Podczas targów Poznań Game arena 2018 (PGA 2018) mieliśmy okazję zapoznać się z Through the Darkest of Times, grą prezentującą historię z czasów drugiej wojny światowej.
Niezależna, dwuosobowa ekipa Paintbucket Games składająca się z Joerga Friedricha i Sebastiana Schulza podjęła się zadania przedstawienia historii poprzedzającej i odbywającej się w trakcie drugiej wojny światowej, kiedy to Niemcy zaatakowały Polskę i rozpoczęły działania mające na celu zdominowanie całego kontynentu europejskiego. Deweloperzy, którzy poznali się w studiu YAGER przy pracach nad Spec Ops The Line [i mający doświadczenie z produkcji Dead Island 2, Dreadnought, Albion Online, Drakensang, Yager (grze), Desperados 2] postanowili przedstawić perspektywę obywateli, którzy stanęli do walki wewnątrz swojego państwa, aby je obalić i powstrzymać Adolfa Hitlera. Ruch oporu za naszą sprawą będzie powstawał oraz kontaktował się z różnymi stronami, które również dążyły do powstrzymania morderczej machiny.
W ramach opowieści będziemy się mogli zapoznać z historią pewnej grupki postaci, które zaczynają działania mające oprzeć się represji, przy okazji próbując nie tylko przetrwać, ale także stworzyć szersze pole działania oraz system mogący powstrzymać terror panujący w Berlinie. Przedstawiona wersja demonstracyjna pozwoliła mi ujrzeć formułę, która odbywa się w ramach tur, pomiędzy którymi prowadzimy historię. Naszą postać będziemy budować od zera, a często wielu ludzi napotykanych w trakcie kolejnych dni możemy nigdy później nie ujrzeć przy okazji osobnych przejść. Pomiędzy dniami prowadzimy fabularne rozmowy i podejmujemy decyzje, które będą kształtowały "ścieżkę", którą obraliśmy i którą będziemy podążać.
Planowane są także ciekawe dodatkowe zabiegi i pomysły na mechaniki, jednakże w tej chwili to próby, o których najlepiej będziemy mówić, gdy pojawi się oficjalne potwierdzenie. Nie da się jednak zaprzeczyć, że rozwinięcie formuły w planowym kierunku będzie bardzo ciekawe i może być bardzo dobrym powodem, aby produkcję ukończyć kilka razy.
Rozgrywka w Through the Darkest of Times odbywa się w kilku aspektach, jednakże zarządzanie przynajmniej na tę chwilę trwa na mapie stolicy Niemiec, gdzie wysyłamy przedstawicieli swojego ruchu do czynności, które często są nielegalne, trudne i ryzykowne. W ten sposób rozpoczynamy nie tylko budowanie podziemnej reputacji, zasięgi działania oraz struktury osobowe, ale także kształtujemy losy i zasoby naszej grupy. Zarządzanie i rozmowy to elementy klasyczne w swojej formie, jednakże produkcja nie stara się prezentować czegoś zupełnie innego. Główny nacisk został postawiony na zaprezentowanie losów w trakcie trwającego ludzkiego dramatu. Proste sterowanie oraz formuła pozwolą nam lepiej wczuć się w atmosferę działań wobec ludności cywilnej. Przemijający czas podkreślać będą gazety, których tytuły dotyczyć będą istotnych wydarzeń następujących zaraz po sobie.
Sporym atutem gry Paintbucket Games jest ręcznie rysowana oprawa wizualna, która w sposób bardzo wyrazisty oraz przejrzysty oddaje wielkie emocje, strach oraz nadzieje, które wypełniały zwykłych cywili. W czasach tak negatywnych możemy się przekonać jak rosnąca siła polityczna rozpoczyna swoje działania także wobec własnych obywateli i miejsca akcji gry. W kolorystyce dominują mroczniejsze odcienie czarnego, szarego i mocno kontrastującej śnieżnobiałej bieli, pośród których przebijają się delikatne akcenty. Detale razem sprawiają, że jeszcze łatwiej jest nam zrozumieć trwającą atmosferę, przy okazji dostarczając informacje w niezły sposób. Całość doczekała się także delikatnie budowanego napięcia poprzez udźwiękowienie i muzykę, stale nam towarzyszącą oraz pobudzającą nasze zmysły i wyobraźnię.
Podczas targów Poznań Game Arena 2018 mogłem się przekonać o tym, że za naszą zachodnią granicą powstaje mały, ale ciekawy i bardzo ładny tytuł dostarczający graczom perspektywę cywili. Zmieniająca się sytuacja naszej grupy oraz ich ukochanego Berlina w Through the Darkest of Times to nie tylko aspekty rozgrywki, ale także poważne podejście do tematu, który deweloperzy chcą rozszerzyć spośród ogółu filmów, seriali czy gier, które prezentują zazwyczaj konflikt dwóch armii. Dotychczasowe fragmenty przedstawiły mi losy osobiste, jednakże z czasem będziemy brać udział w coraz bardziej ryzykownych wydarzeniach, których zakończenie na swój sposób znamy. Wykorzystanie elementów growych bardzo dobrze oddaje zmieniającą się sytuację w trzeciej rzeszy Niemieckiej i opresję wobec obywateli, którzy przez kolejne lata (i godziny zabawy) będą mieli coraz ciężej, starając się osiągnąć coś więcej w czasach wyjątkowo trudnych.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Niezależn e gierki bywaja i fianje i ciekawe ale musi byc to tez wizualnie dopracowane.