Cooking Simulator 2 z rekordem przed premierą, a Chinese Frontiers z datą debiutu

lubiegrac giełda Cooking Simulator 2 z rekordem przed premierą, a Chinese Frontiers z datą debiutu
Cooking Simulator 2 z rekordem przed premierą, a Chinese Frontiers z datą debiutu



redakcja | 4 czerwca 2025, 08:00

facebook banner

Polskie studio Big Cheese Studio S.A. nie zwalnia tempa. W tym roku na graczy czekają dwie gorące premiery – Chinese Frontiers oraz Cooking Simulator 2: Better Together. Obie produkcje mają dla firmy znaczenie strategiczne i stanowią kamienie milowe w rozwoju jej działalności.

Cooking Simulator 2 ma wprowadzić długo oczekiwany tryb kooperacyjny, co już teraz wzbudziło ogromne zainteresowanie. Na udział w playtestach zapisało się prawie 90 tysięcy osób, a 500 dwuosobowych drużyn wypełniło pierwszą turę testów w zaledwie kilka godzin.

Przeczytaj także:

Big Cheese Studio zapowiada, że premiera drugiej części ich kulinarnego hitu odbędzie się w drugiej połowie 2025 roku. Równolegle studio nie przestaje wspierać pierwszej odsłony, rozwijając ją o nowe dodatki – w tym nadchodzące BBQ DLC.

Jeszcze szybciej zobaczymy Chinese Frontiers – gra zadebiutuje już latem, a wcześniej, bo na początku czerwca, udostępnione zostanie demo. Produkcja łączy elementy strategii, przygody i budowania, pozwalając graczom odtworzyć rozwój dawnych chińskich osad, aż po konstrukcję Wielkiego Muru.

Za grę odpowiada studio Solid Games, natomiast Big Cheese Studio pełni rolę jej światowego wydawcy. To część strategii wzmacniania pozycji firmy na rynkach globalnych – w tym także w Chinach, gdzie we współpracy z Silk Road Games pojawi się specjalna wersja Cooking Simulatora.

VR, mobile i Roblox na celowniku

Big Cheese Studio mocno stawia na rozwój technologiczny. Obok klasycznych produkcji, firma rozwija swoje gry również w wersjach VR i mobilnych. Już teraz trwają prace nad VR-ową wersją Cooking Simulatora, w tym dodatkami pokroju Cakes & Cookies. Studio wykorzystuje w tym celu silnik Unreal Engine, co pozwala mu zachować niezależność w zakresie dystrybucji i monetyzacji.

Kolejnym krokiem jest zaistnienie na platformie Roblox. W marcu 2025 roku firma podpisała umowę na przeniesienie znanej tam gry Baby Blake's Guns & Glory na urządzenia mobilne. To element szerszej strategii dywersyfikacji przychodów i wzmacniania zespołu, który liczy obecnie ponad 30 osób.

Współpraca z zewnętrznymi studiami od animacji po dźwięk pozwala firmie elastycznie reagować na potrzeby dynamicznego rynku. Rozwój kompetencji i globalna ekspansja są w tym kontekście priorytetami.

Finanse i plany

W I kwartale 2025 roku Big Cheese Studio osiągnęło 1,7 mln PLN przychodów netto oraz 0,7 mln PLN zysku EBITDA. Rok wcześniej firma wypracowała 6,9 mln PLN zysku netto (ok. 1,6 mln euro) przy przychodach wynoszących 11,3 mln PLN (ok. 2,6 mln euro), co oznacza wzrost o blisko 5% r/r. Powtarzalność przychodów ze sprzedaży pozwala firmie planować kolejne projekty rozwojowe.

Big Cheese Studio zadebiutowało na Giełdzie Papierów Wartościowych w 2021 roku, a od czasu premiery pierwszego Cooking Simulatora w 2019 roku sukcesywnie rozwija swoje portfolio i obecność na światowym rynku gier.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: informacja prasowa

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners