redaktor | 26 lipca 2024, 14:55
Aktorzy gier wideo w ramach amerykańskiego związku aktorów SAG-AFTRA zagłosowali za strajkiem, który rozpocznie się w piątek, 26 lipca, po "ponad roku i pół negocjacji" z głównymi firmami zajmującymi się grami wideo, które nie doprowadziły do zawarcia porozumienia dotyczącego wykorzystania AI.
Członkowie SAG-AFTRA początkowo zagłosowali za (ale nie od razu podjęli) akcją strajkową we wrześniu ubiegłego roku, po tym jak związek nie osiągnął konsensusu z producentami gier wideo - w tym Activision, Warner Bros, EA, Take-Two i Disney - podczas próby negocjowania następcy Umowy o Interaktywne Media, która obejmuje pracę członków nad grami.
W tamtym czasie SAG-AFTRA stwierdził, że firmy odmówiły zaoferowania akceptowalnych warunków w kluczowych kwestiach, w tym wynagrodzeń zgodnych z inflacją, ochrony przed wyzyskującym wykorzystaniem AI oraz bezpieczeństwa pracy.
W marcu tego roku, krajowy dyrektor wykonawczy SAG-AFTRA i główny negocjator Duncan Crabtree-Ireland potwierdził, że strajk nadal jest prawdopodobny, ponieważ związek nie osiągnął porozumienia z firmami w sprawie ochrony AI. "Chcemy upewnić się, że wdrożenie AI jest skoncentrowane na ludziach i skupia się na augmentacji [produkcji], a nie zastępowaniu ludzi," wyjaśnił, dodając, że "zgoda i wynagrodzenie" dla członków, których prace są wykorzystywane przez silniki AI, jest również jednym z celów związku.
Teraz, gdy porozumienie wciąż nie zostało osiągnięte, członkowie związku oficjalnie ogłosili strajk, który będzie obowiązywał od piątku, 26 lipca, od godziny 00:01. "Chociaż osiągnięto porozumienia w wielu kwestiach ważnych dla członków SAG-AFTRA," napisał związek w oświadczeniu ogłaszającym strajk, "pracodawcy odmawiają jasnego i egzekwowalnego potwierdzenia, że będą chronić wykonawców objętych tą umową w swoim języku dotyczącym AI."
"Nie zgodzimy się na umowę, która pozwala firmom nadużywać AI na niekorzyść naszych członków," dodała prezes SAG-AFTRA Fran Drescher w oświadczeniu. "Dość tego. Gdy te firmy poważnie podejdą do zaoferowania porozumienia, z którym nasi członkowie będą mogli żyć - i pracować - będziemy gotowi do negocjacji."
Wielu aktorów gier wideo, w tym aktor Solid Snake David Hayter i aktorka Commander Shepard Jennifer Hale, wyraziło w ostatnim czasie swoje obawy dotyczące AI i jej wpływu na ich pracę. W marcu tego roku Eurogamer rozmawiał z kilkoma aktorami nominowanymi do nagrody BAFTA za Baldur's Gate 3, którzy ujawnili ciemną stronę sukcesu, napędzaną przez klonowanie głosu AI.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: https://www.eurogamer.net
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu