kolorowy smok. Na prawym lewym obrazki chłopiec przejdzie w prawo, zaś na lewym dolnym obrazku, mężczyzna zrzuci ze stołu obrus, odsłaniając leżące na nim trzy przedmioty:  czerpak, dzwonek i świecę;
10. Oddalamy lewy, górny obrazek, widząc chłopca z misą;
11. Oddalamy prawy dolny obrazek widząc obraz z żółtą tarczą. Robimy jego zbliżenie, tak, by widzie maksymalne przybliżenie górnego koła przedstawiającego mężczyznę z dzwonkiem;
 
 Gorogoa_21.jpg
 
12. Klikamy na górny  kwadrat, ten, w którym śpi oparty na stoliku chłopiec. Robimy zbliżenie książek stojących na regale, a dokładnie tej z dzwonkiem, jej maksymalne zbliżenie;
13. Robimy zbliżenie dolnego kwadratu,  stolika na którym stoją wspomniane trzy przedmioty, klikamy na dzwonek. Po jego maksymalnym zbliżeniu, przesuwamy obraz w górę, za pomocą strzałki, a zobaczymy wędrującego mężczyznę, dzwoniącego dzwoneczkiem;
 
 Gorogoa_23.jpg
 
14. Przestawiamy miejscami górny prawy i dolny prawy obrazek, a połączą się, mężczyzna z dzwonkiem będzie dalej wędrował, a koło zębate u góry zacznie się kręcić;
15. Oddalamy obraz prawego, górnego obrazka,  czekamy aż tarcza na górze przekręci się tak, by żółte koło - obraz z mężczyzną z dzwonkiem znalazł się z lewej strony;
16. Robimy zbliżenie lewego koła dwa razy, tak, by widzieć dziurę w murze;
17. Robimy zbliżenie lewego, górnego obrazka, a nasz chłopiec przejdzie w prawo;
18. Oddalamy obraz na lewym, górnym kwadracie za pomocą symbolu minusa, aż dwa razy i tym razem klikamy na dolny obrazek na tym kwadracie, ten z siedzącym na kamieniu chłopcem z laską. Robimy jego zbliżenie dwukrotnie;
19. Łączymy prawy górny obrazek z lewym górnym. Chłopiec z misą wejdzie w dziurę z symbolem;
 
 Gorogoa_24.jpg
 
20. Zdejmujemy część tego samego obrazka, umieszczając go z powrotem na prawym, górnym kwadracie, a chłopiec zejdzie i powędruje w lewo. Na prawym górnym kwadracie obraz się zmieni, na chwilę pojawi się znajomy nam kolorowy smok;
21. Robimy zbliżenie tego samego dolnego obrazka z chłopcem  z laską siedzącym na kamieniu klikając na chłopca z miską, którego doprowadzić teraz musimy do drzwi na górze w lewo;
23. Oddalamy obraz na prawym, górnym kwadracie dwa razy. Tym razem będziemy widzieć kolorowy witraż. Naszym celem jest przekręcenie go tak, jak robiliśmy to poprzednim razem;
24. Oddalamy obraz prawego, dolnego obrazka na kwadracie, tak, by ponownie widzieć książki stojące na regale;
 
Gorogoa_25.jpg 
 
25. Robimy zbliżenie niebieskiej książki przedstawiającej dziewczynę z kwiatem;
26. Oddalamy obraz na prawym, górny kwadracie klikając na znak minusa, jeden raz;
27. Klikamy na świece na lewy, dolnym obrazki robiąc jego maksymalne zbliżenie, aż pojawi się strzałka w dół. Przesuwamy obraz w dół za pomocą owej strzałki. Zobaczymy chłopca z wózkiem stawiającego świecy;
28. Ponownie robimy zbliżenie prawego, górnego obrazka i witraż, czyli obrazek prawy, górny umieszczamy na zbliżonym obrazku lewym, dolnym. Czekamy, aż ten obróci się jeden raz o obrazek z niebieskim symbolem znajdzie się na górze. Przekładamy go na prawy, górny kwadrat, a następnie robimy jego zbliżenie, maksymalne zbliżenie. Teraz widzieć będziemy dwoje drzwi;
 
 Gorogoa_26.jpg
 
29. Łączymy obrazek prawy górny z lewym górnym, ale brakować nam będzie schodów;
30. Wracamy zatem powtarzając czynności i tym razem czekamy aż nasz obrazek z symbolem przekręci się i znajdzie się na dole;
31. Robimy maksymalne zbliżenie obrazka z drzwiami i umieszczamy go na lewy, górnym kwadracie. Chłopak z misą przejdzie przez drzwi, wejdzie na schody i znajdzie się w górnych drzwiach;
32. Rozkładamy obrazek kładąc jego część na prawą stronę na górze. Obraz zmieni się i na chwilę pojawi się kolorowy smok, a na lewym, górnym kwadracie chłopiec przejdzie w lewo;
33. Przesuwamy obraz na lewym, górnym obrazku w lewo, za pomocą strzałki. Widzimy chłopca , który stoi przy schodach;
34. Oddalamy obraz na prawym, górnym kwadracie za pomocą symbolu minusa, do momentu, w którym pojawi się talerz na stoliku;
35. Łączymy dolny prawy obrazek z górnym prawym;
36. Oddalamy obraz na kwadracie dolnym, lewym, tym z chłopcem z taczka, następnie klikamy na strzałkę na górze i znak minus, wracając tym samym do widoku stołu, na którym stoją przedmioty;
37. Robimy zbliżenie czerpaka, czyli kolejnego przedmioty na stoliku, klikając dwa razy, a następnie klikając na strzałkę w prawo na górze. Tym razem naszym oczom ukaże się mężczyzna wspinający się po schodach;
 
 Gorogoa_27.jpg
 
38. Umieszczamy lewy, dolny obrazek, ten z mężczyzną wspinającym się po schodach na prawym górnym kwadracie;
39. Czekamy, aż obrazek się przekręci jeden raz, po czym rozkładamy jego elementy dwukrotnie, kładąc jeden na dolnym lewym, a drugi na dolnym prawym kwadracie, tak, by na górnym prawym kwadracie mieć widok talerza;
40. Robimy maksymalne zbliżenie górnego obrazka, tego przekręconego na prawym, górnym kwadracie, widząc część muru i schody;
41. Zamieniamy obrazki lewy górny z prawy górny miejscami, a zobaczymy jak nasz bohater schodzi w dół;
42. Oddalamy obraz na prawym, górnym kwadracie, tak, by widzieć obrazki i tym razem robimy zbliżenie najmniejszego okrągłego portretu starszego mężczyzny. Dokonujemy maksymalnego zbliżenia, widząc misę z owocem w okrągłej wnęce;
43. Zamieniamy miejscami prawy górny obrazek, z lewym górnym. Chłopiec przejdzie i sięgnie po kolejny owoc, a my zakończymy czwarty rozdział gry. 
 
 
 Gorogoa_28.jpg
 

Rozdział V

 
1. Oddalamy obraz na prawym, górnym kwadracie za pomocą minusa. Zobaczymy, że talerz został roztrzaskany. Oddalamy obraz, aż pojawi się starszy mężczyzna. Przesuwamy obraz klikając na strzałkę w lewo, na dole. W ten sposób w kwadracie prawym, górnym pojawią się drzwi;
2. Łączymy kwadrat lewy górny z prawym górnym, a chłopiec przejdzie na stację tramwajową;
3. Przesuwamy obraz klikając na strzałkę w prawo, a chłopiec pomyśli o fioletowym symbolu;
4. Robimy zbliżenie afiszu z lewej, na obrazku lewym, górnym, tym z chłopcem, a potem drogowskazu z prawej. Zobaczymy wieżę z fioletowym symbolem. Robimy jej zbliżenie;
 
 Gorogoa_31.jpg
 
5. Rozkładamy obrazek na lewym, górnym kwadracie, kładąc jego wierzchnią część na prawym, górnym kwadracie;
6. Oddalamy obraz na prawym, górnym kwadracie, a na stację wjedzie tramwaj i pojawi się chłopiec, który się przy nim zatrzyma. Aby wsiąść do wagonu potrzebny nam odpowiedni żeton;
7. Oddalamy obraz na lewym, górnym obrazku;
8. Oddalamy obraz na lewym, dolnym obrazie, aż pojawi się siedzący przy stoliku starszy mężczyzna, oddalamy kolejny raz, tak, by widzieć go jakby przez okno ( screen);
 
Gorogoa_32.jpg
 
9. Oddalamy obraz na prawym, dolnym kwadracie, na którym młody mężczyzna przewróci stolik, przy którym siedział, myśląc o spadającym w dół chłopcu. W tym widoku robimy zbliżenie kalendarza wiszącego na ścianie z prawej, do momentu, gdy widzieć będziemy na nim tylko złotą, małą obręcz;
10. Łączymy obrazek dolny prawu z obrazkiem dolnym lewym, otrzymując żeton;
11. Robimy zbliżenie górnego, prawego obrazka i wrzucamy żeton, by otworzyć wejście w tramwaju. Chłopiec wejdzie do wagonika, a my zobaczymy scenkę, w której kartka, która do tej pory wisiała z lewej strony, na słupie, spadnie na chodnik;
 
 Gorogoa_33.jpg
 
12. Robimy zbliżenie tablicy, z której spadła owa kartka, maksymalnie jak można, klikając na zielone tory, które teraz na niej widzimy, a po których porusza się nasz wagonik;
13. Robimy zbliżenie fragmentu torów, po czym łączymy obydwa kawałki, a tramwaj przejdzie po całej trasie, zatrzymując się na kolejnych stacjach;
 
 Gorogoa_34.jpg
 
14. Oddalamy obraz na dolnym, lewym kwadracie, widząc tramwaj, który tym razem będzie mógł przejechać swobodnie całą trasę;
15. Oddalamy obraz na górnym, lewym kwadracie za pomocą ikony minusa, a potem przesuwamy za pomocą strzałki w prawo. Na stację wjedzie tramwaj i wysiądzie z niego nasz chłopiec z niebieska misą;
16. Przesuwamy obraz, klikając na strzałkę w lewo dwa razy, a zobaczymy chłopca stojącego przy murze z zielonymi torami. Po chwili dzieciak przejdzie na prawo;
 
 Gorogoa_35.jpg
 
17. Przesuwamy obraz na górnym, lewym kwadracie w prawo za pomocą strzałki, by znów zobaczyć chłopca, który tym razem znajdzie się przy ukwieconym murze. Znów zobaczymy jego myśli;
18. Przekładamy lewy, górny obrazek na prawy, górny kwadrat;
19. Przekładamy lewy, dolny kwadrat na lewy, górny i robimy zbliżenie symbolu między zielono - czerwonymi, a żółtymi torami. Dokonujemy jego maksymalnego zbliżenia. Naszym zadaniem jest poprowadzenie chłopca, czyli pokazaniu mu odpowiedniego kierunku;
20. Robimy zbliżenie myśli chłopca na prawym, górnym obrazku, zdejmujemy część tego obrazka, kładąc na dole, na przykład na dolnym, lewym kwadracie;
21. Oddalamy obraz na prawym, górnym kwadracie, widząc kolorowy dywan wiszący na trzepaku. Wybieramy na nim tę część, która przedstawia dłoń z palcem skierowanym w lewo, robiąc jego zbliżenie;
22. Łączymy kwadrat dolny lewy, z kwadratem górnym, prawym;
 
 Gorogoa_36.jpg
 
23. Oddalamy obraz na górnym prawym kwadracie, a chłopiec przejdzie w lewo. Tym razem pomyśli o nożyczkach i wycinance;
24. Tym razem przybliżamy obraz na prawym, górnym kwadracie, klikając na jego dół, czyli niewielki otwór na dole;
25. Przekładamy obrazek prawy górny na kwadrat lewy górny, oddalając obraz na lewym, górnym obrazku;
26. Ponownie robimy zbliżenie myśli na prawym, górnym kwadracie;
27. Zdejmujemy wierzchnią część obrazka prawego, górnego;
 
 Gorogoa_37.jpg
 
28. Oddalamy obraz na prawym, górnym obrazku;
29. Klikamy na rysunek dłoni wskazującej palcem w lewo, robiąc jej zbliżenie;
30. Łączymy obrazek dolny lewy, z górnym prawym i oddalamy obraz prawego górnego obrazka. Chłopiec przejdzie w lewo i wejdzie w przejście prowadzące do ogrodu;
31. Oddalamy obraz lewego, górnego obrazka i tym razem spoglądamy na górną jego część, robiąc zbliżenie, po czym zerkamy do góry. Zobaczymy wieżę, a na niej fioletowy owoc, który musimy zdobyć;
32. Oddalamy obraz na lewym, górnym obrazku, klikając na strzałkę w dół. Chłopiec zatrzyma się przy drabinie;
33. Robimy zbliżenie lewego, górnego obrazka dwukrotnie. Chłopiec pomyśli najpierw o drzwiach z fioletowym symbolem, a później o rysunku przedstawiającym układ słoneczny;
 
 Gorogoa_36.jpg
 
34. Oddalamy obraz na prawym, górnym obrazku, po czym robimy zbliżenie części żółto - czerwonych torów, który teraz mogą tworzyć drabinę;
35. Robimy zbliżenie myśli chłopca na lewym, górnym kwadracie;
36. Rozkładamy część obrazka lewego, górnego, kładąc część na dole, na przykład na kwadracie lewym, dolnym;
37. Przesuwamy kwadratem lewym po ekranie, tak, by pojawił się obraz z rysunkiem. Na nim robimy zbliżenie dziewczyny wskazującej ręką w górę;
38. Łączymy obrazek dziewczyny wskazującej w górę (prawy, górny) z lewym dolnym, a chłopiec wejdzie na górę po drabinie;
 
 Gorogoa_37.jpg
 
39. Przesuwamy obraz na którym był chłopiec (prawy górny) w górę za pomocą strzałki, po czym gdy chłopiec zejdzie i stanie na czerwonej części drabiny, przesuwamy obraz w dół na górnym obrazku części czerwonej drabiny za pomocą strzałki w dół, po czym przesuwamy obraz za pomocą, mając teraz ogląda na żółtą drabinę;
40. Robimy zbliżenie żółtej drabiny i łączymy ją z drabiną, na której stoi chłopiec, który teraz zejdzie na dół i powędruje w lewo, w stronę drzwi prowadzących do wieży;
41. Oddalamy obraz na dolnym obrazku, po czym spoglądamy do góry, klikając na strzałkę wskazującą górę. Zobaczymy chłopca stojącego przy wazonie z owocem;
42. Robimy zbliżenie owego owocu na dolnym, lewym obrazku, a nasz bohater go zerwie, a chwilę później pomyśli o misy z owocami. W ten sposób zbierzemy wszystkie owoce i przestąpimy do końcowej fazy gry.
 
 Gorogoa_38.jpg
 
Zbieranie poszczególnych owoców.  

Zakończenie - zbieranie kolorowych elementów.

1. Na tym etapie gry czeka nas zebranie wszystkich pięciu kolorowych kulek;
2. Zaczynając najpierw oddalamy obraz na prawym, lewym obrazku, tym z torami, widząc rysunek ludzi ze znajomą nam niebieską misą i pięcioma symbolami;
3.  Łączymy dolny obrazek z górnym, a nasz chłopak uniesie misę do góry, a ta po chwili zostanie rozbita. Pojawi się oko smoka, a chwilę później scenka, w której nasz bohater zacznie spadać w dół;
4. Oddalamy obraz, a zobaczymy chłopca na wózku;
5. Spoglądamy do góry robiąc to za pomocą strzałki w górę raz, a potem drugi raz i trzeci. Trafimy na wieżę, na której stoi staruszek myślący o pękniętej, niebieskiej misie, w której teraz znajdują się czarne kule, które musimy zapełnić kolorem.
 
Gorogoa_39.jpg 
 

Zielony  symbol 

 
1. Robimy zbliżenie niebieskiej misy z czarnymi teraz kulkami;
2. Klikamy na pierwszą czarna kulkę górną, z lewej strony, robiąc jej zbliżenie;
3. Rozkładamy obrazek pozbawiając go wierzchniej warstwy, kładąc ją na prawy, górny kwadrat;
4. Oddalamy obraz na lewym, górnym kwadracie. Zobaczymy chłopca o kuli, w zburzonym mieście;
5. Rozkładamy lewy, górny obrazek, kładąc jego część na dole z prawej;
6. Robimy zbliżenie prawego, górnego obrazka, aż do momentu, w którym pojawi się na nim obraz zielonego symbolu, który przypomina krzak;
7. Łączymy go z dolnym lewym obrazkiem;
8. Robimy jego zbliżenie i łączymy z prawym, górnym otrzymując pierwszy, zielony element, oddalamy obraz.
 
Gorogoa_40.jpg 
 

Niebieski symbol

 
1. Klikamy na górne prawe czarne na razie kółko, robiąc jego zbliżenie;
Rozkładamy obrazek, zdejmując jego część i kładziemy obok, na przykład na prawym, górnym kwadracie;
3. Oddalamy obraz na lewym, górnym kwadracie, widząc siedzącego przy stoliku mężczyznę;
4. Rozkładamy lewy, górny obrazek, kładąc jego część na dole. Na górze, na lewym górnym kwadracie zobaczymy niebieski symbol;
5. Oddalamy obraz i ponownie rozkładamy ten sam obrazek. Tym razem zobaczymy słońce na górnym, lewym obrazku;
6. Przesuwamy obraz w dół za pomocą strzałki, a zobaczymy wędrującego mężczyznę z dzwonkiem;
7. Łączymy go z wcześniej rozłożonym elementem, teraz lewy, górny obrazek będzie się obracał.
 
 Gorogoa_41.jpg
 
8. Czekamy aż niebieski symbol znajdzie się na górze i wtedy klikamy na niego, robiąc jego zbliżenie;
9. Łączymy go z dolnym lewym kwadratem, czyli obrazkiem mężczyzny przy stoliku;
10. Robimy zbliżenie  niebieskiego symbolu i łączymy go z prawym obrazkiem, otrzymując kolejny, tym razem niebieski element. Oddalamy obraz.
 
 Gorogoa_42.jpg
 

Czerwony symbol

 
1. Robimy zbliżenie trzeciego, dolnego, lewego i czarnego kółka;
2. Rozkładamy obrazek kładąc jego część obok, na prawym, górnym kwadracie;
3. Oddalamy obraz lewego, górnego obrazka, a tym razem zobaczymy chłopca na wózku;
4. Ponownie rozkładamy ten sam, lewy, górny obrazek, kładąc jego część na dole, w lewym, dolnym kwadracie;
5. Oddalamy obraz na górnym, lewym kwadracie i kierujemy się za pomocą strzałki w lewo, aż do chłopca, który kartkuje książkę, zatrzymując się na czerwonym symbolu;
6. Robimy zbliżenie tego symboli, łącząc go z dolnym, lewym obrazkiem;
7. Robimy ponownie zbliżenie symbolu, łącząc górny lewy obrazek z górnym prawym, otrzymując czerwony symbol. Oddalamy obraz.
 
 Gorogoa_43.jpg
 

Żółty symbol

 
1. Robimy zbliżenie środkowego dolnego, czarnego na razie kółka;
2. Rozkładamy obrazek kładąc jego część obok, na prawym, górnym kwadracie;
3. Oddalamy obraz na lewym, górnym kwadracie za pomocą znaku minus dwukrotnie. Zobaczymy chłopca siedzącego przy stoliku;
4. Rozkładamy górny, lewy obrazek, ten z chłopcem, widząc tym razem niebo i migoczącą gwiazdę;
5. Robimy zbliżenie owej gwiazdki;
6. Przesuwamy obraz z chłopcem w lewo, tak, by widzieć okno, wyglądamy przez nie i łączymy dwa obrazki, tworząc obraz nocnego widoku. Ćma, która tu lata wzleci w stronę światła, spłonie, a po chwili pojawi się żółty symbol;
7. Klikamy na ten symbol,, by zrobić jego zbliżenie;
 
 Gorogoa_44.jpg
 
8. Oddalamy obraz na lewym, dolnym obrazku;
9. Klikamy na chłopca i łączymy obrazek dolny z górnym lewym;
10. Robimy zbliżenie żółtego symbolu, po czym łączymy obrazek górny lewy, z górnym prawym, otrzymując czerwony symbol. Oddalamy obraz. 
 
 Gorogoa_45.jpg
 

Fioletowy symbol 

 
1. Robimy zbliżenie ostatniego, prawego, dolnego czarnego kółka;
2. Rozkładamy obrazek, kładąc jego element obok, czyli na prawym, górnym kwadracie;
3. Oddalamy obraz lewego, górnego kwadratu;
4. Rozkładamy obrazek lewy, górny, kładąc jego część na dole, na przykład na lewym, dolnym polu;
5. Przesuwamy obrazek lewy, górny na bok, tak, by widzieć obraz rysunku układu słonecznego;
6. Robimy zbliżenie owego układu i ponownie przesuwamy obrazek, tak, by pojawił się kolorowy dywanik;
7. Przesuwamy obrazek tym razem kładąc go na prawym, górnym kwadracie, a zobaczymy fioletowy symbol;
 
 Gorogoa_46.jpg
 
8. Łączymy go z obrazkiem lewym, dolnym;
9. Robimy jego zbliżenie i łączymy z pozostałym obrazkiem, otrzymując kolejny symbol i wykonując tym samym naszego zadanie.
 
Gorogoa_47.jpg 
 
Pozostaje nam jedynie obejrzeć zakończenie gry i ponownie ujrzeć kolorowego smoka.
 

Koniec.

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners