Beacon Pines, wrażenia z wersji demonstracyjnej przeuroczej, prześlicznej graficznie przygodówki z elementami metroidanii

lubiegrac news Beacon Pines, wrażenia z wersji demonstracyjnej przeuroczej
Beacon Pines, wrażenia z wersji demonstracyjnej przeuroczej, prześlicznej graficznie przygodówki z elementami metroidanii



Agata Dudek | 18 lutego 2021, 17:40

Beacon Pines, wrażenia z wersji demonstracyjnej przeuroczej, prześlicznej graficznie przygodówki z elementami metroidania autorstwa studia Hiding Spot.

Ostatnio coraz większą popularnością cieszą się dość nietypowe przygodówki, które w swej narracyjnej formie, opowiadają nam historię rozgrywającą się na kartach powieści. Tą przez nasze wybory, sami będziemy tworzyć.

Beacon_Pines_demo_1 

W taką oto podróż zabiera nas urocza, prześliczna graficznie, prosta, acz pomysłowa gierka przygodowa, której fabułę kształtujemy sami. Jej tytuł to Beacon Pines, a miałam okazję ją sprawdzić w wersji demonstracyjnej na platformie Steam. Co zatem możemy spodziewać się po tym tytule? 

Czytaj również: Beacon Pines, urocza animowana przygodówka w typie wizualnej powieści z kampanią na Kickstarterze i wersją demonstracyjną

Przede wszystkim, zanim skupię się na opowiedzeniu wam nieco na temat fabuły, muszę przybliżyć czym właściwie jest ta przygodowa produkcja. Wspomniałam, że jest to gra stworzona na kartach powieści, dokładnie na kartach książki, której kolejne strony, sami, poprzez wybory, decyzje i rozmowy, budujemy….piszemy. 

Beacon_Pines_demo_2 

Beacon Pines jest dziełem studia Hiding Spot. To jednak rozgrywka, którą trudno przypisać to jednego growego gatunku. Znajdziemy w niej przygodówkę w klimacie wizualnej powieści, w narracyjnej i eksploracyjnej formie. Zmierzymy się też z elementami, które mogliśmy określić jako nieco platformowe z nutą metroidvanii. Nie zawiodą się także ci z graczy, którzy lubię ciekawą, tajemniczą historię, rozgrywającą się w lokacjach przepięknych graficznie, niczym z filmu animowanego. 

Historia, którą miałam okazję poznać w wersji demonstracyjnej (demo dalej dostępne), pozwoliła mi poznać grupkę przyjaciół mieszkających w małym miasteczku o tytułowej nazwie Beacon Pines, uroczym miejscu z różowo kwitnącymi drzewami, mnogością roślin, urokliwymi domami i tym podobnymi zachwycającymi graficznie szczegółami. 

Beacon_Pines_demo_4_1_ 

Czołową postacią tejże opowieści jest chłopiec o imieniu Luka. Trzeba tu zaznaczyć, że nie gramy postaciami ludzkimi, a bohaterami zwierzęcymi. Historia rozgrywa się podczas wakacji, kiedy to w spokojnym miasteczku o sielskim klimacie, zaczynają się wydarzać jakieś niepokojące rzeczy. Zdają się je zauważać tylko Luka i jego przyjaciele. Wymykając się ze swoich domów, odwiedzają dziwne miejsce.

Jednym z takim zdaje się być tajemnicze laboratorium, które jest istotą wersji demonstracyjnej. To jego tajemnicę, a dokładnie część tajemnicy, postaramy się w grze rozwikłać. A będzie to zmaganie się z wyborami, kształtowane w sposób bardzo indywidualny.

Beacon_Pines_demo_4_2_ 

Rozgrywka skupia się, jak w klasycznym przygodówkach bywa, na rozmowach. W tym miejscu muszę się do czegoś z lekka przyczepić. Gra nie posiada wersji dialogowej – aktorskiej, a przynajmniej nie ma takowej w demo, ale podczas rozmów, nie jest do końca cicho. I tu niestety moja uwaga. Nie wiem, czy tylko mnie to działało na nerwy, ale dźwięki jakie wydają postaci gdy rozmawiamy, są nieco denerwujące. Myślę, że spokojnie można by było je w ogóle pominąć. 

Drugą ważną pozycją w rozgrywkowym klimacie tejże gry, są zbierane przedmioty, które możemy rzucać. To przydaje się w niektórych zadaniach, pomaga nam posunąć zabawę do przodu. Ale istotą gry są słowa. Podczas wędrówki, podczas rozmów, zbieramy słowa związane z emocjami, wydarzeniami i tym podobnymi działaniami. Słowa w postaci plakietek, żetonów czy tym podobnych przedmiotów, posłużą nam później do napisania swojej własnej opowieści, do pchnięcia  fabuły do przodu, do stworzenie drzewa – historii. 

Beacon_Pines_demo_6_1_ 

Gra obsługiwana jest za pomocą WSAD, interakcje z obiektami odbywają się za pomocą klawisza „E”, zaś skakać możemy używają przycisku „spacji” na klawiaturze. Dodatkowo posiadamy w grze inne interfejsowe elementy, jak choćby ikonę „lupy”, która pozwala nam się czemuś bacznie przyjrzeć oraz „okularów”, która jest fajnym growym smaczkiem. Otóż aktywując ją, możemy na przykład oprzeć się o płot, czym rozłożyć na wielkim fotelu. 

Wersja demonstracyjna obejmuje około godziny rozgrywki, w której przyjdzie nam zwiedzić wiele ciekawych, ślicznych lokacji. Będziemy spacerować po domu i ogrodzie Luki, zwiedzać tereny blisko jego domostwa, niewielkie miasteczko, ale i wspomniane wcześnie miejsce z tajemniczym laboratorium. 

Beacon_Pines_demo_7  

Graficznie gra jest zwyczajnie przepiękna. Podziwiamy nie tylko miejsca narysowana w przepiękny sposób na kartach kolejnych ilustracji, ale i mamy przyjemność na podziwianie ślicznych przerywników animacyjnych. Całość jest niezwykle kolorowa, pełna najmniejszych szczegółów i szczególików. Iście przepiękna. Każda z lokacji, w zależności czego dotyczy, jest zarówno słodka i powabna, jak i rysunkowo-mroczna. W pełnej wersji gry z pewnością czeka na graczy wiele tajemnic, które z przyjemnością odkryje.

Podsumowując,  nie można nazwać klasyczną przygodówką, a czymś pomiędzy visual novel a eksploracyjną przygodówką platformową w stylu  metroidvania. Prześliczna, baśniowa, urokliwa graficznie, słodka, ale i w pewnym stopniu mroczna. Propozycja growa zdecydowanie warta przyjrzenia się jej bliżej, do czego serdecznie Was zachęcam.

Przygodówka nie ma jeszcze swojej daty premiery. Zadebiutuje na Steam w wersji na komputery PC. 

Karta gry - pobierz wersję demo

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Komentarze [2]:
avatar agusia16
dodano: 2021-02-18 19:22:03

Prześliczna gierka, bardzo przyjemna, i taka tajemnicza nieco :)

avatar PanDamian
dodano: 2021-02-18 19:19:30

Ładna grafika, jak od twórców Bastionu.

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners