Obduction - poradnik, solucja

lubiegrac poradniki Obduction - poradnik, solucja



autor:

Grę rozpoczynamy spacerkiem po lesie. Idziemy do przodu, wsłuchując się w słowa kobiety, po czy skręcamy w lewo, w stronę palącego się ogniska. Idziemy w jego kierunku, a potem w górę i w prawo i przed siebie.
 
Pojawi się jakiś dziwny przedmiot, który zacznie się obracać i otwierać. Dotykamy go, a na ekranie pojawią się małe kropki, a my zostaniemy przeniesieni do nowego świata, do nowego miejsca, zaczynając grę. 
 
Obduction_2.jpg
 

Hunrath

 
Przechodzimy do przodu. Podnosimy leżącą na ławce lampę, która jest jedynie samouczkiem jak należy używać przedmioty, które czasami podniesiemy, choć w grze takowych nie zbieramy. Wędrujemy dalej przed siebie, przechodząc pomiędzy pomarańczowymi skałami, aż dojdziemy do urządzenia przekaźnika - Welcome to Hunranth. W ten sposób wiemy już gdzie trafiliśmy. Klikamy na niebieski przycisk i odsłuchujemy to co ma do powiedzenia burmistrz tego miejsca, Josef.
 
Mamy udać się do domku z biały płotem, gdzie czeka na nas Farley.
 
Ruszamy zatem do przodu. Przy furtce zauważamy skrzynkę na listy, otwieramy ją, wyciągamy list i czytamy - wiadomość od C.W 
 
Pisze, że wrócił do krypty, by zastanowić się nad kolejnymi krokami.
 
Wchodzimy na podwórko i podchodzimy do kolejnego przekaźnika - Farley community center i wciskamy niebieski przycisk.
 
Hologram kobiety, który się pojawi, twierdzi, że nie jest tu bezpiecznie i że mamy na siebie uważać i być bardzo ostrożni.
 
Zerkamy na belkę przy schodach, zapamiętujemy liczbę która się tam znajduje - 1436. Podchodzimy do drzwi, próbujemy je otworzyć. Zerkamy na kartkę wiszącą na ścianie domu - ostrzeżenie. Taką samą kartkę znajdziemy w rożnych punktach miasteczka, jeśli tylko się po nim rozejrzymy. Póki co schodzimy na dół i kierujemy się za dom, miedzy skały z prawej strony. Tam na piachu leży mały zabawkowy samochodzik. Możemy go tylko obejrzeć. Schodzimy zatem na dół, a potem wędrujemy w prawo, w stronę widocznej w oddali czerwonej wiązki światła. Po drodze możemy jeszcze wysłuchać kolejnego nagrania na przekaźniku - Dowton Hunrath i znów przemówi do nas burmistrz Josef. Na górze, przy rusztowaniu znajduje się kolejny przekaźnik
 
 Obduction_3.jpg
 
Wracamy na dół, jeśli tylko zawędrowaliśmy na górę i wędrujemy przed siebie aż do bramy, gdzie na ziemi połyskuje jakieś niebieskie światło, a za brama widzimy dwie smugi światła niebieską i czerwoną. Wchodzimy do budynku z prawej strony czerwonej wiązki. Podchodzimy do metalowych drzwi i wciskamy przycisk dzwonka.
 
Pojawia się mężczyzna, który twierdzi, że miejsce to jest więzieniem. Twierdzi także, że zamierza wrócić do domu, a my możemy mu w tym pomóc przywracając pełną moc zasilania.
 
Mężczyzna znika, a my ruszamy w prawo. Nie wychodzimy jednak z tego budynku, ale wędrujemy na drewniany most z prawej, nad wodą. Zmierzamy po nim aż do windy. Przesuwamy dźwignię w prawo, uruchamiając windę i jedziemy do góry. Tu zmierzamy po drewnianym moście na górę, a potem w lewo, aż do dźwigni, którą przesuwamy w lewo. W ten sposób odblokujemy tamę. Wracamy do windy, przesuwamy dźwignię w lewo, zjeżdżamy w  dół, po czym tą sama drogą wracamy do budynku, który opuszczamy i wędrujemy w lewo, aż do wodospadu. Tu znajduje się kolejny przekaźnik - The Waterfall. Wciskamy niebieski przycisk i słuchamy nagrania - burmistrz Josef. Podchodzimy do bramy, na której znajduje się spore śmigło. Klikamy na prawe skrzydło, obniżając je w dół, po czym podchodzimy do dźwigni i przesuwamy ją w lewo, otwierając bramę. Ruszamy zatem w otwarte przejście. 
 
 Obduction_4.jpg
 
Idziemy cały czas do przodu aż dotrzemy do stacji paliw. Podchodzimy do wagonu z prawej, gdzie znajduje się generator. Najpierw przesuwamy czerwoną dźwignię w dół a zieloną u góry z lewej na pozycję "ON". Schodzimy na dół i tym razem ruszamy do dystrybutora paliwa. Kręcimy korbą tego z lewej strony chwilę, aż usłyszymy dźwięk płynącego paliwa, które rurą dostaje się aż do generatora. Wracamy zatem do niego i tym razem klikamy na szybkę z prawej strony, przesuwając ją. Zasłoni ona poprzedni panel, ale odsłoni ten z prawej. Najpierw przesuwamy pokrętło na pozycję "prime" i trzymamy aż menzurka  z lewej zapełni się po samą górę paliwem. Wtedy puszczamy pokrętło  i przestawiamy je na pozycję "start" i trzymamy aż usłyszymy dźwięk silnika generatora, który zacznie pracować i aż zapali się zielone światełko. Zadanie zostanie wykonane.
 
Wracamy więc do mężczyzny, znajdującego się za metalowymi drzwiami. Ponownie używamy dzwonka.
 
Tym razem przedstawi się nam jako C.W. Dalej potrzebuje naszej pomocy. Twierdzi, że zablokował to miejsce przed atakiem Mofangów za pomocą czerwonej wiązki światła. Nam zaś zleca zniszczenie mechanizmu.
 
Opuszczamy zatem ten budynek ale nie wychodzimy poza bramę, tylko kierujemy się do budynku tuż przy rozwidleniu torów. Otwieramy bramę za pomocą czerwonego przycisku i wchodzimy do środka. Wędrujemy po schodach na górę, potem w lewo i w dół. Przyglądamy się i używamy znajdujący się tu kolejny przekaźnik. Czytamy też znajdujące się tutaj notatki i zapamiętujemy tę, na której znajduje się prośba o zmianę kodu do zamka Farley: "Jej adres od tyłu powinien wystarczyć". Przechodzimy na drugą stronę. Tu także czytamy wszystkie notatki i pamiętnik, po czym wracamy na górę i podchodzimy do pewnej maszynerii przy torach. Otwieramy pokrywę. Wyciągamy znajdującą się tam karteczkę - dziennik prac nad baterią/ kondensatorem. Czytamy ją, a potem przesuwamy panel w prawo, by połączyć z nim urządzenie i zamykamy pokrywę. Wracamy na dół. Na jednej z kolumn znajduje się przycisk. Wciskamy ten dolny (górny jest zaklejony). W ten sposób na dół zjedzie wózek z niebieską wiązką światła.
 
 Obduction_5.jpg
 
Nie schodzimy jeszcze całkiem na dół, do owego wózka, ale wędrujemy na tory i idziemy wzdłuż nich do przodu. Na rozwidleniu skręcamy w lewo, na drewniany most, gdzie dostrzegamy sporą, również drewnianą beczkę. Przesuwamy znajdujący się tam zawór w dół. Spostrzeżemy, że z łączenia zaworu zacznie kapać woda. Widzimy też, że żółta rura prowadzi do drzewa, czerwonego drzewa. 
 
 Obduction_6.jpg
 
Wracamy i tym razem schodzimy na dół i udajemy się do wózka, który opuściliśmy. Otwieramy jego drzwiczki i wchodzimy do środka. Wózkiem kierujemy za pomocą klawiszy WSAD. Obraz zaś aktywuje zielona dźwignia z prawej u góry. Wiązka niebieskiego światła strzelamy za pomocą przycisku na dole plandeki ekranu. 
 
Na razie zamykamy ekran i ruszamy do przodu. Po drodze mijamy dźwignię, zwrotnicę, za pomocą której przestawiamy tory, by móc jechać w odpowiednim kierunku. Jedziemy cały czas do przodu aż do wejścia do kolejnego tunelu. Tu ustawiamy się przy dźwigni i przesuwamy ją w naszą stronę i ruszamy do przodu. Dojeżdżamy do rozwidlenia torów. Znów przestawiamy dźwignię w swoją stronę i jedziemy do przodu aż do zawalonego kamieniami tunelu. Obracamy się i jedziemy znów do przodu aż na wzniesienie. Zatrzymujemy się na wysokości bramy i opuszczamy wózek. Podchodzimy do bramy, otwieramy ją. Tu znajdziemy wejście do kolejnego tunelu, ale jest w tej chwili zawalony kamieniami. Naszym zadaniem jest się ich pozbyć za pomocą niebieskiego lasera. Wracamy zatem do wózka, otwieramy ekran klikając na dźwignię z prawej na górze. Ustawiamy ekran tak, poruszając gałką lub klawiszami WSAD, by widzieć migocące na czerwono głazy. Wtedy to naciskamy niebieski przycisk, by oddać strzał. W ten sposób pozbędziemy się kamieni. Wysiadamy zatem z wózka i udajemy się do tunelu. Niestety drogę blokować nam będzie portal, który w tej chwili nie możemy pokonać. Więc po raz kolejny wsiadamy do wózka, zamykamy ekran i wracamy wózkiem pod bramę budynku, w którym ukrywa się C.W. Po drodze oczywiście odpowiedni przesuwamy dźwignie zwrotnic. Wjeżdżamy na teren budynku, tam gdzie emitowana jest z lasera czerwona wiązka światła. Naszym zadaniem jest pozbycie się jej za pomocą niebieskiego lasera. Włączamy zatem ekran, który ustawiamy tak, by widzieć ów laser z czerwonym światłem i strzelamy. Usłyszymy odpowiedni dźwięk. Zadanie wykonane. 
 
 Obduction_7.jpg
 
Teraz wracamy pod bramę na wzniesieniu, udając się tam oczywiście wózkiem, do odblokowanego wcześniej tunelu. Opuszczamy wózek, wchodzimy w tunel i wędrujemy do portalu, przez który teraz będziemy mogli przejść, znajdując się po chwili w zupełnie innym miejscu. Wędrujemy do przodu, w górę, a potem w prawo, do znajdujących się tutaj torów kolejowych. Idziemy nimi w lewo, do budynku z napisem Western Rails.  Wchodzimy i otwieramy czerwoną bramę, otwierając sobie pewien skrót. Teraz cofamy się i wchodzimy po deskach leżących na drewnianym kontenerze, po czym wchodzimy do budy. Tu na stoliku znajdziemy zeszyt - spis nowo przybyłych przedmiotów. Wracamy i tym razem udajemy się do windy, wyglądającej jak łopata koparki. Wciskamy przycisk z lewej i zjeżdżamy w dół. Schodzimy w dół i wędrujemy przed siebie , aż dotrzemy do skrzynki. Otwieramy ją i podnosimy jedną z dźwigni do góry. Zamykamy drzwiczki skrzynki i zmierzamy dalej do przodu, po czym wchodzimy do budynku. Znajdziemy tu urządzenie z kropkami, a na stoliku instrukcję - wielofunkcyjny panel kontrolny Villeinów. Dowiemy się, że dzięki owemu urządzeniu możemy wpisywać przez łączenie kropek odpowiednie cyfry. Przechodzimy dalej  i otwieramy bramę, naciskając zielony przycisk. Przyglądamy się plakatowi leżącemu na stoliku. Robimy jego zdjęcie - spacja. Przechodzimy przez otwartą bramę, obok dystrybutora paliwa i przed siebie, między wagonami aż do widocznego przed nami budynku. Wchodzimy w niego, idziemy do przodu i aż do wejścia do tunelu z prawej. Natkniemy się na zamek szyfrowy. Wpisujemy w niego odwróconą liczbę, którą widzieliśmy na belce przed domem Farley, czyli: 6341, po czym otwieramy drzwi. 
 
 Obduction_8.jpg
 
Znajdziemy się w pomieszczeniu z projektorem, w domu Farley. Otwieramy drzwi prowadzące na zewnątrz. Rozglądamy się po nowej lokacji, czytamy znajdujące się tu notatniki. Przyglądamy się dokładniej diagramowi wiszącemu w drugim pokoju. Możemy zrobić jego zdjęcie - spacja. Podnosimy magnetofon, zmieniamy stronę kasety i odsłuchujemy nagranie.
 
Mowa w nim o tym samym świetle, które przeniosło nas właśnie tutaj.
 
Wracamy do poprzedniego pokoju, tego z projektorem. Tu na biurku leżą notatki i dzienniki, które również przeglądamy, po czym podchodzimy do tablicy i ciągniemy za sznurek. Na płótnie znajduje się liczba 15. Podchodzimy do projektora, włączamy go i przesuwamy go tak, by liczba znalazła się w kółku, który wyświetla projektor, po czym klikamy na slajd. Na płótnie pojawią kropki. Zapamiętujemy jak są one ustawione na liczbie 15. Wracamy zatem do pomieszczenia przy dystrybutorach do panelu z kropkami i łączymy ze sobą kropki tak, jak widzieliśmy to w projektorze w domu Farley, czyli wpisujemy liczbę 15, po czym wciskamy przycisk na górze. Na kasie z prawej, z którą urządzenie jest połączone pojawi się liczba 406. Zapamiętujemy ją. Opuszczamy to miejsce. Udajemy w stronę generatora, przechodzimy między wagonami, wchodzimy do budynku i przechodząc przez niego udajemy się w stronę, ale tym razem nie wchodzimy do niego, tylko udajemy się na ścieżkę między skałami z lewej strony. Wędrujemy po kamiennych schodach na górę i do przodu, po czym wchodzimy w kolejny portal na wprost widocznej różowej skały. 
 
 Obduction_9.jpg
 
Wędrujemy przed siebie, a potem od razu w prawo, w dół, gdzie znów przechodzimy przez kolejny portal. Idziemy do przodu po kamiennej ścieżce między skałami aż do panelu, którego przycisk wciskamy, obniżając tym sposobem most i tworząc skrót w stronę złomowiska. Wracamy z powrotem tą samą drogą, po czym wchodzimy w portal blisko ściany skalnej. Idziemy do przodu i w prawo, a potem w dół, w stronę mostu i wchodzimy do drewnianego budynku z lewej, potem przez panel i do przodu po moście do zamkniętych drzwi. Otwieramy pokrywę zamka szyfrowego i  na klawiaturze wystukujemy liczbę 406. Otwieramy drzwi mieszkania burmistrza Josefa. 
 
 Obduction_10.jpg
 
W pomieszczeniu otwieramy wszystkie możliwe drzwi, które są zamknięte, by zbudować sobie kolejne skróty. Jeden z nich zaprowadzi nas do centrum miasta, drugi do beczki z wodą blisko drzewa oraz w stronę torów. Rozglądamy się po mieszkaniu, czytamy notatki, zerkamy na biurko, na który leży małe pudełko. Otwieramy je. Znajdziemy kompas. Obracamy go dnem do góry. Przyczepiona jest tam mała karteczka z nazwą Stanu. Dla każdej gry jest to inny stan. W moim przypadku było to Pensylwania. Zapamiętujemy nazwę. Czytamy także dzienniki. Dowiadujemy się, że:
 
Kod do górnej wieży został zmieniony " Podpowiedź do tego kodu wskaże nasz pierwszy burmistrz"
 
Schodzimy więc na dół i przyglądamy się tabliczkom przedstawiającym kadencje poszczególnych burmistrzów. Robimy zdjęcie. Domyślamy się zatem, że BH oznacza - Before Hunrath, a AH - After Hunrakt. W ten sposób wiemy, że pierwszym burmistrzem był Karl Hunrath.
 
Wracamy do C.W. by poznać dalsze instrukcje.
 
Mamy dostać się pod drzewo i wszystko na powrót połączyć. Chce byśmy do baterii podłączyli jakiś kabel.
 
Wracamy na stację paliw i wchodzimy do budynku, gdzie przyglądamy się tablicom rejestracyjnym wiszącym na ścianie. W moim przypadku na kompasie tak jak już wcześniej napisałam znajdowała się Pensylwania, ale w Twoim wypadku może być inaczej, bowiem zagadka jest losowa. Szukamy zatem na ścianie tablicy rejestracyjnej z tego właśnie stany, u mnie Penna i robimy zdjęcie lub zapamiętujemy numer rejestracyjny - 3 A D X 6 1. Wychodzimy na zewnątrz i skręcając w lewo, przechodzimy po deskach i wędrujemy do budki telefonicznej. Przyglądamy się cyferblatowi telefonu i przypisujemy naszym literom odpowiednie cyfry z owego cyferblatu, czyli w moim przypadku: 3ADX61 to 323961. Udajemy się teraz nad wodospad, podchodzimy do bramy, na której przyczepione jest skrzydło i tym razem klikamy na jego lewe skrzydło, by obniżyć je całkowicie w dół. Podchodzimy do dźwigni i przestawiamy ją w prawo, zamykając bramę. Wracamy do miejsca, w którym stoi nasz wózek, wchodzimy do tunelu, przechodzimy przez portal, a następnie po mostku z lewej wchodzimy na górę i udajemy się do przodu, potem przez kolejny portal do góry, aż do wejścia do domu burmistrza, ale tym razem udajemy się na most z lewej, po którym teraz spokojnie możemy przejść. Idziemy zatem do przodu aż do windy, która póki co nie działa. Podchodzimy więc do panelu z telefonem i wykręcamy poznany przez nas z tablicy rejestracyjnej ciąg cyfr, w moim przypadku 323961. Telefon zacznie dzwonić i zapali się zielona lampka, oznaczająca że winda jest już czynna. 
 
 Obduction_11.jpg
 
Naciskamy zatem przycisk przywołujący windę i wchodzimy na platformę windy. Zjeżdżamy dwa razy na dół, klikając na dolny przycisk (gdy naciśniemy raz, winda zatrzyma się w mieszkaniu burmistrza). Wychodzimy z windy i zerkamy na kartkę leżącą na stoliku. Możemy także uruchomić gramofon. Nie opuszczamy jeszcze tego pomieszczenia, a wchodzimy we wnękę skalną, gdzie przekręcamy korbę, otwierając most prowadzący do drzewa i przejście, którym do niego teraz możemy się dostać. Wracamy do windy i tym razem jedziemy o jeden poziom do góry, do domu burmistrza. Wychodzimy wyjściem z prawej, widząc, że właśnie otworzyliśmy przejście z prawej strony, bezpośrednio do drzewa. Udajmy się tam zatem. Obchodzimy drzewo znajdując wejście do niego. Schodzimy na sam dół, aż do zaworu, który przekręcamy w lewo, napełniając tym samym dół, w którym rośnie wodą i ożywając je. Opuszczamy drzewo i udajemy się ponownie do C.W. i kolejny raz dzwonimy. 
 
Mamy dalej łączyć drzewa oraz zająć się podłączeniem kabla do baterii. 
 
Wracamy do domu burmistrza i wchodzimy do windy. Tym razem naciskamy górny przycisk dwa razy, by dostać się na wieżę. Znajduje się tu urządzenie z zegarami, przedstawiającymi wszystkie dostępne w grze krainy. Teraz aktywna, czyli świecąca się na zielono jest lampka oznaczająca Hunhrath. Przechodzimy za windę, gdzie znajduje się coś, co wygląda jak detonator. Naciskamy go parokrotnie. Zauważamy także, że czerwony kabel jest pociągnięty do reduktora. Wchodzimy do windy i naciskamy dolny przycisk jeden raz. Udajemy się teraz do miejsca, w którym zsuwaliśmy na dół most, dający na skrót na złomowisko i tym razem zajmujemy się kulistą maszyną teleportującą. Ciągniemy za dźwignię, obniżając ją w dół i tym samym otwierając urządzenie. Gdy tak się stanie, naciskamy niebieski przycisk. Na ekranie pojawią się kolorowe kroki, oznaczające, że dokonuje się nasza teleportacja. Przenosimy się do innej krainy, zwanej Kaptar.
 
 Obduction_12.jpg
 

 

Kaptar


W nowym miejscu wędrujemy na most, gdzie próbujemy ruszyć dźwignię, ale nic się nie dzieje. Wkraczamy zatem głębiej na ów mościk i schodzimy po schodach w dół, z lewej strony. Znajduje się tutaj zawór (koło), które przekręcamy. Maszyneria zacznie się obracać. Wracamy zatem na górę i ruszamy do dźwigni mniej więcej na środku mostu. Przestawiamy ją na prawo, a jedna część mostu obróci się w prawo, zatrzymując się na skale. Przechodzimy zatem po moście do przodu i kierując się cały czas w przód, wędrujemy poboczem urwiska na dół, a potem po drewnianym moście do góry, po czym po kamiennych schodach do góry, przechodząc obok wiszącej z lewej kotwicy i cały czas przed siebie aż na wielki dziedziniec. Możemy go pozwiedzać, ale ostatecznie kierujemy się na schody z prawej, wchodząc do góry i kierując się przejściem maksymalnie z prawej w kierunku czerwonej wiązki światła, to kopuły, w której znajduje się kolejne urządzenie teleportujące. Używamy go przenosząc się dzięki niemu do jednego z domów w Hunrath.

 Obduction_13.jpg
 
 

Hunrath

 
Rozglądamy się po pomieszczeniu, w którym nie znajdziemy nic ciekawego, ale dzięki któremu stworzyliśmy sobie skrót pozwalający nam przedostać się za pomocą teleportującego urządzenia z powrotem do Kaptar. Ponieważ nie mamy tu nic więcej do roboty, toteż używamy urządzenie teleportującego i ponownie przenosimy się do Kaptar.
 

Kaptar

 
Gdy wrócimy na duży dziedziniec, tym razem wędrujemy na schody przy kolumnie. Idziemy schodami cały czas do góry, a potem w dół, dochodząc do wielkiej maszynerii. Przechodzimy obok urządzenia i wchodzimy w wejście z lewej. Tu kierujemy się na most z lewej strony metalowych schodów, na most, również metalowy. Wędrujemy do przodu, a potem schodzimy w dół, aż do mechanizmu z zaworem i dźwignią widocznego na jednym ze screenów. Przekręcamy najpierw kolo, czyli ów zawór, a potem przestawiamy dźwignię. W ten sposób połączymy ze sobą koła zębate znajdujące się za owym zaworem i dźwignią. Wielkie mechaniczne  skrzydło, wyglądające jak wiatrak zacznie się obracać. Udajemy się wtedy poziom wyżej i przekręcamy kolejny zawór (koło)W ten sposób cała machineria zostanie wprowadzona w ruch. Wracamy z powrotem i tym razem wchodzimy na metalowe schody, most przy wejściu do tej sali. 
 
 Obduction_14.jpg
 
Tu znajduje się urządzenie przypominające lunetę, przez którą możemy patrzeć na tłoki maszyny. Na obręczy znajduje się gałka, dzięki której możemy urządzenie przekręcać w górę lub w dół przesuwając gałkę w prawo lub w lewo oraz łączyć elementy tłoków, przesuwając gałkę na pozycję środkową. Naszym zadaniem jest połączenie wszystkich czterech tłoków, by były ze sobą scalone
 
 - Obniżamy zatem nasz panel lunetę w dół, przesuwając gałkę na prawo, po czym czekamy aż dwie części tłoków zbliżą się do siebie i wtedy przesuwamy gałkę na środkowy poziom, by połączyć tłoki;
- Przesuwamy urządzenie w lewo, czyli w dół, czekamy na odpowiedni moment, gdy tłoki są blisko siebie i przesuwamy gałkę na środek, by połączyć drugi z nich;
- Przesuwamy urządzenie w lewo, na górę, czekamy na ten moment gdy są blisko siebie i używamy środkowej gałki, łącząc trzeci tłok;
- Przesuwamy na dół, w lewo, łączymy kolejny tłok za pomocą środkowej gałki.
 
Zadanie wykonane.
 
Po połączeniu wszystkich tłoków, zostawiamy panel, schodzimy w dół stojąc w stronę wyjścia, kierujemy się w lewo, przechodząc obok świecący na niebiesko skał. Idziemy przed siebie, do metalowego mostu i po nim do windy. Przekręcamy dźwignię w windzie w prawo i zjeżdżamy na dół. Na dole podchodzimy do kolejnego  urządzenia do teleportacji, używamy go o wracamy na Hunrath.

 Obduction_15.jpg

 

Hunrath

Używamy skrótu, czyli otwartej bramy i udajemy się do przodu i przez portal aż do miejsca przy domu Farley. Wędrujemy do wózka, wsiadamy do niego i jedziemy w dół, aż do zawalonego kamieniami tunelu. Przejeżdżamy nieco dalej, ustawiając  tak, jak widzimy to na screenie , włączamy podgląd w wózku i ustawiamy ekran tak, by widzieć skały przed sobą. Zobaczymy na nich czerwone punkciki. Strzelamy zatem za pomocą niebieskiego lasera, by rozwalić skały i zbudować sobie przejście. Teraz jedziemy troszkę do przodu w stronę tunelu przy skale z lewej - screen. Musimy ustawić się tak, by wjechać do owego tunelu przodem. Najpierw jednak wychodzimy z wózka i wędrujemy do tego tunelu, sprawdzając, czy przejście nie blokuje wielki głaz. Jeśli tak się dzieje, musimy ponownie wrócić do Kaptar i przenieść się ponownie za pomocą urządzenia teleportującego w kopule przed laserem z czerwonym światłem do Hunrath. Gdy jednak owego kamienia tam nie ma, to wracamy do wózka i wjeżdżamy do tunelu, jedziemy do przodu i zatrzymujemy się przy okienku z prawej strony, w którym widać kolejne urządzenie do teleportacji. Ciągniemy za gałkę i gdy urządzenie się otwiera, wciskamy niebieski przycisk. W ten sposób przeniesiemy się razem z wózkiem na Kaptar.

 

Kaptar

Tu nieco przesuwamy się w tył, włączamy laser i kierujemy ekran na lewo, tak, by widzieć na nim czerwoną wiązkę z lasera w okienku z lewej i strzelamy, likwidując  ją. Teraz ponownie używamy maszyny do teleportacji i wracamy do Hunrath.

 

Hunrath

Wyjeżdżamy z tunelu tyłem i przestawiając dźwignię zwrotnic, zmierzamy przed siebie (koło domu Farley), a potem dalej w przód, przez portal i w górę na złomowisko. Robimy kółeczko, przejeżdżając przez złomowisko i ustawiamy się wózkiem nad skarpą. Ustawiamy laser i strzelamy w widoczne w tunelu na dole z prawej czerwone punkty, likwidując je i robiąc sobie kolejne przejście, po czym wracamy do urządzenia teleportującego, by przenieść się do Kaptar. 

 Obduction_16.jpg

 

Kaptar

Udajemy się w lewo, gdzie przestawiamy dźwignię, by przesunąć mosty, po czym wędrujemy po ustawionym moście aż do czerwonego haczyka i klikamy na niego. W ten sposób zablokujemy część mostu. Udajemy się do dźwigni na środku i przesuwamy ją w prawo, przesuwając tym samym most w prawo, aż do ściany z portalem. Przechodzimy po nim aż do owego portalu i spokojnie wędrujemy przez niego, do dalszej części Kaptar. Idziemy w lewo i na schody, po czym po metalowych schodach i moście do góry i do ruchomej platformy. Przesuwamy dźwignię w lewo i ruszamy do przodu. Znajdziemy się ponownie na rozległym dziedzińcu. Schodzimy na dół, a potem po kamiennych schodach przy ścianie z lewej kolejny raz wędrujemy w dół i cały czas do przodu, po drewnianym moście do góry, aż do miejsca, gdzie wcześniej widzieliśmy wiszącą kotwicę. Wchodzimy po schodach  z lewej na górę, do zupełnie nowej lokacji. Wędrujemy troszkę do przodu, a potem w lewo na schody. 

 Obduction_17.jpg

Przed sobą zobaczymy drewnianą kładkę i kolejne schody prowadzące na górę. Udajemy się na nie i wędrujemy cały czas do przodu, przechodząc pod wielkim szkieletem - konstrukcją. Idziemy cały czas przed siebie, aż dojdziemy do ściany, portalu, w który wchodzimy. Tu wędrujemy znów przed siebie, do kolejnej lokacji, aż dojdziemy do wyglądającej nieco inaczej niż te poprzedniej maszyny do teleportacji. Otwieramy pokrywę urządzenia, po czym naciskamy niebieski przycisk i przenosimy się w zupełnie inne miejsce, jeszcze nam nie znane. Podchodzimy do panelu przed nami, który się otwiera. Łączymy ostatnią kropkę, która nie jest jeszcze połączona i wciskamy przycisk na górze. W ten sposób otworzymy most, przejście na dole. Ponieważ nic więcej tu nie zrobimy, toteż wracamy do Kaptar za pomocą tego samego urządzenia. 

 Obduction_18.jpg

Wracamy się i udajemy się do miejsca widocznego na screenie ( wisi tam na ścianie koło), gdzie znajdują się dwie ścieżki. Jedna z nich prowadzi schodami na górę z lewej a druga w dół z prawej. Udajemy się najpierw na kamienne schody z lewej. Idziemy do przodu. Znajduje się mechanizm z ruchoma platformą. Wchodzimy na nią, przesuwamy dźwignię i jedziemy do przodu. Trafiliśmy do miejsca, w którym łączyliśmy ze sobą tuleje. Tym razem jednak tym się nie zajmujemy, a wędrujemy do przodu aż do metalowej drabiny mostu z lewej, który jest podniesiony do góry. Schodzimy nieco niżej i podchodzimy do korby i ruszamy ją, opuszczając drabinę - most i robiąc sobie kolejny skrót. Nie schodzimy jednak, a wędrujemy dalej przed siebie aż do windy. Wchodzimy do niej, przesuwamy panel i zjeżdżamy w dół. Znajdziemy się w jaskini z urządzeniem teleportującym. Używamy go i  trafiamy do Hunrath.

 Obduction_19.jpg

Hunrath

Opuszczamy to pomieszczenie i schodzimy na dół, po czym udajemy się w lewo do kolumny, na której znajduje się przycisk, którego użycie powoduje obracanie się kopuły. Naciskamy go 4 razy i wracamy do środka, do urządzenia teleportującego, używamy go i przenosimy się do Kaptar.

Kaptar

Po przesunięciu kopuły pojawi się korytarz z metalowymi drzwiami. Idziemy tam i  otwieramy owe drzwi, ale nie przechodzimy przez nie, a wracamy do urządzenia teleportującego i po raz kolejny przenosimy się do Hunrath.

Hunrath

Znów wracamy do kolumny i tym razem przesuwamy ją 2 razy, naciskając przycisk na kolumnie i wracamy do urządzenia teleportującego, którego używamy, przenosząc się do Kaptar.

Kaptar

Tym razem schodzimy na lewo, w przejście na dole. Idziemy do przodu, a znajdziemy się w jaskini z wielkimi pszczołami. 

 Obduction_20.jpg

Wędrujemy nieco do przodu, po czym skręcamy na ścieżkę w prawo. Znajdziemy tu kolejne metalowe drzwi. Tym razem podnosimy w górę tylko blokującą je belkę, ale ich nie otwieramy. Cofamy się i udajemy się prosto, do niewielkiej sali. Tu na stoliku znajdziemy kartkę, którą oczywiście oglądamy. Przyglądamy się też reszcie przedmiotów i wychodzimy. Przechodzimy w dół, aż do wyjścia z jaskini. Kierujemy się w górę i w stronę widocznego, czerwonego drzewa. Niestety przejście blokować będzie obracające się kolo zębate. Wracamy zatem do urządzenie teleportującego, używamy je, przenosząc się do Hunrath.

 Obduction_21.jpg

Hunrath

Podchodzimy do kolumny i tym razem wciskamy przycisk aż 6 razy i wracamy do urządzenia teleportującego. Używamy je, by wrócić do Kaptar.

Kaptar

Wchodzimy w otwarte przez nas metalowe drzwi i wędrujemy do przodu, po czym schodami w dół i w lewo, w stronę mechanizmu, po czym schodami w dół obok obracających się kół i przed siebie aż do pomostu, po czym po owym pomoście i kolejnych schodach do góry, po dużym dziedzińcu na schody na przeciwko i w górę, przed siebie aż do miejsca gdzie łączyliśmy ze sobą tłoki. Wchodzimy na pomost i przesuwamy urządzenie, wyglądające jak luneta w lewy, dolny róg i odczepiamy ten dolny element.

 Obduction_22.jpg

Wracamy na duży dziedziniec, po czym schodzimy po kamiennych schodach przy ścianie na dół i przed siebie do kolejnej sali, gdzie wędrujemy na schody z prawej, idąc w stronę widocznego w oddali drzewa, a potem w wąskie przejście z lewej. Trafimy do pomieszczenia z urządzeniem teleportującym, którym przenosimy się do Huntarth.

Hunrath

Podchodzimy do kolumny i wciskamy przycisk 2 razy. Wracamy do urządzenie teleportującego, używamy je i przenosimy się do Kaptar.

Kaptar

Znów wchodzimy w przejście na dole z lewej, do jaskini z pszczołami. Wędrujemy cały czas do przodu, kierując się do wyjścia oraz miejsca z drzewem, tam, gdzie przejście wcześniej było zablokowane obracającym się kołem zębatym. Teraz już nie będzie się obracać, więc przechodzimy pod nim, obchodzimy skały i kamienie, trafiając do drzewa i wejścia do niego. Wędrujemy w drzewie cały czas do przodu, aż dojdziemy do miejsca z dźwignią. Przekręcamy zawór, napełniając basen, w którym rośnie drzewo wodą i ożywiając je. Wychodzimy na zewnątrz i wracamy w przejście pod kołem zębatym i przez jaskinię z pszczołami aż do urządzenia teleportującego. Używamy je, by wrócić do Hunrath.

Hunrath

Wracamy do domu burmistrza, przechodzimy drzwiami z lewej, a potem wędrujemy na ścieżkę skalną w lewo widoczną na screenie. Tu znajdziemy teleport, dzięki któremu przeniesiemy się do nowej krainy, zwanej Maray.

 Obduction_23.jpg

 Robimy to. 

Maray

Obracamy się i wędrujemy w dół aż do bramy z mapą.

Tu zobaczymy i wysłuchamy hologram Farley, który chce byśmy przeszli przez most i ruszyli dalej do miejsca rejestracji.

Wędrujemy zatem przed siebie, a ponieważ przed nami znajduje się przepaść, w której brakuje mostu, cofamy się nieco w tył i wędrujemy na ścieżkę w prawo. Idziemy do przodu, a potem dalej przed siebie, czyli nieco w lewo, po kamieniach, nieco w górę, aż dojdziemy do kolejnego urządzenie teleportującego. Używamy go, by ponownie przenieść się na chwilę do Hunrath.

Obduction_24.jpg 

 

Hunrath

Na miejscu obracamy się i udajemy przed siebie, podchodząc do kolejnego urządzenia teleportującego. Używamy go, czyli ciągniemy za rączkę i wciskamy niebieski przycisk, udając się z powrotem do Maray.

Maray

Znów schodzimy w dół, do bramy, gdzie słuchaliśmy Farley i po przejściu owej bramy, od razu skręcamy na ścieżkę w prawo, a potem w lewo. Tym razem będziemy mogli przejść dalej przed siebie. Idziemy zatem do przodu, potem w lewo w stronę metalowej konstrukcji, przypominającej statek kosmiczny. Wchodzimy do góry i od razu skręcamy w prawo i idziemy do góry, podchodząc do świecącej dźwigni. Naszym celem jest pozbycie się czerwonej wiązki światła i tym samym likwidacja blokady, która pozwoli nam przechodzić przez portale. Łapiemy zatem za drążek i manewrując nim w lewo, prawo i góra dół, kierujemy wiązkę niebieskiego światła na czerwony laser i niszczymy go. 

 Obduction_25.jpg

Widzimy jak bariera znika.

W tym momencie odezwie się burmistrz Josef, który poprosi nas o uwolnienie z pułapki, w której przetrzymywany jest przez Villeinów.

Schodzimy na dół, potem od razu w dół w prawo, a potem cały czas w dół do mostu i dalej po moście na górę aż do portalu, przez który przechodzimy. Ruszamy dalej po moście w dół i przed siebie do kolejnego portalu. Przechodzimy przez niego, trafiając do kolejnej konstrukcji wyglądającej jak statek kosmiczny.

Idziemy do przodu, podchodząc do kolejnego panelu z kropkami. Naszym zadaniem jest takie połączenie kropek, by zbudować sobie most, po którym w czasie gry będziemy mogli spacerować. Gdy już odpowiednio połączymy kropki - screen, wciskami przycisk na górze. Należy pamiętać, że kombinacje połączeń mogą być rożne dla różnych gier. Wystarczy się troszkę pobawić i pokombinować i zadanie zostanie wykonane. Na razie nie wchodzimy na ów most, a przechodzimy na lewo do kolejnego panelu, w którym także odpowiednio łączymy kropki - screen, znów budując sobie most. 

 Obduction_26.jpg

Obracamy się i udajemy się przez most, w stronę urządzenie teleportującego. Używamy drugiego z nich, tego najbliżej ściany. Gdy dokonamy teleportacji, zobaczymy na zewnątrz obraz Hunrath. Używamy teleportu z lewej strony, by znów wrócić do Maray. Obracamy się w prawo i wchodzimy do windy, którą jedziemy w dół, czyli naciskamy dolny przycisk. Schodzimy na dół, przechodzimy po moście do kopuły z teleportami i używamy tego najbliżej wejścia. W miejscu tym, za naszymi plecami znajduje się wnęka z krzesłem i kartka, którą czytamy. Wracamy i podchodzimy do pierwszego urządzenia teleportującego i używamy go.

 Obduction_27.jpg

Czeka nas teraz sekwencja przenoszenia się między urządzeniami teleportującymi się. Celem jest doprowadzenie do tego, by w grze pojawiła się lokacja z labiryntem. Obracamy się i podchodzimy do kolejnego panelu, na którym  znów łączymy kropki, by zbudować sobie most, który wkrótce się pojawi. Nie wchodzimy na niego, ale wędrujemy do przycisku tuż przy wejściu. Naciskamy go z prawej strony, przekręcając kopułę. Teraz panel z kropkami znajdzie się przed przejściem, w którym brakuje mostu. Budujemy go zatem,  łącząc ze sobą odpowiednio niebieskie kropki. Po owym moście też nie przechodzimy, tylko podchodzimy do środkowego urządzenia teleportującego, przenosimy się, a później łączymy kropki na znajdującym się tutaj panelu. Zbudujemy most. Po raz kolejny przenosimy się za pomocą środkowego urządzenia teleportującego, znów podchodzimy do przycisku przy wejściu, klikamy na jego prawej stronie i przekręcamy kopułę i wędrujemy do teleportu po przeciwnej stronie, przechodząc pod obróconą kopułą. Używamy urządzenia teleportującego, obracamy się, przechodzimy przez most i używamy pierwszego tuż przy moście teleportu. Obracamy się w prawo i udajemy po moście do kolejnego teleportu, który używamy. Obracamy się po raz kolejny, idziemy do przodu przez most, dochodząc do środkowego urządzenia teleportującego, które używamy. Ponownie się obracamy, idziemy do przodu, podchodzimy do kolejnego urządzenia teleportującego i znów się przenosimy. Obracamy się po raz kolejny, tym razem w lewo, udajemy się do teleportów i używamy środkowego. Obracamy się i wędrujemy po powstałym moście do przodu, do windy. 

Obduction_28.jpg 

Wciskamy górny przycisk i wychodzimy z windy, trafiając do miejsca ze świecącym na niebiesko panelem, który obraca konstrukcję labiryntu. Przyglądamy się układowi i póki co wracamy do windy, gdzie wciskamy tym razem dolny przycisk 2 razy i przechodzimy w lewo. Tu znajduje się nieco inaczej wyglądające urządzenie teleportujące. Obracamy się i wchodzimy do tunelu, przechodzimy po drewnianym moście na górę i w lewo, do belki, na której znajduje się panel z dwoma przyciskami. Przed nami widzimy ciemną kopułę, z której wróciliśmy. Owe przyciski obracają ją w prawo i w lewo. Wciskamy dolny przycisk 1 raz.

 Obduction_29.jpg

Nie schodzimy po drewnianych schodach na dół, ale wędrujemy w prawo, aż do drzwi, które otwieramy. Prowadzą nad wodospad w Hunrath. Nie wychodzimy ale wracamy i tym razem przechodzimy w prawo, przechodząc obok belki z przyciskami obracającymi kopułę i wędrujemy do kolejnych drzwi, które także otwieramy. Te prowadzą do dalszej części korytarza. Wracamy z powrotem, schodzimy po moście na dół, do obróconej przez nas kopuły, gdzie znów używamy urządzenia teleportującego. Idziemy do windy, wjeżdżamy na górę, klikając na górny przycisk 2 razy. 

 Obduction_30.jpg

Podchodzimy do świecącego się panelu. Naciskamy lewy przycisk 3 razy i wracamy do windy. Naciskamy dolny przycisk 2 razy, by zjechać na dół. Przechodzimy do teleportu, używamy go i ponownie wędrujemy do tunelu, następnie po drewnianych schodach do góry i w prawo. Przechodzimy przez otwarte wcześnie przejście, wędrujemy cały czas do przodu, po czym po metalowym moście do urządzenia teleportującego. Używamy środkowego z nich. Obracamy się w prawo i wędrujemy znów przed siebie do windy. Przywołujemy ją, wciskając przycisk na ścianie. Jedziemy na górę, gdzie wciskamy świecący panel 2 razy z prawej strony. 

 Obduction_31.jpg

Jedziemy na dół, wciskając dolny przycisk windy 2 razy, przechodzimy do urządzenia teleportującego i używamy go. Idziemy znów do tunelu, wchodzimy po drewnianych schodach i znów udajemy się w prawo aż do trzech teleportów. Przenosimy się dzięki środkowemu. Wracamy do windy, przywołujemy ją , jedziemy na górę, gdzie wciskamy przycisk z prawej 1 raz. Wracamy znów do windy. Jedziemy dwa razy na dół. Przechodzimy do teleportu i używamy go. Tym razem podchodzimy do belki z przyciskami i naciskamy dolny przycisk 1 raz. Udajemy się do kopuły, czyli na dół, do teleportu, którym się przenosimy. Wędrujemy do windy, wjeżdżamy na górę, wciskamy prawy przycisk 1 raz i wracamy do windy, do urządzenia teleportującego i używamy go po raz kolejny.

Obduction_32.jpg

Czeka nas teraz wędrowanie między windą, panelem obracającym labirynt, a teleportem na dole. Po kolei wygląda to w następujący sposób:

- wracamy do belki z przyciskami i wciskamy górny przycisk 1 raz;

- udajemy się do urządzenia teleportującego w kopule na dole - używamy go;

- windą jedziemy na górę;

- na górze przekręcamy labirynt za pomocą panelu i jego przycisku, klikając 1 raz;

- wracamy do windy, jedziemy na dół;

- używamy urządzenia teleportującgo;

- wędrujemy do belki z przyciskami, wciskamy górny przycisk 1 raz;

- wracamy do teleportu w kopule, używamy go;

- udajemy się do windy, jedziemy na górę - 2 razy górny przycisk;

- sprawdzamy układ labiryntu;

- wracamy do teleportu;

- udajemy się do belki z przyciskami, wciskamy dolny przycisk 1 raz;

- wracamy do kopuły na dole i do teleportu, który używamy ;

- udajemy się do windy, jedziemy na górę;

- wciskamy prawy przycisk świecącego panelu 2 razy, by przesunąć labirynt;

- wracamy do windy, jedziemy na dół;

- udajemy się do teleportu, używamy go;

- przechodzimy do belki, na której wciskamy dolny przycisk 1 raz;

- wracamy do kopuły i teleportu, używamy go;

- udajemy się do windy, jedziemy do góry 2 razy;

- sprawdzamy ustawienie labiryntu, nie przestawiamy go;

- wracamy do teleportu, przenosimy się;

- wędrujemy do belki i klikamy dolny przycisk 2 razy;

- wracamy do teleportu, używamy go;

- idziemy do windy, an górę.

Teraz ustawienie labiryntu powinno być prawidłowe. 

 Obduction_33.jpg

Zjeżdżamy jeden raz na dół. Obracamy się w lewo i wędrujemy przed siebie aż do mostu i kolejnego portalu, który wygląda jak ściana. Idziemy dalej do przodu, do kolejnego portalu. Przechodzimy przez niego, po czym wędrujemy po metalowym moście do przodu i w lewo, a następnie w prawo, do miejsca z kolejnym panelem z kropkami. Tu łączymy ostatnią, nie połączoną czwartą kropkę. Gdy to zrobimy naciskamy przycisk na górze, pozbywając się blokady na górze. 

 Obduction_34.jpg

Wracamy tą samą drogą i wchodzimy do labiryntu. Idziemy do przodu do windy, wjeżdżamy na górę i za pomocą przycisku z prawej strony, przestawiamy labirynt 3 razy i wracamy na dół, udajemy się do labiryntu. Idziemy do przodu, do metalowego mostu i nim na górę. Przy platformie prowadzącej na górę, skręcamy na ścieżkę w prawo. Wędrujemy przed siebie, do kolejnego panelu, w którym łączymy kropki, by zbudować sobie przejście w postaci mostu. 

 Obduction_35.jpg

Przechodzimy przez ów most oraz przez jedną z kopuł z urządzenia teleportującymi, kolejny most i kolejną kopułę, przez most do windy. Wjeżdżamy na górę. Klikamy na świecący panel z lewej strony 1 raz. Wracamy do windy, jedziemy na dół i ponownie wkraczamy do labiryntu. Idziemy do przodu. Natkniemy się na kolejny panel z kropkami. Łączymy ostatnią, czwartą nie połączoną kropkę, naciskamy przycisk na górze i pozbywamy się kolejnej bariery nad urządzeniem. Wracamy do labiryntu. Wchodzimy na górę, po czym schodzimy zejściem z prawej strony. W projektorze, hologramie, odezwie się burmistrz Josef. Wciskamy przycisk, by uwolnić coś w postaci podniebnego pojazdu. 

 Obduction_36.jpg

Wędrujemy zatem na górę, podchodzimy do owego urządzenia na środku i zaczynamy podróż. Na miejscu schodzimy na dół, a potem na ścieżkę między skałami. Trafimy do lokacji, gdzie pod wielkimi kamieniami zaklinowany jest Villein. Na wyświetlaczu obok niego wyświetla się liczba 222. Podchodzimy do stolika, na którym znajdziemy zeszyt. Zaglądamy do niego. Dzięki niemu dowiemy się, że Farley znajduje się w kapsule 144, a burmistrz Josef w 222. Wychodzimy tym samym wejściem, którym tu weszliśmy i łączymy kropki na kolejnym panelu w sposób widoczny na screenie. Winda zjedzie w dół, a naszym oczom ukażą się kapsuły. Podchodzimy do jednej z nich, w której widzimy burmistrza. Wracamy do panelu, rozrywamy połączenie wszystkich kropek, naciskamy przycisk na górze, by winda wjechała na górę i kapsuły zniknęły. 

 Obduction_37.jpg

Wracamy do miejsca, w którym uwięziony jest obcy i przechodzimy przez otwarte już teraz przejście. Ruszamy do przodu. Znajdziemy tu martwe ciało burmistrza. Z lewej widzimy także świecący sześcian. Nie podchodzimy do niego, bowiem zginiemy. Udajemy się przed siebie, aż do lasera wysyłającego niebieską wiązkę światła. Naszym zadaniem jest pozbycie się owego sześcianu, artefaktu. Łapiemy zatem drążek i manewrując nim, kierujemy niebieskie światło lasera na czerwony, błyszczący sześcian, rozbijając go. Udajemy się teraz ścieżką na lewo w dół, gdzie trafiamy na zamknięte przejście. Podchodzimy więc do panelu, łączymy czwartą kropkę, potwierdzamy wybór przyciskiem na górze i wchodzimy w otwarte przejście. Udajemy się ścieżką prowadzącą na dół, do kolejnego panelu z kropkami. Łączymy je, budując sobie most. Wracamy do miejsca z rozbitym sześcianem, do kolejnego panelu. Przechodzimy po zbudowanym moście, idziemy do przodu, a znajdziemy wejście do kolejnego drzewa. 

Obduction_38.jpg 

Wchodzimy do drzewa, schodzimy na dół, przekręcamy zawór, by napełnić basen, w którym rośnie drzewo wodą i ożywić je. Opuszczamy drzewo, wracamy do kopuł i windy, którą przywołujemy. Zjeżdżamy na dół, wchodzimy do kopuły widocznej na screenie, gdzie używamy środkowego urządzenia do teleportacji. Udajemy się do tunelu z lewej i wędrujemy w prawo aż do drzwi.

 Obduction_39.jpg

Wychodzimy do Hunrath. 

 

Hunrath

Udajemy się do domu burmistrza Josefa, gdzie wychodzimy prawymi drzwiami i wędrujemy do przodu, przez portal, a potem na most, gdzie dochodzimy do dźwigni, przesuwając ją w lewo i opuszczając metalowe schody, po których możemy przejść na ścieżkę nad wodą. Teraz kierujemy się nad wodospad, tu także podchodzimy do dźwigni, przesuwamy ją w  lewo, otwierając bramę  i tworząc sobie przejście tym razem z lewej strony rzeki. Wracamy do domu burmistrza, przechodzimy przez drzwi z prawej i idziemy do przodu, a potem od razu skręcamy w lewo do kolejnego urządzenia teleportującego, za pomocą którego przenosimy się do Maray.

Obduction_40.jpg 

 

Maray

Udajemy się w dół, przez bramę przy której słuchaliśmy Farley i kierujemy się od razu w prawo  w górę, przed siebie do kopuły, do kolejnej kopuły i do windy, którą przywołujemy. Zjeżdżamy na dół, udajemy się do kolejnej kopuły przed nami, gdzie używamy środkowego urządzenia teleportującego. Po teleportacji, przechodzimy do tunelu i kierujemy się w prawo i do przodu, do drzwi prowadzących do Hunrath. 

Hunrath

Tu wędrujemy przez bramę, po metalowym pomoście i ścieżce z lewej strony rzeki, idąc cały czas do przodu. Mijamy sztalugę z obrazem i wchodzimy do tunelu, przed którym za pomocą niebieskiego lasera zniszczyliśmy czerwoną wiązkę światła. Kierujemy się do przodu. Podnosimy list, który leży na niewielkim stoliku i czytamy go.

Znajduje się w nim wzmianka o idealnym planie od którego zależeć ma życie i przetrwanie całej rasy ludzkiej.

Używamy urządzenia teleportującego, które się tutaj znajduje i przenosimy się do nowej krainy, zwanej Mofang.

 Obduction_41.jpg

Mofang

W tej zupełnie innej i dość mrocznej krainie, przechodzimy cały czas do przodu, a potem do rozwidlenia dróg, gdzie skręcamy w lewo i kierujemy się do drzewa, które się tutaj znajduje. Wchodzimy do środka, schodzimy na dół, podchodzimy do zaworu, który przekręcamy, napełniając dół, w którym rośnie drzewo wodą i ożywiając tym samym już ostatnie drzewo w grze. Ponieważ nie mamy tutaj już nic więcej do roboty, a możemy się w drzewie poruszać między portalami, więc wchodzimy do czerwonego portalu, przechodzimy przez niebieski, do niebieskiego drzewa, zaś w niebieskim udajemy się do pomarańczowego portalu, do pomarańczowego drzewa i tam już kierujemy się na schody, wychodząc do Hunrath.

 Obduction_42.jpg

Hunrath

Na miejscu udajemy się do C.W. po dalsze instrukcje.

Ten twierdzi, że pozostało do zrobienia tylko jedno, czyli rozwalenie reduktora. 

Wychodzimy zatem z budynku i wędrujemy do budynku obok, widocznego na screenie. Ponieważ zbliżamy się do końca gry, która posiada dwa alternatywne zakończenie, jedno właściwe (dobre), a drugie niewłaściwe (złe), toteż wędrujemy na schody na górę i tu podchodzimy do urządzenia, które także widzicie na screenie. Otwieramy jego pokrywę i rozłączamy je. Teraz obracamy się i wykorzystując dostępny teraz skrót (screen), podchodzimy do drzwi, podnosimy do góry belkę, która je blokuje, otwieramy drzwi  i udajemy się po drewnianym pomoście do góry, potem w lewo, wchodzimy w portal przed nami, wędrujemy do przodu i udajemy się w stronę reduktora. Obchodzimy go, otwieramy pokrywę  i podnosimy do góry dźwignię. 

 Obduction_43.jpg

Wracamy na dół i na kamiennej ścieżce skręcamy od razu w prawo i w dół. Przechodzimy przez kolejny portal w ścianie skalnej, idziemy do przodu, wracając do poprzedniego budynku. Udajemy się do domu burmistrza i wchodzimy do windy. Jedziemy do góry, naciskając górny przycisk dwa razy. Przechodzimy za windę i podchodzimy do detonatora. Używamy go, by wysadzić w powietrze reduktor.

Gdy to się stanie, odezwie się C.W. , który stwierdzi, że już wszystko jest prawie gotowe. Twierdzi także, że aktywuje obejście i gdy nadejdzie czas, zadziała ono jak te małe urządzenia  przenoszące i przeniesie nas do domu.

W tym momencie pozostaje nam tylko się wrócić i na monitorze obejrzeć zakończenie gry.

 Obduction_44.jpg 

Koniec. 

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners