Tamer Adas | 21 lipca 2020, 07:05
Technologia Lumen to jedna z najważniejszych nowości na nadchodzącą, piątą wersję silnika Unreal Engine, który ma serwować wyśmienite oświetlenie.
Jakiś czas temu firma Epic Games zaprezentowała silnik Unreal Engine 5 odpalając go na PlayStation 5, przy okazji udostępniając ciekawe informacje dotyczące funkcjonalności, zalet oraz zastosowanych technologii. Jedną z nich jest właśnie Lumen.
Przez długi czas słuchaliśmy o tym jak świetnie działać ma w przyszłości ray tracing, tymczasem twórcy hitowej gry-platformy w postaci Fortnite'a przedstawili swoje rozwiązanie, które również może zachwycać graczy.
Technologia Lumen to system odpowiedzialny za stworzenie realistycznego, globalnego oświetlenia z jego aktywnymi zmianami, wprowadzaniem scen oraz zmianami, nie zapominając o odbiciach, refleksjach oraz skali dotychczas nie spotykanej.
Dynamiczne mechaniki biorą pod uwagę wiele czynników, które w razie własnych potrzeb będziemy mogli dostosować, czyniąc to w prosty oraz intuicyjny sposób. Do tego dochodzą nawet takie detale jak położenie, nie wspominając o tym, że możemy pobawić się również latarkami i innymi sztucznymi źródłami i typami światła.
Przy okazji inżynierzy z Epic Games opracowali także możliwość natychmiastowego wypalania lightmap czy błyskawicznego kreowania map świetlnych UV, dzięki czemu artyści będą mogli przesunąć nieco światło zwiększając realizm lub filmowy charakter gry.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu