Spółka Carbon Studio S.A. udowadnia, że praca nad grami na gogle wirtualnej rzeczywistości może być opłacalna także z finansowego punktu widzenia.
Rodzima spółka specjalizująca się w tytułach skierowanych na gogle wirtualnej rzeczywistości, ogłosiła swoje wyniki finansowe, potwierdzające że firma może zarobić zajmując się tytułami skierowanymi na tego typu urządzenia.
Kapitalizacja spółki w chwili obecnej wynosi prawie 94 miliony złotych, a jesteśmy jeszcze przed premierą największego do tej pory projektu studia w postaci Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.
Firma cały czas pracuje nad The Wizards skierowanej na HTC Vive Focus Plus, krok po kroku zwiększając swoją pozycję i rozszerzając zasięg oddziaływania.
Carbon otrzymało w lipcu dotacje w postaci prawie 6 milionów złotych z NCBiR w ramach GameINN, a doszła kwalifikacja dwóch projektów o łącznej wartości 8,4 miliona złotych.
Spółka Iron VR, zależna od Carbon Studio, jeszcze w pierwszym kwartale 2021 roku wyda swoją pierwszą grę w postaci Holy Chick! an Escape Room Game. Jeszcze w 2020 spodziewana jest emisja akcji w postaci crowdinvestingu za co odpowiadać będzie DM INC SA.
- Za nami bardzo pracowite trzy kwartały. Od stycznia do końca trzeciego kwartału uzyskaliśmy ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, czyli ponad 0,5 mln zł więcej w porównaniu rok do roku. W samym Q3 osiągnęliśmy prawie 0,77 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, czyli 10 proc. więcej niż w Q3 2019. Zysk netto, od stycznia do września, wyniósł ponad 0,68 mln zł. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Na osiągnięte wyniki finansowe wpłynęły działania intensyfikujące rozwój naszych projektów. Przez ostatnie miesiące koncentrowaliśmy się nie tylko na działaniach produkcyjnych, ale także promocyjnych, m.in. dedykowanych The Wizards - Dark Times. Projekt swoją premierę miał w czerwcu, a już po dwóch miesiącach z sukcesem zapewnił nam poziom pokrywający koszty produkcji, co dało wówczas wynik ponad 150 tys. sprzedanych kopii wszystkich gier z serii The Wizards. Sprzedaż gry jest widoczna w przychodach za Q3, w którym to kwartale koncentrowaliśmy się również na czynnościach związanych z produkcją innego tytułu, a tym samym naszego największego projektu, Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Aktualnie prowadzimy kampanię marketingową produkcji – dodaje prezes Carbon Studio.
– Decyzję o przejściu na główny parkiet podjęliśmy, aby móc jeszcze mocniej rozwijać się nie tylko na rynku lokalnym, ale przede wszystkim w większej skali na rynku zagranicznym. Jesteśmy gotowi aby dołączyć do grona wyselekcjonowanych spółek z dużego parkietu. Chcemy być bardziej widoczni dla inwestorów, przyciągnąć ich uwagę oraz zyskać ich zaufanie – mówi Błażej Szaflik.
– Unikalność rynku wirtualnej rzeczywistości pozwala małym deweloperom na osiągnięcie znakomitych sukcesów. Liczymy, że tak też będzie także w przypadku Iron VR – komentuje Karolina Koszuta.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu