SAPPHIRE: Renderowanie HDR i inne ciekawostki o tej technologii!

lubiegrac news SAPPHIRE: Renderowanie HDR i inne ciekawostki o tej technologii!
SAPPHIRE: Renderowanie HDR i inne ciekawostki o tej technologii!



Tamer Adas | 6 listopada 2017, 22:05

Firma SAPPHIRE po raz kolejny dostarcza nam sporo ciekawych informacji, tym razem wspólnie dowiemy się czegoś nowego odnośnie popularnego ostatniego HDR-a.
 
Technologia znana jako HDR pojawiła się w grach już przy okazji bibliotek DirectX 9.0. jednakże oznacza ona coś zupełnie innego, aniżeli to co kojarzymy chociażby z wyświetlanego na telewizorze obrazu HDR (High Dynamics Range). W przypadku tego typu produkcji mówimy raczej o HDRR (High Dynamic Range Rendering).
 
HDDR umożliwia nam na przestawienie detali tak, aby uniknąć ich zniknięcia w wartościach kontrastu (0,0 dla czerni i 1.0 na czystą biel). HDR zajmuje się także poprawą odbić, refrakcji czy generalnej interakcji źródła światła z powierzchnią przezroczystą. Efekt bardzo dobrze jest widoczny w przypadku wody, która działa podobnie do szkła, lecz ze względu na swój ruch umożliwia nam dokładne przyjrzenie się tej funkcji.
 
hdr porownanie
 
Do działania wykorzystywane są bitowe liczby całkowite, które wraz z kolejnymi wersjami (zaczynając od "8") pozwalały uzyskać coraz lepsze efekty, jednocześnie oferując nam szersze wykorzystanie palety barw i odcieni. Monitory w wyjątkowych sytuacjach mogą okazać się ograniczeniem, co najlepiej załagodzi bloom oraz tone mapping.

Gry ze wsparciem HDRR (natywnie):

    • Half-Life 2: Episode One
    • Half-Life 2: Episode Two
    • Half-Life 2: Lost Coast
    • Crysis
    • Crysis 2
    • Colin McRae: DiRT
    • Test Drive Unlimited
    • Gothic 3
    • The Elder Scrolls IV: Oblivion
    • Far Cry 2
    • Euro Track Simulator
    • Splinter Cell Double Agent
 
To jednak nie wszystko, ponieważ często stosowanym zabiegiem są specjalne patche (szczególnie w tej generacji) oraz... mody dodawane przez graczy. Pytanie brzmi czy dodanie HDR będzie miało wpływ na wydajność? Przekonajmy się:
 
HDR wykres

Platforma testowa:

    • Intel Core i7-7700K @ 5 GHz
    • 2 x 4 GB DDR4 @ 3200 MHz
    • Sapphire NITRO Radeon RX 470 8 GB
    • Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.7.2
    • Windows 10 x64 AU
 
Wyniki jasno wskazują, że rzadko który tytuł wymaga wielkich dodatkowych zasobów, a mówimy tutaj również o zastosowaniu jedynie moda, a nie pełnoprawnej aktualizacji czy oficjalnego wsparcia. Co ciekawe, są też takie tytułu jak chociażby Euro Truck Simulator, w których wielu graczy decyduje się rezygnować z tej funkcji uznając ją za obniżającą wręcz wartość dla oprawy wizualnej.
 
Oto kilka interaktywnych przykładów, które doskonale zobrazują Wam jak HDR potrafi wpłynąć pozytywnie w szczególności na starsze tytuły.
 
Crysis  
 
Doom 3
 
Far Cry  
 
Half Life 2
 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: Informacja Prasowa

Komentarze [2]:
avatar Mariusz
dodano: 2017-11-07 17:28:06

Super materiał, naprawdę duży plus za niego. Jak dla mnie to wszystko się ze sobą lepiej komponuje, współgra ze sobą ale to indywidualna kwestia każdego z nas.

avatar TOM3K
dodano: 2017-11-07 11:48:52

Fajne są te przykłady ale czy jest dużo lepiej ? Jest inaczej moim zdaniem. Kwestia gustu.

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners