Beyond a Steel Sky w nowym dziennikiem deweloperskim, tym razem prezentującym growe wątki

lubiegrac news Beyond a Steel Sky w nowym dziennikiem deweloperskim, tym razem prezentującym growe wątki
Beyond a Steel Sky w nowym dziennikiem deweloperskim, tym razem prezentującym growe wątki



Agata Dudek | 19 stycznia 2022, 18:00

Beyond a Steel Sky w nowym dzienniki deweloperskim, tym razem prezentującym growe wątki. Twórcy gry ponownie opowiadają o tworzeniu gry nieco więcej.

Studio Revolution Software i wydawca Microids prezentują nowy dziennik developerski dla Beyond a Steel Sky. Tym razem skupiono się na wątkach podjętych w grze. Twórca serii Broken Sword Charles Cecil kierownik artystyczny Dave Gibbons, autor komiksów stojący za Watchmen, przedstawiają Beyond A Steel Sky, grę określaną jako duchową kontynuację kultowego klasyka Beneath a Steel Sky.

Zapoznaj się także z: Imponujące Oblężenia w okażą się jedną z największych zalet gry?

Gra Beyond a Steel Sky miała już swoja premierę, zarówno w wersji na komputery osobiste, jak i konsole, także w pudełku. Kolejny dzienniki deweloperski przybliża graczą tą przygodową grę akcji nieco bardziej dokładnie, szczególnie od strony licznie pojawiających się wątków. 

Ta gra stworzona w komiksowej formie, w ciekawej stylistyce Dave'a Gibbonsa to niezwykle ambitna przygoda, która określa gatunek przygodowy w nieco inny sposób i pozwala graczowi zmieniać świat i wpływać na sztuczną inteligencję, poprzez szereg intrygujących, ciekawie zrealizowanych zagadek i łamigłówek. Oto co o niej mówi sam Charles Cecil. 

Przeczytaj również: Beyond a Steel Sky w nowym dzienniku developerskim. Pora zapoznać się ze szczegółami fabularnymi

„Cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę z Microids przy wydaniu Beyond a Steel Sky na konsole. Cieszymy się też, że mamy tak pozytywną i entuzjastyczną społeczność fanów, i otrzymaliśmy od graczy wiele pozytywnych opinii na temat ulepszeń w tej nowej wersji, a także zawartości w wersji pudełkowej. Zawsze przyjemnie jest widzieć, jak nowi gracze angażują się w fabułę i uczą o grze. Wspaniale jest móc przekazać im dodatkowe informacje na temat starannie przemyślanych motywów gry za pośrednictwem nowego dziennika deweloperskiego -skomentował Charles Cecil, CEO i Game Director w Revolution Software

W najnowszym dzienniku developerskim Charles Cecil opowiada o społecznych motywach gry. Historia w Beyond a Steel Sky rozgrywa się w Union City, gdzie życzliwa sztuczna inteligencja odpowiada za uszczęśliwianie obywateli. Tak o owym społeczeństwie wspomina Cecil.

Pomyślałem, że byłoby bardzo interesujące dowiedzieć się, w jakim kierunku pójdzie społeczeństwo, gdy sztuczna inteligencja zrobi tyle, ile może, aby stworzyć poczucie szczęścia i w konsekwencji dobrego samopoczucia. W dużej mierze oparłem to na pomyśle amerykańskiego psychologa Maslowa, który w latach 40. wpadł na pomysł piramidy potrzeb. Ta piramida, zaczynając od dołu, zaspokaja podstawowe ludzkie potrzeby, a następnie psychologiczne, a potem samorealizacja, a gdy idziesz dalej, ludzie stają się szczęśliwsi.

W grze piramidy Maslova to Rada, w której skład wchodzi pięć ministerstw - Ministerstwa Obfitości, Ministerstwa Komfortu, Ministerstwa Bezpieczeństwa, Ministerstwa Aspiracji i Ministerstwa Dobrobytu. Jednym z wątków poruszanych w grze jest pytanie, co stanie się z gdy wszystkie potrzeby piramidy Maslova zostaną zaspokojone. Cecil odpowiada tak:

Przypomniał mi się cytat Willa Duranta, który mówi, że każde społeczeństwo „zaczyna rodzi się stoickie, a kończy epikurejskie”, a przez to mówi o upadku społeczeństwa z powodu dekadencji.

Ważnym aspektem gry są także aspiracje, które zajmują kluczowe miejsce w rozgrywce.

Przeczytaj również: Beyond a Steel Sky w dzienniku deweloperskim prezentującym unikalny styl graficzny

Jakie mogą one być, opowiada dalej Charles Cecil:

Mogą być zarówno pozytywne, jak i negatywne. Z własnej perspektywy możesz być zmuszony do osiągnięcia rzeczy, których wcześniej nie byłbyś w stanie zrobić, ale to z kolei może sprawić, że będziesz bardzo antagonistyczny i będziesz chciał stłamsić innych.

Walutą, która dostępna jest w grze jest Qdos. Nagradza ona ludzi za czegoś zrobienie. Sztuczna inteligencja wierzy, że przynosi to korzyść społeczeństwu. Cecil dodaje:

Problem polega oczywiście na tym, że to sztuczna inteligencja decyduje, co jest dobre, a co złe, i może to nie być najlepszy pomysł.

Kolejnym aspektem gry, jakie często jest tu wykorzystywane jest hakowanie, które pozwala przyjrzeć się logice wszystkich zhakowanych urządzeń i zmienić świat, który nas otacza. To zaś wpływa na pojawienie się nieoczekiwanych rozwiań i wniosków. Przecież sztuczna inteligencja nigdy się nie myli. Tu pojawiają się ciekawe wyniki i możliwość rozwiązywania zagadek. 

Oczywiście to tylko historia z gry wideo. To gracze muszą zdecydować, czy uważają, że którykolwiek z tematów ma jakikolwiek związek ze współczesnym społeczeństwem - kończy Cecil.

Gra dostępna jest w wersji na komputery osobiste PC, PlayStation 4, Pro, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X oraz Nintendo Switch.

Karta gry na Steam

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: Informacja prasowa

Komentarze [0]:

Inne newsy

Polecane teksty

Powiązane teksty

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners