redaktor | 14 lipca 2024, 15:12
Czy wiedzieliście, że studio Larian mogło stworzyć cRPG w uniwersum Fallout, gdyby nie uzyskało licencji na Baldur's Gate od Wizards of the Coast? Prezes Larian, Swen Vincke, ujawnił to w retrospektywnym wywiadzie na temat tworzenia Baldur's Gate 3, opublikowanym w najnowszym numerze EDGE Magazine (numer 400).
To jest [Baldur's Gate] jedno z tych IP, na które wielu ludzi chciałoby pracować, więc byłoby świetne do przyciągania innych ludzi do studia. Czułem, że jest szklany sufit, którego nie będziemy w stanie przebić, chyba że będziemy mieć wartości produkcji AAA, budżet, marketing, wszystkie rzeczy AAA.
Alternatywami byłyby Ultima, Fallout lub Baldur's Gate. Nie było zbyt wielu innych możliwości.
Z tych trzech, Ultima jest dzisiaj najmniej istotna, z ostatnią częścią (Ultima IX) wydaną w 1999 roku. Fallout, z drugiej strony, byłby niezwykle istotny. Od momentu, gdy Bethesda zdobyła licencję w 2004 roku i przekształciła grę w RPG akcji z perspektywy pierwszej/trzeciej osoby, spora grupa fanów oryginalnych gier cRPG wyrażała swoje niezadowolenie z tej zmiany. Oczywiście, nadal pozostawała kwestia przekonania Bethesdy do udostępnienia swojego IP na taki projekt, co nie jest łatwym zadaniem. Choć Bethesda pozwoliła Obsidianowi na stworzenie Fallout: New Vegas, prośby o kontynuację tej uwielbianej gry pozostały w dużej mierze bez odpowiedzi, nawet mimo globalnego sukcesu serialu telewizyjnego Amazon Prime Video. Studio nadal jest bardzo ochronne wobec tej franczyzy.
Larian ostatecznie zdobył licencję na Baldur's Gate, chociaż nie bez pewnych dramatów. Jak ujawnił Vincke, studio zgodziło się przesłać Wizards of the Coast szczegółowy dokument projektowy dla Baldur's Gate 3. Jednak pierwszy szkic, który wysłali, nie był zbyt dobry ze względu na kreatywne obciążenie spowodowane pracą nad Divinity Original Sin 2.
To było naprawdę złe. Ale nie mieliśmy siły umysłowej, aby się tym zająć, ponieważ próbowaliśmy zrobić Divinity Original Sin 2. Wizards odesłało go z korporacyjnym odpowiednikiem 'To jest naprawdę kiepskie'. I powiedzieliśmy: 'Wiemy, ale wydajemy grę – nie pytajcie nas o to teraz. Dajcie nam przedłużenie'. Na szczęście zrozumieli, i dostaliśmy kolejną szansę.
Biorąc pod uwagę znakomity wynik, powinniśmy być zadowoleni, że poszło właśnie tak. Ci, którzy tęsknią za cRPG w stylu Fallouta, mają kilka alternatywnych opcji, począwszy od Wasteland 3 od inXile, nie wspominając o niezależnych tytułach jak Encased i ATOM RPG.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu