dodano: 2022-05-18 22:35:02

Polacy kochają telewizję. Tezę wydaje się potwierdzać badanie przeprowadzone przez TP Vision

Polacy kochają telewizję. Tezę wydaje się potwierdzać badanie przeprowadzone przez TP Vision
16°
0

Polacy kochają telewizję. Wydaje się to potwierdzać badanie przeprowadzone przez TP Vision,  właściciela marki Philips TV & Sound przez PanelWizard Direct.

Telewizja jak się okazuje jest dla Polaków ważnym źródłem informacji, ale i rozgrywki. To właśnie z niej Rodacy korzystają, przeplatając czas spędzony nad rozgrywkę, z serwisami streamingowymi. Jak wyglądają wyniki badań w kwestii oglądalności TV i korzystania z telewizorów? 

Zapoznaj się także : Recursive Ruin, dziś premiera surrealistycznej i psychodelicznej, kalejdoskopowej gry przygodowej

TP Vision, właściciela marki Philips TV & Sound przez PanelWizard Direct przeprowadził badanie pokazujące jak często oglądają Telewizję i jakimi kryteriami sugerują się przy wyborze telewizora. Dzięki badaniu poznaliśmy także jaki wpływ na oglądalność miała pandemia i czy telewizory z nami zostaną, czy też nadchodzi ich kres. 

Polacy kochają telewizję - co to oznacza?

Przeprowadzone badanie, które miało swoje miejsce i czas w marcu tego roku, dowiodło bezsprzecznie, że telewizja dalej jest dla Polaków cennym źródłem informacji. Traktujemy ją oczywiście w równym stopniu jak źródło rozgrywki, także w chwilach, gdy czujemy się samotni. Telewizja nie tylko informuje i uczy, ale także pozwala przetrwać te najtrudniejsze chwile bycia w tak zwanym "dołku", czy jak w przypadku pandemii, zamknięciu.

Telewizor - do czego nam służy?

Ankietowani przez TP Vision, na potrzeby badania Polacy, odpowiedzieli na wyżej postawione pytanie  jednoznacznie. Okazuje się bowiem, że 97% domowych gospodarstwa posiada telewizor, a ponad połowa nie tylko jeden, a nawet dwa i trzy.

Przeczytaj również: Recenzja telewizora Philips 8506, modelu z LED-em 4K UHD

Do czego zatem służy Polakom tak duża ilość odbiorników TV? Większość Polaków korzysta z telewizora w sposób bardzo tradycyjny, czyli po prostu ogląda programy nadawane w telewizji. Są też tacy, którzy oglądają serwisy streamingowe i VoD i jest to dość duża grupa respondentów.

Jednocześnie ponad 40% Rodaków traktuje telewizję jako główne źródło informacji, a ponad 40% Polaków posiadających dzieci do 13 roku życia dzięki telewizji zapewnia swoim dzieciom rozrywkę, albo zwyczajnie zajmuje im nią czas. Dla 20% badanych telewizji pozwala pozbyć się poczucia samotności. Ponadto, oprócz oglądania tradycyjnej TV czy filmów i programów w streamingu, Polacy wykorzystują telewizory jako sprzęty audio – do słuchania muzyki.

Oglądalność telewizji, a pandemia - co się zmieniło?

Przez długi czas borykaliśmy się z pandemią, która wielu Polaków zamknęła w swoich własnych domach. Czy zatem zmieniło to coś w oglądalności Telewizji i używaniu odbiorników telewizyjnych? Wyniki przeprowadzonych badań nie są jednoznaczne i nie można na tak zadane pytanie odpowiedzieć wprost.

Dowiedzieliśmy się bowiem, że dla połowy Polaków czas lockdownów to właściwie taki sam czas spędzony przed telewizorem, jak sprzed pandemii. Jednocześnie  40 proc. respondentów twierdzi, że na oglądaniu telewizji spędziła więcej czasu, zaś 9 procent, że jednak mniej.

Badania wykazały natomiast, że podczas pandemii 41,3% respondentów korzystało z platform streamingowych, 17,7% wykorzystywało telewizory do grania, podobna ilość Polaków słuchała dzięki nim muzyki i radia, a także oglądała filmy na VoD.

Przeczytaj również: Philips M3000 to najnowsze monitory dla graczy marki z 27 calami oraz odświeżaniem 165 Hz

Pandemia sprawiła również, że jedna trzecia Polaków kupiła zupełnie nowy telewizor, informując o chęci wymiany sprzętu z powodu awarii, ale także posiadania nowszego i lepszego modelu.

Telewizor - co wpływa na zakup urządzenia?

Badania przeprowadzone w dniach od 1-15 marca pozwoliło także opowiedzieć na pytanie co kieruje ludźmi przy zakupie nowego odbiornika telewizyjnego. Okazuje się, że najważniejszymi czynnikami, jakimi sugerują się Polacy są: cena, rozmiar i wysoka rozdzielczość ekranu, jakość dźwięku oraz możliwości techniczne. Tak opowiedziało ponad 90% respondentów. 

Dowiedzieliśmy się, że przed podjęciem decyzji o zakupie kierujemy się informacjami w Internecie (55,2% wskazań), dzięki opinii innych, właśnie w sieci (53,4%). Pytamy także radę sprzedawców w sklepach i salonach (43,5%), a także radzimy się rodziny (38,7%).

Coraz częściej ważnym czynnikiem przy wyborze nowego odbiornika staje się kwestia związana ze środowiskiem naturalnym. Polacy coraz częściej wybierają telewizory, które zużywają mniej energii elektrycznej, z wyższą, „zieloną” etykietą energetyczną. Polowa badanych jest gotowa zapłacić za sprzęt więcej, by był ekologiczny, czyli przyjazny dla środowiska, a 70% zwraca uwagę na to, by do produkcji telewizora wykorzystane zostały materiały z recyklingu.

Czy telewizory z nami zostaną? 

Opowiadając na pytanie, możemy sobie odpowiedzieć, po przeprowadzonym badaniu i jego podsumowaniu, że tak. Wiemy bowiem, że 60% pytanych uważa telewizor za bardzo ważny element domowego wyposażenia, a ponad połowa twierdzi, że telewizja jest im niezbędna do życia. 

Ponad trzy czwarte zapytanych jest przekonanych, że za pięć lat dalej będę posiadali w swoich domach telewizor, a niecała połowa, że więcej niż jeden. Jednocześnie jedna trzecia badanych sądzi, że w przeciągu pięciu lat telewizor będzie używany jedynie do oglądania tradycyjnej telewizji.

Przeczytaj również: Telewizor Philips OLED706 debiutuje na rynku z niezłymi cenami jak na solidne parametry

Współczesny telewizor to domowe centrum rozrywki. Dzięki połączeniu z Internetem, szerokiej gamie aplikacji i dostępności wielu serwisów streamingowych, daje wiele możliwości. Filmy, seriale, programy informacyjne i rozrywkowe, sport, programy dla dzieci – wszystko to jest dziś łatwo dostępne, a nowoczesne technologie stosowane we współczesnych telewizorach – takie jak system podświetlenia Ambilight, samouczące się systemy czy sztuczna inteligencja wykorzystywana do optymalizacji jakości obrazu w telewizorach marki Philips, gwarantują wyjątkowe doznania. Podczas oglądania filmu, serialu czy wydarzeń sportowych, a także dla użytkowników wykorzystujących telewizor do słuchania muzyki ważna jest też jakość dźwięku. W naszych telewizorach kładziemy na to szczególny nacisk – zarówno w segmencie soundbarów, jak i w głośnikach wbudowanych w telewizor, rozwijanych wspólnie z Bowers & Wilkins, firmą doskonale zananą melomanom – komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

Badanie zostało przeprowadzone przez PanelWizard Direct, na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia, w dniach 1-15 marca 2022 roku.

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!


źródło: Zdjęcie: Alehandra13 z Pixabay

Komentarze (0):
Reklama