redakcja | 23 października 2025, 16:09
30 Days: A Sobriety Simulator to nietypowa gra łącząca elementy symulatora życia oraz powieści wizualnej, osadzona w mrocznym, cyberpunkowym świecie przyszłości. Gracze wcielają się w postać, która po prawie śmiertelnym przedawkowaniu stara się odbudować swoje życie, walcząc o zachowanie trzeźwości przez kolejne 30 dni.
Przeczytaj także:
W trakcie rozgrywki trzeba dbać o swoją determinację do pozostania trzeźwym, każdego dnia stawiając czoła stresom, trudnym relacjom zawodowym i osobistym oraz pokusom powrotu do narkotycznej ucieczki. W momencie załamania gracz trafia na psychodeliczne minigry, ukazujące złudne działanie narkotyku o nazwie Stardust, który kusi obietnicą zapomnienia, lecz ostatecznie niszczy.
Gra powstała we współpracy z organizacją Safe in Our World, która pomaga osobom zmagającym się z problemami zdrowia psychicznego, takimi jak depresja, lęki czy uzależnienia. W 30 Days znajdziemy konkretne kontakty i zasoby, które mogą wspierać zarówno graczy, jak i ich bliskich.
„Cieszymy się na współpracę z Not Right Now Studios przy projekcie, który porusza trudny, często stygmatyzowany temat uzależnień.” – mówi Sky Tunley-Stainton, menedżer ds. współpracy w Safe in Our World. „Gry takie jak 30 Days: A Sobriety Simulator oferują unikalną możliwość edukowania, budowania empatii i oferowania wsparcia.”
Premiera gry na platformie Steam zaplanowana jest na 3 listopada. To propozycja dla osób szukających emocjonalnej historii oraz chętnych na eksplorację tematów uzależnienia i wyzdrowienia w formie interaktywnej przygody.
W grze spotkamy szereg unikalnych, głęboko zarysowanych postaci, z którymi możemy budować relacje na różne sposoby, wpływając na przebieg historii. Losowe wydarzenia i podejmowane decyzje sprawiają, że każda rozgrywka jest inna. Kluczowy jest wybór między konsekwentnym odbudowywaniem życia a pokusą nawrotu – w tym drugim przypadku gracze doświadczają halucynacyjnych minigier ilustrujących zgubne działanie narkotyku Stardust.
Opowieść odsłania też przyczyny uzależnienia bohatera – traumy z dzieciństwa, ból i kolejne tragedie, które wpłynęły na jego los. Mimo trudnej tematyki fabuła niesie przesłanie nadziei i możliwości wyjścia z nałogu.
Za produkcję odpowiada studio Not Right Now Studios, prowadzone przez Tate'a Pollocka – reżysera i scenarzystę z doktoratem w dziedzinie neuronauki uzależnień. 30 Days: A Sobriety Simulator to ich pierwszy poważny projekt, który dzięki szczerości i emocjonalnej głębi zwraca uwagę na ważne problemy społeczne.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu