dodano: 2021-10-12 22:05:02
PC

Potion Craft - Alchemist Simulator - Wrażenia z Wczesnego Dostępu gry

Potion Craft - Alchemist Simulator - Wrażenia z Wczesnego Dostępu gry
19°
0

Potion Craft - Alchemist Simulator niedawno trafiło do Wczesnego Dostępu, a my mieliśmy okazję zapoznać się z obecnym stanem projektu. Jak wypada w akcji?

Do wody o temperaturze 76 stopni dodaj trzy liście Podchmurniaka Pospolitego. Weź mchu garść i rozgnieć go w moździerzu razem z dwoma Muchomorami, a następnie wrzuć wszystko do kotła. Delikatnie mieszając, zagotuj wywar. Na koniec dodaj jeden ogon salamandry i dwa skrzydła nietoperza. Gotuj wszystko przez 30 minut. Gotowe! Magiczny wywar na hemoroidy gotowy! Jedyne 13 sztuk złota i może być Wasz!

potion_craft_alchemist_simulator_klienci.png

Potion Craft - Alchemist Simulator to przyjemna gra stworzona przez niezależne studio Niceplay Games i wydana została przez tinyBuild Games. Gra ukazała się na rynku z wczesnym dostępem 21 września 2021.

Omawiana przeze mnie wersja dotyczy tejże właśnie, wczesnodostępowej wersji. Mimo tego faktu, a zatem sporej części jeszcze niedostępnego materiału, symulator średniowiecznego alchemika wypada nader dobrze.

Być Jak Panoramiks

Grę rozpoczniemy od krótkiego wprowadzenia, które odsłoni kulisy założenia własnego sklepu z miksturami i nauczy nas podstawowych zasad gry. Przejmując ów obiekt, wkraczamy w magiczny świat alchemii, tej bezpiecznej i łagodnej oraz tej niebezpiecznej, magicznej i zakazanej. Do naszej dyspozycji oddany zostaje sklep, zaplecze, na którym będziemy przygotowywać mikstury, sypialnię (bo przecież każdy szanujący się alchemik musi mieć gdzie spać), ogród, w którym możemy hodować własne składniki, a także piwnicę, która skrywa mnóstwo sprzętu (na obecną chwilę niedostępnego).

Zacząć należy od tego, że jako alchemicy, sami musimy odkrywać nowe mikstury. Nikt do nas nie przyjdzie i nie powie jak zrobić miksturę na szybki wzrost warzyw. Metodą prób i błędów, śladami po alchemicznej mapie, znając działanie (z opisu) każdego składnika musimy układać ścieżkę do pożądanego eliksiru. Tak więc, w naszym warsztacie uświadczymy prawdziwie średniowiecznej szkoły warzenia mikstur. Biorąc składniki możemy poddawać je wstępnej obróbce w moździerzu, aby wyciągnąć ze składnika jak najwięcej aromatu. Następnie, w odpowiedniej kolejności będziemy dodawać ów elementy do kotła, mieszając i podgrzewając je na ogniu.

potion_craft_alchemist_simulator_laboratorium_mapa_alchemika.png

Sposób odkrywania nowych eliksirów został przedstawiony w postaci mini gry logicznej, która wykorzystuje poukrywane eliksiry na alchemicznej mapie. Żeby je odkryć, musimy tak poruszać znacznik w kształcie buteleczki, aby zatrzymać go na ikonce ze znakiem zapytania. Każdy z posiadanych składników ma inne działanie, czyli kierunek ruchu na mapie. Jedne umożliwią ruch w lewo, inne w prawo, inne z kolei do góry lub w dół. Bardziej wyszukane składniki sprawią, że wykonamy istne bazgroły na mapie, na przykład, skręcając pod różnymi kątami. Wszystkie te zabiegi mają umożliwić odkrycie nowych mikstur. Z początku proste eliksiry, szybko zostaną zastąpione przez bardziej wyszukane, bardziej skomplikowane i wymagające większej ilości składników. Podaż na nowe mikstury rośnie w miarę wzrostu naszej popularności. Pierwsze zamówienia dotyczyć mogą mikstur leczniczych lub prostych trutek na myszy. Z czasem zaczną nas odwiedzać bardziej osobliwi klienci. A to ktoś zechce stać się niewidzialnym, aby móc przyłapać niewiernego partnera na gorącym uczynku. A to rycerz poprosi o miksturę ognia, by zgładzić lodowego olbrzyma. Innym razem może nas odwiedzić rybak, który pragnie złapać nocną rybę i poprosi o miksturę, która dostarczy światła w nocy. Pomysłów deweloperom z Niceplay Games na szczęście nie zabrakło.

potion_craft_alchemist_simulator_receptury.png

Każdy przepis na stworzony eliksir można zapisać i z czasem udoskonalić tak, żeby wytworzyć go z jak najmniejszej ilości składników, których jest jak na lekarstwo. Niestety, nasz ogród nie jest w stanie wyprodukować wystarczającej ilości składników i tu z pomocą przyjdą obwoźni sprzedawcy. Ze swoimi dobrami może nas odwiedzić handlarka ziół, starzec zbierający grzyby, krasnolud oferujący minerały, a także przyjaźnie nastawiony mag ze swoimi magicznymi przedmiotami. Zakupów należy dokonywać z rozwagą, bo nie zawsze sprzedawca zażąda rozsądnej ceny. I tu kolejna mini gra przyjdzie nam z pomocą. Kupując składniki lub sprzedając swoje eliksiry, możemy się targować. Umiejętnie klikając ikonki w odpowiednim momencie, możemy wytargować korzystniejszą dla nas cenę (przy kupnie jak i sprzedaży). Nieumiejętne targowanie sprawi, że kupimy lub sprzedamy nasze mikstury w cenie korzystnej dla drugiej strony.

potion_craft_alchemist_simulator_targowanie.png

Dodam, że początkowo skromne laboratorium alchemika może być rozbudowane o kolejne narzędzia służące obróbce naszych składników lub gotowych mikstur. Biorąc pod uwagę fakt, że posiadana przez nas gra, jest we wczesnej fazie dostępu, z nieukrywaną ciekawością oczekuję pełnej wersji. Zablokowany we wczesnej wersji materiał, taki jak na przykład, piwnica kryjąca zniszczone, prawdziwie alchemiczne maszyny sugerują, że zabawa w tworzenie mikstur to tylko czubek góry lodowej. O czym marzy każdy alchemik? O Kamieniu Filozoficznym, którego częściowo uszkodzona receptura znajduje się w piwnicy naszego sklepiku. W trakcie gry przyjdzie nam też zdobywać popularność, dobrą lub złą sławę, a także punkty doświadczenia, za które będziemy mogli rozwijać nasze alchemiczne i handlowe umiejętności.

potion_craft_alchemist_simulator_awans.png

Średniowiecze Niczym Żywe

Craft Potion - Alchemist Simulator skutecznie używa grafiki 2D. Patrząc na animowane postaci, nieodparcie miałem wrażenie, że to ryciny żywcem wycięte z grubych ksiąg starannie pisanych przez braci zakonnych w późnym średniowieczu. Płaskość oraz specyficzna kraska idealnie budują odczucie, że przygoda rozgrywa się w świecie kiedy uważano, że ziemia jest płaska, a słońce krąży wokół ziemi.

Graficznie przedstawiony świat jest barwny, ale w kolorach mocno postarzałej księgi. Wcale to nie przeszkadza, wręcz odwrotnie, buduje klimat swoją zamierzchłą prostotą.

potion_craft_alchemist_simulator_ogrod.png

Naszym uszom towarzyszyć będą nuty wygrywane na (chyba) harfie, flecie, gitarze i jakimś bliżej mi nieznanym instrumencie klawiszowym, chyba, że ja, Wasz już niemłody, przygłuchy recenzent się mylę. Melodia jest wręcz hipnotyzująco piękna, zamykając oczy bez problemu potrafię sobie wyobrazić średniowieczną biesiadę, na której w kącie grają minstrelowie a na środku wysoko urodzeni tańczą jakiś zmyślny układ choreograficzny. Brawo!

potion_craft_alchemist_simulator_piwnica.png

Coś Uwarzył To Wypij

Jako zapalony i niepoprawny fan czasów rycerskiej odwagi, biednych księżniczek więzionych w wysokich wieżach, strasznych smoków (na które najlepszym sposobem jest cielak wypchany saletrą), oraz domowego piwa tytuł ten trafił wręcz bezbłędnie. Warząc piwo, nieraz porównywałem się prześmiewczo do alchemika, który tu coś doda, tam coś ujmie, aby w rezultacie powstało piwo, które wypije się ze smakiem.

Potion Craft - Alchemist Simulator zgrabnie łączy w sobie gry logiczne, handlowe i strategiczne. Jego grafika i oprawa muzyczna sprawiają idealne połączenie budując przed nami minimalistyczne arcydzieło pokazując, że niezależne studia deweloperskie potrafią w gry. Idę warzyć :)

 


Komentarze (0):
Reklama
Reklama
Najnowsze recenzje