Tamer Adas | 30 grudnia 2021, 10:05
ALLM (Auto Low Latency Mode) to technologia wprowadzona na szeroką skalę dzięki złączu HDMI 2.1 zmieniającym to jak może funkcjonować rozgrywka na konsolach. Co zmienia się z nową generacją?
[TECH] jest technologią odpowiedzialną za zsynchronizowanie odświeżania pomiędzy źródłem (karta graficzna w komputerze czy konsoli) oraz wyświetlaczem (monitor czy telewizor). Sygnał wysyłany jest do ekranu, który będzie zgrywał swoje tempo do szybkości przesyłanej przez główną jednostkę. Celem jest zagwarantowanie zminimalizowania opóźnień w przesyle aktualności do celu Jak sama nazwa wskazuje ALLM automatycznie dostosowuje się do naszych poczynań i aktywuje obniżenie spowolnień, w chwili gdy zabieramy się za rozgrywkę.
Rozwiązanie to możliwe było do implementacji w złączu HDMI 2.1 w przypadku rynku PC większość urządzeń dla graczy oferuje już opóźnienia bazowe na poziomie 1 ms, a często nawet w połowie tej wartości.
Zapraszamy także do: Czym jest VRR? To kolejna nowinka przy nowej zyskująca na znaczeniu przy okazji nowej generacji konsol!
W przypadku konsol oraz telewizorów sytuacja jest trudniejsza, ponieważ zdecydowanie większe wyświetlacze nie są w stanie tak szybko przetrawić treści bez artefaktów. Z tego względu ALLM oferuje mniejsze opóźnienia, zwiększając szanse na sprawne minimalizowanie tak zwanego input-laga.
W chwili obecnej ALLM najszerzej wykorzystywany jest przy flagowych i dużych telewizorach z przekątnymi powyżej 50 cali, zapewniając im opcje, atrakcyjne także dla graczy. To właśnie tam zastosowanie funkcjonuje i dostosowuje się do typu aktywności, jaką podejmujemy na nowym wyświetlaczu.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: fot. Sam Pak on Unsplash
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu