Maciej Gaffke | 18 października 2022, 20:00
Czy w wieloosobowych produkcjach Activision pojawi się muzyka generowana przez sztuczną inteligencję? Całkiem możliwe, że tak będzie, ponieważ firma planuje złożyć patent w tej sprawie. Głównym celem jest stworzenie unikalnych ścieżek dźwiękowych dla graczy.
Według portalu Exputer, patent Activision nazywa się "Systemy i metody dynamicznego generowania oraz modulowania muzyki w oparciu o wydarzenia w grze, profile i reakcje graczy". To oznacza, że każdy gracz w rozgrywce wieloosobowej otrzymałby specjalnie dostosowaną do sytuacji muzykę.
Zapoznaj się także z: Właśnie udostępniono zwiastun z rozgrywki Need for Speed Unbound! Twórcy zapowiedzieli go wczoraj
Trzeba przyznać, że jest to bardzo dobry pomysł i byłoby rewelacyjnie, gdyby firmie udało się go zrealizować. Activision zwróciło uwagę, że wiele elementów gry można już wygodnie dostosowywać do swoich preferencji, ale muzyka nadal jest dopasowywana do ogółu użytkowników.
Wspomniano także o możliwości ustawienia własnej ścieżki dźwiękowej przez graczy w niektórych produkcjach, jednak nie zawsze wybrane utwory pasują do momentu rozgrywki, w którym znalazł się dany użytkownik.
Jak miałaby powstawać taka muzyka? Wyjaśniono, że gra brałaby pod uwagę różne czynniki. Wśród nich znalazłby się poziom umiejętności gracza, a także jego doświadczenie w grze. Na tej podstawie sztuczna inteligencja dostosowałaby odpowiednią muzykę i dźwięki towarzyszące.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/activision-wants-to-patent-unique-ai-generated-music-for-multiplayer-games/
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu