1428: Shadows over Silesia, przygodowa gra akcji RPG studia KUBI Games inspirowana trylogią Husytów Sapkowskiego. Prawda i fikcja z elementami fantasy.
Prawdy historyczne w połączeniu z fikcją, która czerpie swoje inspiracje z prozy Andrzeja Sapkowskiego, nawiązanie do trylogii Husytów, w przygodowej grze akcji w stylu PRG, stworzonej przez czeskie studio KUBI Games. Gra zyskała właśnie nowy, świeżutkie zwiastun.
Premiera tego intrygującego tytułu nie została jeszcze ostatecznie ogłoszona, ale jej twórcy spieszą z informacją, iż bliższe szczegóły dotyczące rozgrywki, nowy zwiastun, być może też wstępna i ostateczna data premiery (przynajmniej jest taka nadzieja), zostaną ogłoszone i zaprezentowane graczom w drugim kwartale przyszłego roku. Na debiut tejże produkcji musimy zatem jeszcze troszkę poczekać
A co dziś już o niej wiemy? Wiemy, że tytuł ma swojej miejsce na platformie Steam, gdzie będzie dystrybuowany, w wersji na komputery osobiste PC. Wiemy, że pojawiły się nowe zrzuty z ekranu i nowy filmowy zwiastun. Wiemy również, że jest to opowieść, w której prawdy historyczne mieszają się z fikcją i sporą ilością magii, którą przesiąknięty jest Śląsk, na którym rozgrywa się akcja tejże gry.
KUBI Games poinformowali także, iż udało się im nawiązać współpracę w sprawie czeskiego dubbingu z grupą Fénix ProDabing, więc gra posiadać będzie zarówno pełną wersję czeską - dubbing, jak i napisy. Gra będzie także posiadać pełną angielską wersję językową. Polskiej nie przewidziano.
Dowiedzieliśmy się także, że 1428: Shadows over Silesia to historia poważna i przeznaczona wyłącznie dla dojrzałej publiczności. Mroczność i powaga jest przełamywana pewną dawką humoru i cynicznej graficznej. W grze znalazły się także odniesienia do popkultury do słynnych filmów, programów telewizyjnych czy książek.
Opowieść przenosi nas na Śląsk, który przesiąknięty jest magią. Podczas eksploracji i poznawania gry natkniemy się na czarodziejów pod fałszywymi nazwiskami, opętanych czcicieli diabła, seksualne demony i bestie z piekła rodem. Pojawią się także istoty znane z europejskiej mitologii. Gra jest liniowa, podzielona na rozdziały, które będziemy pokonywać pieszo, jak i na koniu. Gracz odwiedzi miejsca zarówno prawdziwe, jak i fikcyjne, takie jak: Röwersdorf, Nysa, klasztor w Brzegu, czy zamek w Rabesbergu. Będziesz plądrować wioski, bronić ulic miast, eksplorować miasta, jak i tajemnicze lochy, opuszczone kopalnie, czy zakazane części klasztorów.
Jest to gra wykonana w grafice inspirowanej RPG, choć twórcy twierdzą, że nie ma w niej żadnych elementów typowych dla tego rodzaju gier. Tytuł wykonany jest w rzucie izometrycznym, stylizowany na nieco bajkową formę. Ważnym elementem jest zabawa światło - cień, bowiem akcja toczy się zarówno pod ziemią, jak i podczas deszczu, czy w ciemną noc.
Rozgrywka skupia się na trzech głównych filarach: eksploracji, zagadkach i walce/zdrowieniu. Gracz będzie musiał wykorzystywać środowisko, badać i wykorzystywać otoczenie, szukać przedmiotów, zbierać informacje, rozwiązywać zagadki lub zmagać się z zaszyfrowanymi wiadomościami.
Twórcy podają dwa przykłady (uwaga spojlery):
- W lochu, albo rozwiążesz zagadkę na ścianie - rozwiązanie będzie odnosiło się do ruchomych posągów, które otwierają drzwi bez zamka. Albo, w odpowiednim momencie, możesz zaskoczyć i pokonać patrolujące w pobliżu szkielety i przejść obok drzwi przez dziurę w zawalonej ścianie. Jeśli odkryjesz obie te opcje, wybór sposobu postępowania należy do Ciebie.
- W innym miejscu przejdziesz przez wąski korytarz, w którym odkryjesz pułapkę. Zdasz sobie sprawę, że musi być ona wyłączona, abyś mógł ją ominąć, ale kilku wrogów skupi się wokół ciebie w tym samym czasie i tam. Wrócisz i aktywujesz pułapkę dokładnie w momencie, gdy twoi wrogowie przez nią przejdą. Oni wszyscy zginą w skurczach.
1428: Shadows over Silesia to także oczywiście walki, których system jest łatwy do zrozumienia. W tym celu używamy dwóch przycisków, jeden do ataku, a drugi do obrony. Problemem może być przewaga przeciwników. Więcej niż trzech spowoduje naszą śmierć, zginiemy. Kluczem jest wykorzystanie ich błędów, czekanie na odpowiedni moment, a następnie atak. Naszymi przeciwnikami będą rycerze, mieszkańcy wioski a także rozbójnicy. Pojawią się także istoty nadprzyrodzone, a przynajmniej posiadające takie właśnie moce.
Czasami warto unikać bezpośredniej konfrontacji, stać się niewidocznym, przekradać się obok wrogów, unikać bycia widzianym. Warto także monitorować trasy patroli i nawyki wrogów, które mogą pomóc w znalezienie idealnej drogi do celu. Możemy także eliminować wrogów po cichu, jeden po drugim.
Gra nie ma jeszcze swojej daty premiery. Jej debiut przewidziany jest na Steam w wersji na komputery PC.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu