dodano: 2019-01-11 20:05:02

Bug Academy - Wrażenia z wersji demonstracyjnej w trakcie Kickstartera

Autor: AnoX
Bug Academy - Wrażenia z wersji demonstracyjnej w trakcie Kickstartera
10°
0

Bug Academy to nowa polska gra, o której Wam wspominaliśmy w tym miejscu. Dzisiaj chcielibyśmy się z Wami podzielić naszymi wrażeniami z wersji demonstracyjnej.
 
W ramach wersji demonstracyjnej nie natrafiłem na żadne większe fabularne elementy, jednakże design map oraz poszczególnych lokacji pozwala nam jako tako zrozumieć co się tutaj działo wcześniej. Bug Academy na ten moment poprzez otoczenie stara się nam sugerować czym my się zajmujemy, ale nikt nie stara się nawet odpowiadać na pytanie czy to ma sens. Nie jest to potrzebne, a kto inny z resztą chciałby bawić się w tłumaczenie czemu lodówki są dostarczane przez muchy wprost do mieszkań i to bezpośrednio przez okno....
 
Zabawę w ramach wersji demonstracyjnej rozpocząłem od krótkiego tutoriala dość dobrze wprowadzającego mnie w podstawowe mechaniki. Niestety w pewnym momencie natrafiłem na mechanikę mini-podbić w powietrze do góry, co niestety oznakowane było dokładnie tak samo jak podnoszenie przedmiotu. Jest to o tyle ważna kwestia, że mechanika jest odmienna a my czujemy niezadowolenie z powodu braku efektów. Dopiero kombinowanie dało efekt, przy czym nie powinno to mieć miejsca na tym etapie, który przecież służy właśnie do tłumaczenia. Następnie jest o wiele lepiej, rozpoczynamy od podstawowych prostych wyzwań, które dalej przekształcają się w trudniejsze i bardziej rozbudowane, nie zapominając także o wprowadzaniu dodatkowych much, bez których nie moglibyśmy się bawić z większymi przedmiotami. W ramach pomysłu przenosimy się nie tylko na zewnątrz, ale i pod ziemię,  do kopalni. W ramach tychże lokacji wykonujemy podobne czynności, jednakże dzięki bardzo płynnym i dopracowanym mechanikom poruszania,  możemy się cieszyć każdą figurą w powietrzu. Ponadto fizyka i działanie różnorodnych sił sprawia, że nie raz i nie dwa będziemy mogli się delektować tym jak wykaraskać naszego członka "teamu" spod góry kamieni. 
 
ss_27e42d419640b02d88c9539388e773080aefe5bb.1920x1080

Grafika w przypadku Bug Academy to naprawdę kawałek bardzo, bardzo dobrej roboty, na którą składa się zarówno klasyczna perspektywa 2D jak i nowocześniejsze elementy pokroju znakomicie prezentującego się pierwszego planu, gdzie odnajdziemy elementy stylizowane na klocki, zabawki oraz plastelinowe postacie, które otrzymały także naprawdę urocze animacje. To wszystko składa się na atrakcyjną całość, wobec której nieźle prezentuje się bardzo ładnie wykonane tło. Dzięki bardzo dobrej optymalizacji udało się uzyskać zarówno znakomitą płynność, ale może i pole na wprowadzenie lekkiego zmiękczenia całości, dzięki czemu wszelkiej maści ruchy mają atrakcyjniejszą formę i zapewniają naprawdę płynne przejścia. 
 
W moje ucho znakomicie wpadała muzyka oferującą zarówno wesołe brzmienia jak i dość znane dźwięki. Te ostatnie umiejętnie zmodyfikowano, dzięki czemu od pierwszych chwil czujemy dystans do tego czym się będziemy zajmować. To chyba właśnie to sprawia, że niewyobrażalne wręcz akcje ani przez moment nie wydają nam się ograne czy monotonne. 
 
Moja krótka przygoda z Bug Academy zakończyła się bardzo satysfakcjonująco, przy okazji zapewniając naprawdę wiele satysfakcji i przyjemności ze zmaganiami z trudną rozgrywką. Lekka atmosfera, piękna oprawa wizualna oraz ciekawa mechanika sprawia, że z wielkim optymizmem spoglądam na ten tytuł. Już w tej chwili ma on tyle jakości, że z pewnością za jakiś czas stanie się bardzo popularny we wszelkiej maści listach najbardziej zabawnych tytułów. W końcu w jakiej innej produkcji będziecie mogli jako zespół much przenieść Toi-Toi wraz z człowiekiem w jego środku. Jeżeli podoba Wam się ten tytuł to śmiało w niego inwestujcie, ponieważ będziecie się świetnie bawić z tym tytułem, a z pewnością dzieciaki będą miały się z czego śmiać.
 
Dziękujemy PlayWay S.A. oraz Ultimate Games S.A. za udostępnienie dostępu do wersji demonstracyjnej. 
 
 
 

Komentarze (0):