redakcja | 9 października 2025, 09:00
Organizacje zrzeszające twórców i wydawców gier, w tym Entertainment Software Association, Video Games Europe oraz Video Games Poland, opublikowały raport „2025 Global Power of Play”. Oparty na badaniach naukowych i ankiecie przeprowadzonej wśród ponad 24 tysięcy graczy z 21 krajów, dokument potwierdza korzyści społeczne i emocjonalne, jakie oferują gry wideo.
Przeczytaj także:
W Polsce granie to nie tylko rozrywka. Dla wielu osób stanowi ważną przestrzeń odpoczynku i nawiązywania relacji. Aż 80% polskich graczy przyznaje, że gry pomagają im radzić sobie ze stresem, natomiast 66% deklaruje, że wpływają pozytywnie na ich poczucie szczęścia. Co istotne, ponad połowa uczestników badania zauważa, że granie pomaga im przezwyciężać samotność oraz ułatwia komunikację z innymi.
Znacząca część rodziców wskazuje na pozytywne efekty wspólnego grania z dziećmi, które sprzyja zacieśnianiu więzi rodzinnych. Gry są także dostrzegane jako podstawowy sposób budowania więzi między pokoleniami, otwierający nowe możliwości dialogu i współdziałania.
Raport podkreśla, że gry wideo to nie tylko produkt rozrywkowy, ale także narzędzie wspierające zdrowie psychiczne i relacje społeczne. Ich rola w codziennym życiu wciąż rośnie, a badania wskazują, że dla wielu osób są sposobem na pokonywanie barier społecznych i emocjonalnych.
„Gry nie są jedynie formą spędzania wolnego czasu, lecz ważnym elementem życia społecznego i emocjonalnego mnóstwa ludzi.”
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu