redakcja | 16 listopada 2024, 18:28
Produkcja serialu *Arcane*, opartego na świecie League of Legends, pochłonęła astronomiczną kwotę 250 milionów dolarów. To budżet, który umożliwił stworzenie zaledwie dwóch sezonów obejmujących łącznie 18 odcinków. Tymczasem Thomas Astruc, twórca popularnego serialu *Miraculous: Biedronka i Czarny Kot*, zauważa, że taki budżet mógłby sfinansować aż 25 sezonów jego animacji.
„Jeden sezon Arcane kosztuje tyle, ile 25 sezonów Miraculous” — podkreślił Astruc w mediach społecznościowych.
Przeczytaj także:
Fani zadali Astrucowi pytanie, co zmieniłby w swoim serialu, gdyby miał do dyspozycji budżet na poziomie Arcane. Jego odpowiedź była wymowna:
„Z takim budżetem Miraculous wyglądałoby zupełnie inaczej. Ale myślę, że stworzyłbym więcej niż dwa sezony. Nie czułbym się komfortowo przeznaczając tak ogromne środki na tak małą liczbę odcinków.”
Astruc podkreślił również różnice w finansowaniu projektów animacyjnych na świecie. Według niego, francuskie animacje, takie jak *Miraculous*, mają „wysoki budżet” w porównaniu do japońskich produkcji, ale są zdecydowanie tańsze od amerykańskich. Jednak nawet amerykańskie projekty bledną przy kosztach Arcane.
W dyskusji pojawiły się także głosy sugerujące, że różnice w jakości wynikają z pasji twórców. Astruc odniósł się do tego twierdzenia:
„Wszyscy twórcy animacji są pełni pasji i chcą tworzyć rzeczy wysokiej jakości. Różnica polega na czasie i obciążeniu pracą. Te dwa elementy zależą od budżetu.”
Podobne stanowisko wyraził Alex Yee, jeden z showrunnerów Arcane. Według niego, wysoki budżet pozwolił artystom na dopracowanie szczegółów i wykorzystanie swoich umiejętności w pełni. „Pieniądze są odzwierciedleniem ogromu pracy, jaką włożono w ten projekt” — powiedział.
Twórcy Arcane podkreślają, że proces tworzenia serialu trwał dziewięć lat, a wiele osób pracujących nad projektem poświęciło mu znaczną część swojej kariery. Z tego powodu postanowili zakończyć historię po drugim sezonie.
Czy kosztowne wizualne arcydzieło warte jest swojej ceny? A może budżet powinien być bardziej zrównoważony, aby wspierać większą liczbę produkcji? Dyskusja trwa, a opinie pozostają podzielone.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: informacje prasowe
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu