Violett - Poradnik do gry, solucja, rozwiązania i przebieg rozgrywki

lubiegrac poradniki Violett - Poradnik do gry, solucja, rozwiązania i przebieg rozgrywki



autor:

Autor poradnika - agusia16 
 
Grę rozpoczyna animacja, w której Violett, wraz ze swoimi rodzicami przyjeżdża do nowego domu, gdzieś na przedmieściach. Zła siada na łóżku i zauważa w mysiej dziurze jakiś błysk. Sięga więc do dziury, z której wydobywa amulet, dzięki któremu zostaje przeniesiona do innego, równoległego świata. 
 

Początek

 
Dziewczynka trafia do klatki. W sąsiedniej klatce zamknięta jest owadzia wróżka. Klikamy na nią i dowiadujemy się, że pragnie ona wydostać się ze swojego więzienia. Musimy rozhuśtać naszą klatkę, w tym celu przesuwamy myszką w lewo, tak, by dotknąć klatki Wróżki. Zobaczymy blask i chwilę później osiągniemy pierwszą zdolność, jaka jest podnoszenie przedmiotów siłą woli. Od tej chwili możemy podnosić przedmioty klikając na nie. Podczas rozgrywki zbieramy różnokolorowe kulki, które czasami są pochowane gdzieś pod jakimiś przedmiotami lub tej w szufladach i skrytkach. Zbieramy również kartki z pamiętnika, w których czytamy o kolejnych mieszkańcach tej krainy, czyli o kolejnych owadach. Zbieramy zatem kulki. Jedną z nich znajdujemy pod guzikiem i pod temperówką. Zabieramy kartkę i czytamy o Wróżce, po czym zrzucamy na dół spinacz leżący na rurze. 
 
 Violett_1a.jpg
 
Spinacza używamy na pękniętym kablu z dole ekranu, po czym przełączamy przełącznik. W ten sposób wywołujemy spięcie, które zapala ogień i klatka zjeżdża w dół, w prawo. 
 
Violett_2.jpg 
 
Przedostajemy się do nowej lokacji i trafiamy do jadalni. 
 

Jadalnia

 
Zabieramy kolejne kulki. Przesuwamy drewnianą platformę i znajdujemy pod nią kolejną kartkę. Jedną z kulek znajdujemy w schowku z prawej. 
 
 Violett_3.jpg
 
Czytamy kartkę z pamiętnika, w którym widnieje wpis o nawiedzonym czajniku, który bucha parą. Próbujemy przejść na schody z lewej, ale buchający parą czajnik nam na to nie pozwoli. Klikamy na łyżkę i przesuwamy myszką w górę i w dół, by rozkołysać karafkę i przewrócić ją. Jak tylko ta się przewróci w prawo, szybko klikamy na szczypce z prawej, a owa paszcza zatrzyma karafkę w pozycji pionowej. 
 
 Violett_4.jpg
 
Wyciągamy korek z karafki, po czym klikamy na zielone naczynie z miodem leżące na górze. Na podłogę spada kropla miodu. Klikamy zatem na taśmę z lewej, na której siedzi mucha, pociągając ją do dołu. Mucha zlatuje i siada na desce. Przechodzimy nieco w lewo i znów klikamy na muchę. Ta siada przy miodzie, po czym zjada go i wlatuje do karafki. 
 
 Violett_5.jpg
 
Gdy mucha wejdzie głębiej do naczynia, zatykamy ją korkiem. Klikamy na metalowe szczęki, by uwolnić karafkę. Teraz oko czajnika skupione będzie na latającej w karafce musze. Przechodzimy zatem w lewo. Zabieramy gwizdek i udajemy się na schody.
 
 Violett_6.jpg
 
Trafiamy do labiryntu.
 

Labirynt

 
Otwieramy dwa schowki. W jednym z nich znajdujemy kulkę, a w drugim srebrny pierścień. Zabieramy pozostałe kulki i wchodzimy w wejście przy schowku i w czerwone wejście na dole. 
 
 Violett_7.jpg
 
Tym razem trafiamy do kuchni.
 

Kuchnia

 
Na miejscu spotykamy gąsienicę, którą atakują pająki. Naszym zadaniem jest pozbycie się pająków. Zabieramy truskawkę i zieloną kulkę leżącą w otworze na górze, nad oknem. Klikamy także na szklane naczynie, w którym znajdują się jagody i niebieska kulka. Naczynie jest zamknięte. Klikamy na nóż wiszący na sznurze u góry, ciągniemy w dół, by ten spadł i przeciął linę. Zrzucamy także czosnek, odrywając jego kawałek i zabieramy kulkę
 
 Violett_8.jpg
 
Przechodzimy w prawo. Zabieramy zawór z naczynia i przekładamy go niżej. Przekręcamy kurek w tył, po czym przekręcamy czerwony zawór. Najpierw z kranu wypada kulka, a potem zaczyna płynąć woda. Zabieramy kulkę
 
 Violett_9.jpg
 
Przestawiamy przełącznik nad dzbankiem, z którego płynie teraz woda – musi palić się na zielono, nad windą kuchenną na środku i nad oknem. Brakuje nam jeszcze jednego przełącznika, który ukryty jest za szufladami. 
 
 Violett_10.jpg
 
Przechodzimy zatem w stronę szuflad. Musimy je odpowiednio zamykać i otwierać, by odnaleźć ukryte w nich przedmioty, a następnie by wszystkie z nich zostały zamknięte i tym sposobem odsłonięty został ostatni przełącznik oraz hak, na którym wisi lina włazu, którym wchodzą pająki. 
 
Szukanie przedmiotów – liczymy zawsze od dołu:
 
- otwieramy trzecią szufladę od lewej;
- otwieramy trzecią szufladę od prawej;
- otwieramy pierwszą szufladę od prawej;
- otwieramy drugą szufladę od lewej;
- zamykamy trzecią szufladę od lewej – znajdujemy koralik;
- zamykamy ostatnią szufladę od prawej – złoty pierścień
 
Zamykanie szuflad:
 
- zamykamy u góry z lewej;
- zamykamy z prawej na dole;
- zamykamy drugą szufladę z lewej;
- otwieramy trzecią szufladę z lewej;
- otwieramy pierwszą szufladę z prawej;
- otwieramy ostatnią szufladę z lewej;
- zamykamy drugą szufladę z prawej – znajdujemy zieloną kulkę;
- pierwszą z prawej szufladę zamykamy;
- zamykamy pierwszą szufladę z lewej;
- zamykamy trzecią szufladę z lewej;
- zamykamy trzecią szufladę z prawej;
- zamykamy ostatnia szufladę z lewej;
- zamykamy czwartą szufladę z prawej;
 
Włączamy przełącznik, który został odsłonięty i pociągamy za linkę, by ściągnąć ją z haczyka i zamknąć klapę. W ten sposób pozbywamy się wszystkich pająków. 
 
 Violett_11.jpg
 
Gąsienica otwiera nam przejście z zapałek. Podchodzimy zatem do niej i rozmawiamy. Dowiadujemy się, że potrzebuje trzech elementów amuletu, które my musimy zebrać. Rozmawiamy z nią kolejny raz i tym razem zostajemy poinformowani o dwóch pierścieniach, które dajemy gąsienicy. Gadamy jeszcze raz i otrzymujemy klucz do szklanego naczynia. Otwieramy je i wyciągamy jagody i kolejną kulkę. Wychodzimy z tej lokacji i udajemy się po raz kolejny do labiryntu. 
 

Labirynt

 
Przechodzimy w drzwi na górze. Udajemy się po schodach na górę i lądujemy po przeciwnej stronie. Schodzimy pierwszymi schodami na dół i wchodzimy w czerwone przejście z lewej strony, gdzie trafiamy do biblioteki. 
 
 Violett_12.jpg
 

Biblioteka

 
Zbieramy kulki. Otwieramy schowek w książce z lewej i wyciągamy z niego cukierek. Przesuwamy skuwkę pióra robiąc to dwukrotnie i znajdujemy kolejną kulkę. Rozmawiamy z panią Molem Książkowym. Pytamy ją o zamkniętą bramę i klucz do niej. Otrzymamy go, jeśli sprowadzimy jej potomstwo na dół, na posiłek. Udajemy się zatem na górę. 
 
 Violett_13.jpg
 
Zabieramy kolejnego cukierka, po czym klikamy na zakładkę w symbolami. Musimy je odpowiednio podświetlić. Zapalamy je – screen. 
 
 Violett_14.jpg
 
Gdy tylko zrobimy to właściwie wysunie się z książki zakładowy most. Przechodzimy po nim i klikamy na małe owady, by z nimi porozmawiać. One chcą się bawić w chowanego, więc Violett się odwraca, a owadzie dzieci chowają. Na chwilę wyłaniają się ze swoich skrytek. Klikamy wtedy na nie, a one lecą na dół, na posiłek. 
 
 Violett_15.jpg
 
Zadanie powtarzamy trzykrotnie, aż trzy owady zlecą na dół. Schodzimy wtedy i my i rozmawiamy z ich mamą. Otrzymujemy klucz do furtki. Otwieramy ją zatem i wchodzimy do środka. Otwieramy dwie skrytki i wyciągamy kulki. Próbujemy dostać się na zakładkę przypominającą drabinę, ale ta jest za wysoko. Przewracamy kartkę książki leżącej z lewej strony. Wypada z niej kartka. Przewracamy ponownie stronę, by kartka spadła na dół. Przewracamy kartkę książki na górze. Z niej natomiast wypada cukierek. Zabieramy go. 
Schodzimy na dół. Zabieramy kartkę i czytamy wpis o molach książkowych. Schodzimy na dół i udajemy się do labiryntu.
 

Labirynt

 
Przechodzimy w wejście z prawej i nieco niżej w drugie schody prowadzące na dół, a potem w wejście z prawej. Zabieramy kartkę wiszącą na poręczy i czytamy wpis o pajęczycy. Zabieramy kulkę, która kryła się pod kartką, po czym wchodzimy w czerwone drzwi z prawej. Trafiamy do łazienki. 
 
 Violett_17.jpg
 

Łazienka

 
Zbieramy kulki, po czym przechodzimy w stronę umywalki. Zrzucamy z haczyka szczoteczkę do zębów która spadając, łamie się. Zabieramy jej drewniany kawałek. Z kołowrotka zabieramy trochę przędzy
 
 Violett_18.jpg
 
Udajemy się na umywalkę. Zabieramy kolejny gwizdek, kulki i kartkę wiszącą na drabinie. Na niej czytamy na temat Rekinobobra, który lubi zamieszkiwać łazienki i szczególnie upodobał sobie drewnianą żywność. Po drugiej stronie zauważamy pierwszą część amuletu. Niestety na razie się do niej nie dostaniemy. Na kranie, lewym kurku używamy dwukrotnie patyczka ze złamanej szczotki. Woda zaczyna płynąć napełniając umywalkę. Zabieramy pływający na powierzchni flet
 
 Violett_19.jpg
 
Przechodzimy w lewo i używamy fletu na tańczącym w koszyku kawałku materiału. Ten podnosi się do góry, zrzucając zabawkę i uwalniając sznurek. Za pomocą owych sznurków, przesuwamy figurki kota i myszy. Przesuwamy je do góry, w prawo, tak by pojawiła się na nich zapałka. Musimy figurki tak ustawić, by pokrywając się, zrzuciły one zapałki na wodę. Najlepiej, by na wodzie, w której pływa rekinobóbr znalazły się dwie lub więcej zapałek, bo wtedy stwór jedną zje, a my będziemy mogli drugą przesunąć w stronę leżących już przy zejściu do wody trzech zapałek. Klikamy na zapałkę, by ją przysunąć. Zadanie powtarzamy dwa razy. 
 
 Violett_20.jpg
 
Najlepiej ustawić mysz i kota przy sobie, tak, by dwie figurki miały zapałki i ewentualnie manewrować jednym z nich. Gdy już przyciągniemy dwie zapałki, zawiązujemy je wszystkie przędzą, tworząc tratwę. Używamy na niej kawałka szczotki na zęby, jako wiosła. Violett dopłynie do amuletu i zabierze go. 
 
 Violett_21.jpg
 
Schodzimy po drabinie na dół i wracamy na tratwę. Opuszczamy tą lokację, przechodząc w lewo i wracamy do labiryntu. 
 

Labirynt

 
Wchodzimy w wejście obok i na górze udajemy się w drzwi z lewej, a następnie w wejście ze strzałką. 
 
 Violett_22.jpg
 
Trafiamy na dół. Schodzimy schodami i trafiamy na samą górę z prawej. Tam otwieramy schowek i wyciągamy kolejną kulkę. Wchodzimy w drzwi na dole z prawej, a następnie w czerwone wejście na samej górze. Trafiamy do bawialni. 
 
 Violett_23.jpg
 

Bawialnia

 
Zbieramy kulki, po czym przechodzimy w prawo i zbieramy kolejne. Przesuwamy bilę z numerem trzy, pod którą znajdujemy kolejną kulkę
 
 Violett_24.jpg
 
Wracamy i przesuwamy zielony klocek na górze, w prawo. Spadająca kulka uruchamia zapalniczkę, a ta zapala petardę. Podnosimy zatem do góry deskę i podnosimy w górę pistolet. W ten sposób nalewamy paliwa do lokomotywy. Otwieramy kuchenkę i wyciągamy kolejną kulkę. Jeszcze jedną znajdziemy pod doniczką. 
 
 Violett_25.jpg
 
Ponownie ustawiamy deskę w poziomie, czyli prosto. Pistolet również ustawiamy w poziomie. Przekręcamy pokrętło kuchenki dzięki czemu palnik zapala się. Ustawiamy wiatraczek z prawej strony. Otwierające się drzwiczki uderzają linkę z prawej, co powoduje, że do wagonu sypie się węgiel. 
 
 Violett_26.jpg
 
Przechodzimy w lewo. Zabieramy kolejną kulkę. Widzimy u góry kolejną, drugą część amuletu. Musimy się do niej dostać pociągiem, ale najpierw trzeba uruchomić semafor. W tym celu ustawiamy znaki plus i minus na swoim miejscu, plus na górze, minus na dole. Przesuwamy je. Zadanie jest proste i zmienia się. Gdy prawidłowo ustawimy kulki, ciągniemy za linkę sygnalizatora świetlnego, by zapalił się na zielono. Wtedy szybko używamy gwizdka na Violett, a ta wsiada do pociągu i rusza nim na górę. 
 
 Violett_27.jpg
 
Klikamy na część amuletu, by go zabrać, po czym znów używamy na Violett gwizdka i zjeżdżamy na dół, gdzie kierujemy się w prawo, wychodząc z bawialni. 
 
 Violett_28.jpg
 
Wracamy do labiryntu.
 

Labirynt

 
Wchodzimy w wejście na środku, a następnie na górze. Udajemy się w drzwi z prawej. Schodzimy na dół – pierwsze schody i udajemy się do czerwonych drzwi, prowadzących do biblioteki.
 

Biblioteka

 
Idziemy do dzieci i dajemy im cukierki - przeniosą oni kostki na górę. Wracamy na górę przechodząc przez bramę i wchodzimy po zakładkowej drabinie, na górę, do księgi. Widzimy kolejną część amuletu. Zabieramy kulkę. Przestawiamy lewą, górną księgę na słońce, a prawą na deszcz. Pojawi się tęcza. Schodzimy na dół i dolną księgę przewracamy o jedna kartkę w lewo. W ten sposób tworzymy sobie przejście w postaci lodowego mostu. Wchodzimy nieco wyżej, zabieramy gwizdek – prawa strona, przy lampie i sięgamy, po trzecią i ostatnią część amuletu
 
 Violett_29.jpg
 
Skoro mamy już wszystkie części, to schodzimy na dół i opuszczamy bibliotekę, udając się ponownie do labiryntu. 
 

Labirynt

 
Wchodzimy schodami na górę i w wejście z prawej. Następnie w wejście to przy strzałce (ale to obok strzałki a nie po prawej, które pokazuje strzałka), po czym w wejście przy otwartej skrytce, z której wyciągaliśmy pierścień i na koniec w czerwone wejście na dole. Trafiamy ponownie do kuchni.
 

Kuchnia

 
Na miejscu rozmawiamy z gąsienicą, a ta otwiera nam klapę, otwierając zejście na dół. Otwarte zostaje także okno. Z parapetu przy filiżance zabieramy kolejną kartkę z pamiętnika i czytamy właśnie o gąsienicach. Schodzimy na dół, udając się do nowej lokacji.
 
 Violett_30.jpg

Budowa

 
Na miejscu zabieramy z regału pedał i odważnik. Otwieramy prawą szufladę, z której wyciągamy kolejną kulkę. Zabieramy też żółtą kurtkę budowlaną. Przechodzimy w prawo, przeszukując kolejne kąty i zabierając kulki. Zdejmujemy kask ochronny z góry, bierzemy kapelusz leżący na dole i odważnik. Przeszukujemy skrytki, w których znajdujemy kolejne kulki. Próbujemy sięgnąć po zielony klucz wiszący na górze, ale siedzący na dole kret nam na to nie pozwoli. Rozmawiamy z nim, a ten wspomina coś o beczce miodu. Rozmawiamy także z kretem, który wisi na górze. Ten zaś chce piłkę. Przechodzimy w lewo, po drodze przestawiając najniższą rynnę, tak by znalazła się w poziomie. 
 
 Violett_31.jpg
 
Przechodzimy dalej w lewo, w stronę wyjścia z tej lokacji i wchodzimy pierwszą drabiną z lewej na gorę. Klikamy na deski, by Violett się przebrała. Dziewczynka założy kask i kurtkę budowlaną. Podchodzimy do stojącego tam kreta, klikamy na niego, a ten się przesuwa. Wchodzimy na drabinę, po czym klikamy na rynny. Naszym zadaniem jest uruchomienie windy, którą dostrzegliśmy z prawej. Aby się to udało, musimy doprowadzić wodę na najniższej, najmniejszej rynny, by woda spływająca po niej uruchomiła koło. Zadanie wykonujemy następująco:
 
- wieszamy pierwszy odważnik, który mamy w ekwipunku na najwyższej rynnie, tuż przy stojącej Violett. Woda będzie wylatywać drugim otworem na górnej rynnie, a pierwszym na drugiej rynnie od góry;
- wyciągamy korek i zatykamy nim drugi otwór na górnej rynnie, ten przez który leci woda. Teraz płynąć ona będzie przez trzeci otwór na górnej rynnie;
- wyciągamy z ekwipunku kolejny odważnik i wieszamy go na haku, tuż przy owej rurze. Teraz woda leci z czwartego otworu na górnej rynnie, drugiego na tej nieco niżej i trzeciego na trzeciej rynnie od góry;
- Wyciągamy korek na dole i zatykamy drugi otwór na drugiej rynnie od góry – ten, którym leci woda. Teraz będzie ona leciała z czwartego otworu na górnej rurze i pierwszego na tej poziom niżej;
- zabieramy z dolnej rynny odważnik i wieszamy na haku, przy pierwszej dziurze na drugiej rynnie od góry – tej z wodą woda przestanie płynąć;
- Wyciągamy korek na tej samej rynnie i umieszczamy go w drugim otworze na trzeciej rynnie od góry. Teraz woda płynąć będzie z czwartego otworu na górnej rynnie, z drugiego na drugiej rynnie od góry i trzeciego na trzeciej rynnie od góry;
- zdejmujemy odważnik z drugiej rynny od góry i wieszamy na haku na trzeciej rynnie od góry, przy trzecim otworze – tym z płynącą wodą. Teraz woda płynie z czwartego otworu na górnej rynnie, drugiego na drugiej i czwartego na trzeciej;
- zatykamy czwarty otwór na trzeciej rurze i widzimy na woda płynie na najmniejszą rynnę uruchamiając kolo. Winda działa.
 
Wchodzimy zatem na windę, klikamy na beczki leżące na hamaku. Zabieramy jedną z beczek, zjeżdżamy na dół i dajemy ją leżącemu kretowi. Teraz możemy zabrać zielony kluczyk. Zabieramy go więc. Kierujemy się w lewo. W machinie na górze umieszczamy pedał, po czym klikamy na nią. Woda zacznie płynąć, wyłaniając z dołu kamienny most. Przechodzimy po nim i wkładamy kluczyk do dziurki, otwierając kratę. Zabieramy piłkę
 
 Violett_32.jpg
 
Wracamy do wiszącego na linie kreta, rzucamy mu piłkę, a ten puszcza młotek, który rozbija deski, otwierając przejście. Zabieramy kartkę pamiętnika i czytamy o Kretoświstakach. Wracamy w lewo, ponownie klikamy na deski, by Violett zostawiła robocze ubrania i udajemy się do nowego miejsca, czyli do tunelu, który wcześniej zasłaniały deski. Docieramy do kopca.
 

Kopiec

 
Zbieramy kulki. Jedną z nich znajdujemy w skrytce, pod herbem. Rozmawiamy ze strażnikiem, który mówi nam o pewnym pozwoleniu, które mamy otrzymać od pary królewskiej siedzącej na górze. Musimy się do nich dostać. Obniżamy lewą drabinę na dół – przesuwamy ją, a potem prawą drabinę również w dół o jeden poziom. Wchodzimy po prawej drabinie na pierwszy poziom. Kolejny raz podwyższamy prawą drabinę i wchodzimy. Sięgamy po wiszący na drabinie obciążnik, dzięki czemu górna drabina powędruje w górę. Ponownie klikamy an prawą drabinę, ciągnąc ją do góry. Wchodzimy i przechodzimy nieco w lewo, gdzie zdejmujemy wiszący na lewej drabinie obciążnik. Drabina ta zjedzie na dół. Wieszamy obciążnik na środkowej drabinie, która zjeżdża nieco niżej. Przechodzimy na most. 
 
 Violett_33_1.jpg
 
Przesuwamy worek i zabieramy kulkę, po czym przechodzimy w prawo, do nowej lokacji.
 

Jaskinia

 
Zabieramy kulki oraz pasiaste ubranie. Przechodzimy na dół, gdzie ciągniemy za dźwignię. Widzimy jak na dole otwiera się pewna wieża. 
 
 Violett_34.jpg
 
Opuszczamy jaskinię i wracamy do kopca.
 

Kopiec

 
Przechodzimy po moście na drugą stronę. Obniżamy prawą drabinę w dół i schodzimy na dół. Rozmawiamy ze strażnikiem, po czym wchodzimy w miejsce z wieszakiem, klikamy na nie, by Violett się przebrała. Wracamy na drabinę, podciągamy ją do góry i wchodzimy na górę. Kolejny ją podnosimy i wspinamy się po drabinach na samą górę, do górnego strażnika. Rozmawiamy z nim i zostajemy przepuszczeni w wejście z prawej. Przechodzimy przejściem z prawej do pary królewskiej. Rozmawiamy z królową i otrzymujemy królewskie pozwolenie
 
 Violett_35_1.jpg
 
Schodzimy zatem na dół i przechodzimy do dolnego strażnika. Pokazujemy mu pozwolenie i będziemy mogli przejść do kraników z prawej. Musimy je tak ustawić, by nawodnić kolejne rabaty, by kwiaty i rośliny rozkwitły. Zaczynamy więc:
 
- przesuwamy środkowy kranik na górze dwa razy, prawy na górze jeden raz, lewy dolny trzy razy i środkowy dolny jeden raz. Widzimy jak woda płynie. 
 
 Violett_36_1.jpg
 
- przesuwamy prawy górny kranik jeden raz – woda pojawi się poziom niżej.;
- przesuwamy środkowy górny kranik trzy razy, a woda rozlewa się na kolejne grządki. Widzimy jak kolejne kwiaty kwitną;
- przesuwamy środkowy dolny kranik jeden raz i prawy dolny dwa razy;
- przesuwamy prawy dolny kranik jeden raz i kolejne rośliny zostaną nawodnione. Zabieramy fioletowy groszek i fasolki na górze. 
 
 Violett_37_1.jpg
 
Rozbieramy się, klikając ponownie na wieszak i opuszczamy tą lokację. Wracamy na budowę.
 

Budowa

 
Kierujemy się w lewo i wchodzimy do nowej lokacji, w przejście z prawej strony regału. Trafiamy do ślimaków.
 

Ślimaki

 
Ciągniemy za sznurek z lewej, na którym wisi pranie i gdy ślimak przejdzie w tą stronę, klikamy na sznurek z praniem z prawej, zrzucając je. Do ekwipunku trafia wędka. Schodzimy w dół i rozmawiamy z gotującym zupę ślimakiem. Potrzebna mu fioletowa fasola, brązowe fasolki i krab. Wrzucamy póki co, to co mamy, czyli brązowe fasolki i fioletową fasolę. Zabieramy kulki. Dwie z nich znajdziemy w kwiatkach, wystarczy, że klikniemy na kwiatki. Przechodzimy w prawo, do stojącego nad wodą kraba. Rozmawiamy z nim na temat połowu krabów. Ponieważ potrzebna mu wędka, dajemy mu wędkę, a ten zaczyna łowić. Musimy mu w tym pomóc. Gdy tylko krab pojawi się na skale z przodu, klikamy na niego, a ten spadnie na dół. Czynność powtarzamy pięć razy. Za każdym razem kolejny krab trafiać będzie do misy na skale. 
 
 Violett_38_1.jpg
 
Gdy w misie znajdzie się pięć krabów, głowa wielkiego ślimaka obniży się i but na górze połączy się z mostem, tworząc przejście. Klikamy jeszcze raz na kraba, by ten spadł, został złowiony i trafił do ekwipunku Violett. Udajemy się z nim do gotującego ślimaka i wrzucamy kraba do garnka. Teraz możemy zabrać garnek z zupą, który się pojawił. Zabieramy go więc, klikamy na pranie z lewej, by ślimak przeszedł w tamtą stronę i przechodzimy przez przejście na górze i kierujemy się w prawo. Zabieramy kolejna kartkę i czytamy o ślimakach. 
 
 Violett_39_1.jpg
 
Przechodzimy cały czas do przodu, aż do mostu. Kierujemy się do przodu przechodząc przez but, przez most cały czas w prawo, aż w wejście do nowej lokacji. Docieramy do jaskini żółwia.
 

Jaskinia żółwia

 
Rozmawiamy z żółwiem, który jest głodny. Dajemy mu zatem zupę, a ten po chwili odchodzi. Gdy znika, wciskamy przycisk, który wcześniej zasłaniał nam żółw. Widzimy, że na górze zapalają się kolorowe płytki. Zabieramy szczeble drabiny porozrzucane w tej lokacji. Musi ich być pięć. Umieszczamy je na drabince. 
 
 Violett_40_1.jpg
 
Wchodzimy na górę. Przesuwamy głowę posągu umieszczonego przy drzwiach i zabieramy kulkę. Próbujemy sięgnąć po kartkę pamiętnika, ale jest za daleko. Gdy po nią sięgniemy Violett przejdzie na drugą stronę. Wciskamy przycisk z lewej strony. 
 
 Violett_41.jpg
 
Teraz klikamy na wieże z kolorowych klocków, na górze. Naszym zadaniem jest ustawienie ich tak, by wszystkie elementy miały takie same, czerwone klocki. Robimy to w sposób następujący:
 
- przesuwamy drugi krąg od góry dwukrotnie;
- trzeci od góry trzy razy – odkrywamy kartkę, przyglądamy się jej
- przesuwamy pierwszy od góry cztery razy;
 
Wszystkie kręgi powinny być teraz ustawione. 
 
 Violett_42.jpg
 
Widzimy, że drzwi na wieży z prawej zostaną otwarte. Wracamy więc i przechodzimy w otwarte przejście. Klikamy na świecącą kulkę. Violett otrzymuje nową zdolność. Teraz może powodować szybki wzrost roślin. Wracamy na dół, schodzimy po drabinie i przez krainę ślimaków, udajemy się do kopca. Po drodze, chcąc przejść przez przejście musimy kliknąć na pranie, by ślimak przeszedł w tą stronę. 
 

Kopiec

 
Podchodzimy do pączka rosnącego pod widoczną na górze wnęką z kartką. Roślina rośnie, więc wspinamy się po niej i zabieramy kartkę. Tym razem czytamy o termitach. 
 
 Violett_43.jpg
 
Wychodzimy z kopca i przez budowę wracamy do kuchni – w lewo. Wychodzimy po drabinie, którą widzimy za oknem. Trafiamy do nowej lokacji. 
 

Kominy

 
Zbieramy kulki, jedną z nich znajdujemy pod klapą. Przechodzimy obok pierwszej niebieskiej flagi na dole, tak, by była ona skierowana w lewo. Widzimy jak winda zjeżdża o dwa poziomy niżej. Wsiadamy do niej. 
 
 Violett_44.jpg
 
Winda jedzie o poziom wyżej. Na drugim poziomie przestawimy flagę, tak, by była skierowana w lewo. Wracamy na windę przechodzimy przez nią na lewą stronę i wchodzimy po prawej drabinie na górę i schodzimy po lewej, poziom niżej. Przechodzimy obok flagi, tak, by była skierowana w prawo. Przestawiamy flagę na poziomie przy dwóch drabinach z lewej strony na lewo. Wchodzimy po lewej drabinie poziom wyżej i schodzimy prawą na dół. Wchodzimy na windę. Zjeżdżamy poziom niżej i przechodzimy na prawo. 
 
 Violett_45.jpg
 
Przestawiamy flagę na tym poziomie w lewą stronę i widzimy, że winda wjeżdża na samą górę, w miejsce, w które musimy się dostać. Niestety jak przechodzimy winda zatrzymuje się. Musimy stanąć blisko flagi skierowanej w lewo i gdy winda zjedzie na poziom, na którym jesteśmy, czekamy aż się zastopuje i szybko na nią wsiadamy. Wjeżdżamy na górę i klikamy na kolejna kulę, znajdującą się z prawej. Otrzymujemy nową zdolność. Tym razem możemy przelatywać z miejsca na miejsce
 
 Violett_46.jpg
 
Teraz musimy wrócić, więc wracamy na windę. Zjeżdżamy poziom niżej i przechodzimy z prawej strony. Przestawimy flagę na prawą stronę, wchodzimy po drabinie na górę i poziom wyżej wchodzimy na windę i zjeżdżamy na dół. Wychodzimy z tej lokacji i przechodzimy w wejście z lewej strony. Trafiamy do nowej lokacji, do zegara.
 

Zegar

 
Na miejscu zabieramy kulki. Jedną z nich znajdujemy pod liściem, a drugą w skrytce na drzewie. Na pąku przy drzewie używamy nowego czaru, czyli klikamy na niego. Gdy roślina rośnie, wspinamy się po niej i zabieramy kolejną kartkę, leżącą w domku na drzewie. Tym razem czytamy o kukułce. Sięgamy po korek, który wisi w domku. Spada na dół, więc go podnosimy. Klikamy na dwa kolejne korki, tym razem wiszące na zegarze. Jeden spada na dół, zaś drugi ląduje na drewnianej pajęczynie gałęzi, tam gdzie mrówki. Kolejny korek znajdziemy w drzewie z lewej. Wyciągamy go, a z dziury wybiega czarna mrówka. 
 
 Violett_47.jpg
 
Przechodzimy nieco w prawo. Tu znajdujemy skrytkę, w której znajdujemy dwie kulki. Zbieramy również te, które tutaj się znajdują. Rozmawiamy z pisklakami, które są głodne. Klikamy na pierwszą mrówkę, która przesuwa się. Czarna mrówka przechodzi do źdźbła trawy i zabiera ją. Klikamy na mrówkę z prawej, by ta doszła do kolejnego źdźbła. 
 
 Violett_48.jpg
 
Klikamy kolejny raz na lewą mrówkę, robiąc przejście czarnej, która przechodzi do kolejnego źdźbła. Ponieważ czarna mrówka musi przejść do zegara aż dwukrotnie, to musimy za każdym razem torować jej drogę, przesuwając brązowe mrówki. Czarna mrówka w końcu zrzuca na dół łańcuszek zegara i wraca. Kolejny raz przepuszczamy czarną mrówkę, a ta zabiera korek i przenosi go na lewą stronę, w kierunku norki. Zabieramy korek
 
 Violett_49.jpg
 
Skoro mamy wszystkie trzy korki, to zatykamy trzy dziury gałęzi, z których wychyla się robak. W ten sposób robak wypycha kolejny łańcuszek zegara. Zegar uruchamia się. Nastawiamy zegar na godzinę 7:00. Wylatuje z niej kukułka, z którą rozmawiamy. Kładziemy jagody na desce. 
 
 Violett_50.jpg
 
Ona przesuwa się, pozwalając nam przejść dalej. Zanim to robimy, wracamy do jaskini żółwia. Wchodzimy na drabinę i klikamy na kartkę. Violett przelatuje po nią. Wracamy do zegara i przechodzimy po desce w prawo, do nowej lokacji, do drzewa. 
 

Drzewo

 
Zbieramy kulki, po czym rozmawiamy ze strażnikiem, stojącym przy bramie. Wymaga on od nas dostarczenia medalu, który widzimy wiszący na górze z lewej. W tej lokacji dostrzegamy również trzy domki z balonikami, w kolorach zielonym, różowym i niebieskim. Dostrzegamy również dwa kolorowe klucze, niebieski i zielony oraz wiszący na drzewie niewielki kluczyk. Musimy się do nich dostać. Wchodzimy zatem w drzwi na dole. Trafiamy poziom wyżej z lewej strony. Otwieramy okiennicę i zabieramy kulkę. Bierzemy kartkę, którą tu znajdziemy i czytamy notatkę o karaluchach, po czym wchodzimy w pierwsze wejście z prawej. 
 
 Violett_51.jpg
 
Tym razem znajdziemy się na drzewie z prawej strony. Zabieramy kolejną kartkę i tym razem czytamy o Złyżuku. 
 
 Violett_52.jpg
 
Wracamy z powrotem i wchodzimy w środkowe wejście na drzewie lewym z prawej strony okiennicy. W ten sposób znajdujemy się na drzewie z prawej, tuż przy zielonym kluczu. Zabieramy go. 
 
 Violett_53.jpg
 
Wracamy i wchodzimy w trzecie drzwi od lewej, na prawym drzewie. Tym razem znajdujemy się na dole prawego drzewa. Wchodzimy w drugie drzwi do lewej i trafiamy na trzeci poziom. Tu wchodzimy w drzwi z prawej i znajdujemy się na prawym drzewie poziom wyżej. Wchodzimy w drzwi z prawej, trafiając tym sposobem na lewe drzewo, tuż przy niebieskim kluczu. Zabieramy go. 
 
 Violett_54.jpg
 
Wracamy, czyli wchodzimy w drzwi, przy których stoimy i na prawym drzewie w drzwi z lewej. Trafiamy na lewe drzewo, na trzecim poziomie. Wchodzimy w pierwsze drzwi z lewej i trafiamy na sam dół. Otwieramy domki zielony i niebieski, używając w tym celu takich samych kluczy. W ten sposób uwalniamy balony, który wzlatując do góry, podnoszą dwie części mostu. Zauważamy różowy klucz
 
 Violett_55.jpg
 
Otwieramy nim różowy domek i mamy gotowy most. Wchodzimy w wejście na dole i trafiamy na drugi poziom. Wchodzimy w trzecie drzwi z lewej i trafiamy do różowego klucza. Zabieramy go. Wracamy tym samym wejściem, po czym wchodzimy w pierwsze drzewo od lewej, by zejść na dół. Otwieramy ostatni różowy domek, ustawiając most. Wchodzimy w drzwi na dole i przechodzimy po moście. Rozmawiamy ze Złyżukiem, który wymaga szklanki herbaty. Wracamy przez te same drzwi (pierwsze z lewej) i opuszczamy tą lokację, wracając do kuchni.

 

Kuchnia

 
Na miejscu nalewamy wody do szklanki, którą wraz z torebką herbaty dostaliśmy od Złyżuka i wracamy na drzewo.
 

Drzewo

 
Wchodzimy w drzwi na dole, przechodzimy po moście i dajemy Złyżukowi herbatę. Ten zaczyna ją pić, więc przesuwamy dźwignię z lewej. 
 
 Violett_56.jpg
 
Przechodzimy przez most i wchodzimy w trzecie drzwi z lewej. Trafiamy na pierwszy poziom. Wchodzimy w drzwi z prawej i na trzecim poziomie w drzwi z lewej. Trafiamy do dziupli nad siedzącym Złyżukiem. Zabieramy medal. 
 
 Violett_57.jpg
 
Wracamy tymi samymi drzwiami, po czym wchodzimy trzecie drzwi z lewej. Trafiamy na prawe drzewo. Wchodzimy w drzwi z prawej i trafiamy na sama górę prawego drzewa. Zabieramy mały kluczyk
 
 Violett_58.jpg
 
Wracamy tymi samymi drzwiami. Wchodzimy w lewe drzwi. Na lewym drzewie wchodzimy w środkowe drzwi, a na dole w pierwsze z lewej i na drugim poziomie, kolejne pierwsze z lewej strony. Trafiamy na dół. Dajemy Karaluchowi, strażnikowi medal, a ten otwiera nam furtkę. Wchodzimy przez nią do nowej lokacji. 
 

Ogród

 
Zbieramy wszystkie kulki. Sięgamy po kolejną kartkę i czytamy o Koniku polnym. Zabieramy wędkę. Przechodzimy na most z lewej i używamy wędki na tataraku po drugiej stronie. W ten sposób zostanie on zgięty, a my przechodzimy po nim na druga stronę. 
 
 Violett_59.jpg
 
Rozmawiamy z Konikiem Polnym na temat podroży jego motorówką. Wymaga zapłaty w postaci dwóch pereł. Jedną z nich zauważamy w muszli, którą trzyma posążek. Klikamy na perłę, ta wpada do wody. Połyka ją zwierz siedzący na liściu. Gdy siada na kolejnym liściu, rozmawiamy z nim. Ten zaś chce wielkiego robaka. 
 
 Violett_60.jpg
 
Opuszczamy tą lokację i udajemy się do zegara.
 

Zegar

 
Dajemy kukułce truskawkę, a ona wlatuje do zegara, by nakarmić maluchy. Gdy tylko wyleci kolejny raz, klikamy na nią i ptak przynosi nam robaka i kładzie na drzewie. Zabieramy go i wracamy do ogrodu. 
 

Ogród

 
Przechodzimy do stwora siedzącego na liściu, tego, który połknął perłę i dajemy mu robaka. Ten wypluwa perłę, a Violett ja zabiera. Otwieramy krasnala trzymającego motykę za pomocą małego kluczyka. W ten sposób trafiamy do nowej lokacji, do wulkanu. 
 
 Violett_61.jpg
 

Wulkan

 
Na miejscu zabieramy kulki. Widzimy, że czarne kule wlatują do armaty. Podchodzimy zatem do armaty. Naszym celem jest wystrzelenie kul z armaty, tak, by kule przeleciały przez cztery otwory w krasnalu, dwie na dole i dwie na górze. Każde prawidłowe wystrzelenie kuli, sygnalizowane jest dźwiękiem oraz utratą kolejnego zęba. Ustawimy armatę. Siła uderzenia regulowana jest czerwoną linią. Mamy ograniczoną ilość kul. 
 
 Violett_62.jpg
 
Gdy one się nam skończą, musimy ustawić wieżyczki z prawej, tak, by kulki toczyły się do krasnala przy armacie. Przechodzimy zatem na schody z lewej, klikamy na wieżyczkę, by dokonać zbliżenia. Przekręcamy 3, 1 i 2 wieżyczkę – ponumerowałam je. Kulka powinna toczyć się po rynnie na dół, na niebieskiego skrzata z zegarem. 
 
 Violett_63.jpg
 
Gdy wykonamy zadanie, skrzat straci zęby odsłaniając perłę. Aby się do niej dostać musimy zbudować sobie drabinę. Wciskamy zatem wszystkie przyciski na posągach. Jeden przy skrzacie z perłą, jeden na leżącym skrzacie, tym ze skrytką, jeden na skrzacie tym przy armacie i na skrzacie z nożycami. 
 
 Violett_64.jpg
 
Na skrzacie z perłą pojawi się drabina, po której wspinamy się po perłę. Zabieramy perłę
 
 Violett_65.jpg
 
Wracamy do ogrodu.
 

Ogród

 
Dajemy Konikowi Polnemu dwie perły, a ten zabiera nas motorówką na wyspę.
 

Wyspa

 
Wchodzimy na górę. Otwieramy skrytkę na wieży. Przechodzimy w prawo, po moście. Zabieramy dwie kulki i zabieramy dwie kartki z nutami. Przekręcamy korbę i odkrywamy kolejną kulkę. Przechodzimy w prawo. 
 
 Violett_66.jpg
 
Zabieramy kulki i rozmawiamy z żabą siedzącą na rowerze. Domaga się much. Wracamy zatem i wchodzimy w prawe wejście wieży. Trafiamy na dół do dźwigni. Przekręcamy ją i wracamy tymi samymi drzwiami. 
 
 Violett_67.jpg
 
Schodzimy na dół i tym razem wchodzimy w drzwi na samym sole, z lewej. Wracamy, czyli wchodzimy w te same drzwi. Trafiamy na górę, na most wiszący. Przechodzimy do żaby stojącej przy partyturze. Rozmawiamy z nią, po czym dajemy jej kartkę z nutami. Robi się ciemno, zaczyna padać deszcz i pojawiają się muchy. 
 
 Violett_68.jpg
 
Wracamy do drzwi i biegniemy do much, czyli na mostek. Wyłapujemy muchy, klikając na nie ikoną łapki. Wszystkie trzy lądują na molo. Zabieramy wszystkie muchy. Wracamy do żaby na rowerze i dajemy jej muchy. Teraz klikamy na żabę, a ona zaczyna pedałować i zjeżdżamy winda na dół, na wodę. Klikamy na kolejną kartkę z nutami. Próbujemy przepłynąć obok łabędzi, ale to niemożliwe. 
 
 Violett_69.jpg
 
Wracamy i wchodzimy w drzwi na dole z lewej i z powrotem w te same drzwi. Przechodzimy przez most wiszący i dajemy żabie śpiewakowi kolejną kartkę z nutami. Ta znów zaczyna śpiewać i tym razem pojawia się burza. Wracamy i kolejny raz przechodzimy do żaby na rowerze. Klikamy na nią i zjeżdżamy windą na dół. Tym razem płyniemy w lewo, tam gdzie wcześniej były łabędzie. Zabieramy kulkę, po czym przesuwamy dźwignię w dół. Zabieramy kolejną kartkę, Violett do niej przelatuje. Czytamy wpis o żabach. 
 
 Violett_70.jpg
 
Wracamy na dół, następnie na windę i przechodzimy w przejście z prawej, by dostać się do dźwigni. Tym razem przestawiamy ją do góry. Wracamy i wchodzimy w wejście na dole. Trafiamy na samą górę. Tu wchodzimy w te same drzwi, w tył, by trafić jeszcze wyżej. Zabieramy kolejną kartkę
 
 Violett_71.jpg
 
Wracamy i schodzimy na dół i wracamy do żaby śpiewaka. Dajemy jej kartkę. Skały rozstępują się, ukazując kolejną kulkę, czyli kolejny czar. Wracamy zatem i dotykamy kuli. Tym razem otrzymujemy czar ochrony
 
 Violett_72.jpg
 
Wracamy do żaby śpiewaka i oddajemy jej ostatnią kartkę z nutami. Schodzimy na dół i dzwonimy dzwonkiem. Pojawi się motorówka i wracamy do ogrodu.
 

Ogród

 
Z ogrodu przechodzimy do wulkanu, wejściem przy krasnalu z motyką.
 

Wulkan

 
Sięgamy po kartkę wiszącą we wnęce. Violett w fioletowej osłonie sięga po nią. Czytamy wiadomość o krasnalach ogrodowych. Wracamy do ogrodu, po czym kierujemy się do drzewa, a potem do zegara i do kuchni.
 

Kuchnia

 
Rozmawiamy z gąsienicą, która otwiera nam przejście do nowej lokacji, z prawej strony. Wchodzimy do niej i trafiamy do lokacji nazwanej rury.
 

Rury

 
Tutaj drogę oświetla nam świetlik. Zbieramy kulki i przechodzimy po drabinie w przód. Przekładamy ja kilka razy i przechodzimy, aż docieramy do miejsca z licznymi, niebieskimi kulkami. Zabieramy je. 
 
 Violett_73.jpg
 
Wracamy, przekładamy drabinę na lewo i przechodzimy. Znów podnosimy drabinę i tym razem kładziemy ją na dół z lewej i schodzimy. Zdejmujemy drabinę i tym razem kładziemy ją na nakrętce po prawej, w poziomie. 
 
 Violett_74.jpg
 
Kolejny raz zabieramy drabinę i kładziemy na dole z prawej, schodzimy. Drabinę opieramy po przeciwnej stronie i sięgamy po linę
 
 Violett_75.jpg
 
Kolejny raz zabieramy drabinę i kładziemy ją na dole z prawej. Rzucamy drabinę na dół i schodzimy. 
 
 Violett_76.jpg
 
Łączymy drabinę z podestem i przechodzimy. Umieszczamy linę na śrubie i klikając w lewo i w prawo kołyszemy liną, by Violett mogła ją złapać. W ten sposób przedostajemy się na drugą stronę. 
 
 Violett_77.jpg
 
Wchodzimy do nowej lokacji.
 

Finał

 
Violett pokoje pajęczycę i wraca do domu. Wszystko dzieje się automatycznie, a my oglądamy zakończenie gry.
 
Animacja
 

Koniec. 

 

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners