Chińska marka OPPO okazała się najlepsze w konkursie związanym ze sztuczną inteligencją, wykorzystując do tego autorską technologię analizującą... emocje!
OPPO zwyciężyło w międzynarodowym konkursie analizy semantycznej - International Workshop on Semantic Evaluation (SemEval-2020). Firma zaprezentowała tam swoje autorskie rozwiązanie do analizy nastroju z tekstu pisane, w dodatku z kodem mieszanym, łączącym angielski oraz hiszpański.
Ten pokaz technologii przedstawił jak szeroki może być zakres wykorzystywania sztucznej inteligencji i co może ona zaoferować. Analiza pozwoliła uzyskać wychwytanie emocji ludziach, ich interakcji oraz wykorzystanie ich dalej.
W ten sposób wprowadzani asystenci głosowi czy czatboty mają zagwarantować nam zbliżenie się maszyn do nas, podnosząc przy okazji wrażliwość ich reakcji.
Badania nad tym rozwiązaniem wymagały przeprowadzania serii licznych analiz z różnych segmentów, dzięki którym udało się uzyskać jak największe przywiązanie do realnych ludzkich emocji.
SemEval to najmocniej ceniony konkurs, który za sprawą swoich organizatorów - grupę SIGLEX, od 2001 roku w trakcie 14. edycji dostarcza nam pokaz imponujących technologii.
OPPO Research Institute wielowymiarowo podszedł do swojego wyzwania i opracował emocjonalną klasyfikację. Jej model posłużył do odpowiedniego dostrajania odczytu uczuć zawartych w pisanych wypowiedziach.
Tony Chen, założyciel i dyrektor generalny firmy OPPO, przy okazji ogłosił, że jego firma zamierza w ciągu 3 lat zainwestować aż 7 miliardów USD (50 mld juanów) na kolejne badania i prace, które mają tym razem skoncentrować się na technologiach takich jak 5G, sztuczna inteligencja, rozszerzona rzeczywistość AR, Big Data czy synchronizacja dotychczasowych rozwiązań z odpowiednim wsparciem oprogramowania.
- Dokonując wielu czołowych osiągnięć technologicznych, instytut badawczy OPPO Research Institute przyczynia się do poszerzenia oferty, jaką OPPO zapewnia w dziedzinie produktów i usług tworzących spójny ekosystem. Chcemy konsekwentnie zwiększać nasz potencjał w dziedzinie sztucznej inteligencji, tak aby produkty OPPO stawały się inteligentniejsze i wrażliwsze na potrzeby użytkowników - powiedział Jack Hao, Chief Speech and Semantics Scientist w OPPO Research Institute.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu