redakcja | 4 listopada 2024, 10:05
Apple zapowiada wprowadzenie zaktualizowanej wersji urządzenia Apple Vision Pro z procesorem M5 w 2025 roku. Niestety, premiera bardziej przystępnego cenowo modelu tego zestawu rzeczywistości rozszerzonej została przesunięta na nieokreśloną datę po 2027 roku. Zamiast jedynie obniżać cenę obecnej wersji, firma rozważa innowacyjne rozwiązania w zakresie integracji technologicznej, co miałoby na celu stworzenie unikalnych przypadków użycia.
"Redukcja ceny nie przyczyniłaby się do popularyzacji urządzenia. Wprowadzanie niższej ceny nie wystarczy, by Apple Vision Pro stał się powszechnie stosowanym produktem," powiedział Ming-Chi Kuo, analityk branży technologicznej.
Przeczytaj także:
Analityk Ming-Chi Kuo informuje, że produkcja nowego modelu Apple Vision Pro została znacznie opóźniona. Obecny model ma pozostać w sprzedaży, lecz zostanie wzbogacony o nowszy procesor M5, co ma na celu poprawę wydajności i szybkości przetwarzania danych. Apple liczy, że aktualizacja modelu z 2025 roku zwiększy jego potencjał w zakresie aplikacji oraz doświadczeń użytkowników.
Jednak Apple mierzy się z problemem powolnego rozwoju aplikacji dedykowanych dla tego urządzenia, co stanowi wyzwanie w kontekście budowania atrakcyjnych zastosowań dla użytkowników.
As I understand it, production of the cheaper Vision Pro has been delayed beyond 2027 for a while now. This means Apple's only new head-mounted display device in 2025 will be the Vision Pro with an upgraded M5 processor.
— 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) November 3, 2024
I think what really drove Apple to delay the cheaper…
W raporcie Bloomberga potwierdzono, że firma poważnie rozważa opracowanie tańszej wersji zestawu, w której większość mocy obliczeniowej zostanie przeniesiona na iPhone'a użytkownika. Taki zestaw byłby lżejszy, bardziej kompaktowy i przypominałby wyglądem obecne inteligentne okulary AR, co mogłoby znacząco obniżyć jego cenę oraz uczynić go bardziej dostępnym dla szerokiej grupy odbiorców.
Wspomniane trudności związane z ceną i zastosowaniem Apple Vision Pro przypominają problemy, z jakimi Apple spotkało się przy próbie popularyzacji HomePod w segmencie inteligentnych głośników. Nawet po wprowadzeniu tańszego HomePod mini, produkt nie zdobył szerokiego uznania na rynku. Apple zdaje się wyciągać wnioski z tej sytuacji, dostrzegając, że jedynie obniżenie ceny nie wystarczy, aby zapewnić sukces i akceptację nowego urządzenia wśród konsumentów.
Wnioski Kuo opierają się zarówno na analizie raportów branżowych, jak i na wcześniejszych obserwacjach dotyczących strategii Apple. Według analityka, podejście firmy ma na celu przede wszystkim dostarczenie bardziej wyrafinowanych i funkcjonalnych rozwiązań, a nie tylko obniżenie ceny kosztem możliwości technologicznych.
Przeczytaj także:
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: informacje prasowe
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu