Tamer Adas | 14 stycznia 2021, 23:05
Polskie studio Vivid Games S.A. ogłosiło, że rok 2020 okazał się dla nich absolutnie najlepszy w historii, dysponując sporym zyskiem netto.
Rodzimi deweloperzy osiągnęli znakomite rezultaty finansowe, wśród których znajdziemy przeszło 130 procent, co przekłada się na przychody do 28,99 milionów złotych, zgodnie ze wstępnymi rezultatami finansowymi.
To przeszło się na zysk netto wynoszący 2,12 milionów złotych, co stanowi przeszło 400 procent razy lepszy wynik niż miało to miejsce rok wcześniej. Wyniki te są o 50% lepsze niż opracowany wcześniej plan na minione dwanaście miesięcy.
Na koniec roku spółka dysponowała 8 milionami złoty gotówki w kasie, rozszerzając swoje portfolio oraz znacząco poprawiając swoje rezultaty finansowe.
Zapoznaj się także z: Dziedzictwo Hogwartu (Hogwart's Legacy) rozpoczyna 2021 rok od... przesunięcia daty premiery! Grę sprawdzimy dopiero...
- Mimo światowych zawirowań związanych z COVID 19, ubiegły rok był dla Vivid Games bardzo udany. Znacząco zwiększyliśmy nakłady marketingowe związane z tzw. user acquisition, co przyniosło skokowy wzrost przychodów, zwłaszcza w przypadku Real Boxing 2, który był motorem sprzedażowym w minionym roku. - wskazuje Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.
– W tym roku chcemy przetestować 10 nowych gier mobilnych - zarówno tych pochodzących z programu wydawniczego jak i naszych oryginalnych produkcji. Zakładamy, że 4-6 z nich może trafić później do globalnej dystrybucji. W planie wydawniczym mamy już "Right Swipes”, "Amusing Heroes” oraz “The Cash” - zapowiada prezes. - Dążymy do sytuacji, w której w portfolio będą trzy duże gry mobilne z miesięcznymi przychodami w wysokości co najmniej 1 mln zł, jak również kontynuujemy poszukiwania hitu, który będzie przynosił przynajmniej 4 mln zł przychodów miesięcznie - kontynuuje.
- Spotkało się to z bardzo dobrym odbiorem przez akcjonariuszy. Natomiast nie planujemy podawać prognoz wyników na 2021 rok. Historycznie podawanie prognoz w naszej branży jest obarczone zbyt dużym marginesem błędu, co widać choćby po ubiegłorocznych wynikach. Pomimo skokowego wzrostu przychodów i „przestrzelenia” in plus o 50 procent prognozy sprzedaży, nie udało nam się zrealizować prognozowanego na 2020 roku 3 mln zł zysku netto, mimo że zysk ze sprzedaży wyniósł prawie 4 miliony złotych - podsumowuje prezes.
Vivid Games S.A. obecne jest na parkietach Giełdy Papierów Wartościowych.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: Informacja prasowa
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu