Assassin's Creed: Origins będzie zupełnie nowym otwarciem dla serii nie tylko pod względem gry samej w sobie, ale także pod względem dostarczanej wiedzy i ciekawostek.
Przy okazji premiery nowej odsłony Ubisoft zdecydował się ogłosić prace nad nowym trybem edukacyjnym, który wystartuje już w początek przyszłego roku. W ramach czego będziemy mieli okazję wziąć udział w tematycznych wycieczkach po starożytnym Egipcie.
Nowość wprowadzona zostanie w ramach aktualizacji pozwoli graczom na spokojne zwiedzanie oraz poznawanie wielu ciekawych informacji takich jak: Aleksandria, Memphis, Giza czy delta Nilu oraz pustynie. Kilkanaście interesujących wycieczek będzie pełne faktów odnośnie piramid, mumifikacji czy losów Kloepatry.
- Od początku seria Assassin's Creed pozwalała fanom na obcowanie z różnymi okresami historycznymi. Były to między innymi czasy wypraw krzyżowych oraz włoski renesans. W tym roku to starożytny Egipt. - powiedział Jean Guesdon, dyrektor kreatywny odpowiedzialny za Assassin's Creed Origins. - Naszym celem zawsze była nauka poprzez zabawę. Dziś robimy kolejny krok w tym kierunku, przedstawiając tryb edukacyjny Assassin's Creed: Starożytny Egipt, który zaoferuje najlepsze interaktywne doznania możliwe dzięki technologii powstałej na potrzeby naszej gry. -
Ponadto zdecydowano się na rozpoczęcie nowego projektu - The Hieroglyphics Initiative, który ma pozwolić naukowcom na odszyfrowanie hieroglifów opierając badania na technologii Google TensorFlow posiadającego i używającego zasobów do uczenia maszynowego.
Twórcy w trakcie prac nad samą grą często kontaktowali się z egiptologami, którzy posiadali olbrzymią ilość informacji i wiedzy. To właśnie wtedy przyszedł do głów pomysł na wsparcie tych ludzi. Kamień z Rossety zdecydowanie pomógł podczas prac tłumaczenia pradawnych hieroglifów, jednakże dziś współpraca Ubisoftu z Google może przyczynić się do znacznych postępów.
- Ten projekt może nie tylko oszczędzić cenny czas egiptologów, ale także odsłonić tajemnice hieroglifów nowej publiczności. - powiedziała Perrine Poiron, egiptolog z Sorbony.
Uczenie maszynowe to zaawansowana technologia, która pozwala sztucznej inteligencji na rozwijanie swoich umiejętności zbierania i korzystania z konkretnych danych. Specjalna aplikacja potrafi chociażby odczytywać znaczenia poszczególnych symboli czy obrazów umożliwiając skuteczniejsze identyfikowanie znaczenia.
- Nasz projekt ma otwarty charakter i każdy chętny może zgłosić swój udział. Naszym celem jest połączenie dwóch rzeczy, które uwielbiamy - historii oraz nowoczesnej technologii. - powiedział Pierre Miazga, pracownik firmy Ubisoft i koordynator projektu The Hieroglyphics Initiative.
Ciekawe w jaki sposób gra ma wpłynąć na czas pracy egiptologów ? Ciekawe jakie to postępy może przynieść współpraca tych firm w kwestii hieroglifów. Przecież to nie jest poważne aby korzystać z zawartości stworzonej do gry w poważnym naukowym celu jakim jest np. praca egiptologów. Mnie się to nie dodaje.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Mariusz Ale czytamy :) Przecież jest napisane, że wraz z Google opracowali program systemowo uczący się tłumaczenia hieroglifów. ;)