Tamer Adas | 17 sierpnia 2021, 06:00
Bloober Team ujawniło swoje wyniki finansowe, wypełnione rekordami uzyskanymi za sprawą w głównej mierze The Medium.
Przeszło 30 milionów złotych przychodu oraz 14 milionów zysku to liczby, które zwyczajnie muszą robić wrażenie, gdyż są to całkowite rekordy krakowskiego studia, potwierdzającego swoją klasę oraz możliwości. W sporej mierze jest to rezultat uzyskany dzięki lepszej niż przewidywanej sprzedaży The Medium.
Cała Grupa Kapitałowa może się pochwalić 50% wzrostem przychodów netto do wspomnianych poziomów, z czego sam Bloober (studio) uzyskało 7,65 miliona zysku ze sprzedaży.
Bardzo dobrze poradził sobie również Feardemic, mogący się pochwalić sukcesem DARQ Complete Edition, obejmującym zarówno finanse jak również przyjęcie recenzentów i graczy.
Przeczytaj też: Gamingowa klawiatura Cooler Master SK622 ma zapewnić graczom nową porcję swobody!
Pierwsza połowa bieżącego roku to okres dynamicznego rozwoju działalności całej GK Bloober Team. Najważniejszymi wydarzeniami była w tym czasie były premiera The Medium oraz podpisanie umowy strategicznej z KONAMI. Te wydarzenia pokazują, jak silna jest pozycja naszej firmy na światowym rynku - komentuje Piotr Babieno, prezes GK Bloober Team.
The Medium odniosło ogromny sukces komercyjny, ale do wyczerpania potencjału tej gry jest jeszcze bardzo daleko - produkcja w dalszym ciągu osiąga dobre wyniki, a już we wrześniu tytuł zadebiutuje na PlayStation 5. Progres, jaki odnieśliśmy na przestrzeni ostatnich lat nie jest dziełem przypadku - jasna i konsekwentnie realizowana strategia długoterminowa pozwala nam na istotny wzrost znaczenia naszej marki na światowych rynkach. Stopniowo, ale dynamicznie zwiększamy skalę naszych produkcji oraz dążymy do zapewnienia graczom doznań najwyższej jakości, bez względu na platformę, z której korzystają - kontynuuje prezes.
II kwartał stanowił przełom dla Feardemic. Poza udaną premierą DARQ Complete Edition, spółka znalazła szereg produkcji do swojego portfolio wydawniczego. Najważniejszą z nich jest gra Dark Fracture, która zadebiutuje na wszystkich platformach w 2022 roku. W sierpniu prezesem spółki został Scott Millard, który posiada wieloletnie doświadczenie w branży i rynku azjatyckim. Wierzymy, że pod jego przywództwem, Feardemic stanie się rozpoznawalnym graczem na globalnym rynku horrorów - mówi Piotr Babieno prezes GK Bloober Team.
Od dłuższego czasu staramy się mówić wyłącznie o faktach, a nie opierać atmosfery wokół firmy na podstawie czczych zapowiedzi, które mają skłonić inwestorów do spekulacji naszymi akcjami. Tworzymy silne fundamenty - liderujemy sektorowi gier na New Connect nie tylko pod kątem przychodów i zysków, ale przede wszystkim sytuacji finansowej spółki mierzonej ilością gotówki na kontach (na koniec półrocza to ponad 26 milionów). Ta sytuacja pozwala nam więc na zrobienie kolejnych kroków rynkowych i odsłonięcia nowych kart z działaniami, które prowadzimy już od dłuższego czasu. Mamy nadzieję dać wkrótce wiele radości nie tylko naszym fanom i zespołowi, ale również Akcjonariuszom i Sympatykom Spółki - kończy Babieno.
The Medium zadebiutowało 28 stycznia 2021 roku na komputerach osobistych i na konsole Xbox Series S i Xbox Series X. Gra zagościła premierowo w Xbox Game Pass. Wersja na PlayStation 5 ma się pojawić 3 września bieżącego roku.
Bloober Team S.A. obecne jest na parkietach NewConnect. Firma planuje pojawić się na Giełdzie Papierów Wartościowych w 2022 roku.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: Informacja prasowa
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu