W dniach od 21 do 23 marca w San Francisco, USA, odbywają się targi Game Developers Conference podczas, których pokazano sporo nowości. Nie obyło się także bez nagród np. dla The Legend of Zelda: Breath of the Wild za audio i design.
Także taka firma jak Crytek pokazała, że jeszcze potrafi zaskoczyć wielu i zaprezentowała nowy silnik CryEngine 5.5 wraz z pełnym dostępem do edytora kodu źródłowego. Firma zapowiedziała, że w momencie przekroczenia zysku 5 tys. dolarów ze sprzedaży produktu stworzonego przez wynajmującego silnik dewelopera, ten zapłaci za niego prawa do 5% przychodu.
Crytek oddaje w pełni funkcjonalne urządzenie, które zawiera ponad 260 poprawek jak np. systemie budowania terenu, zarządzania jednostkami, tworzenia obiektów w C# i pluginów dla poszczególnych platform sprzętowych. Program certyfikacyjny składa się z trzech podprogramów Technical Artist Certification rozpozna biegłość w cyfrowej sztuce wizualnej, Designer Certification sprawdzi umiejętności korzystania z edytora i rdzenia, a Programmer Certification przetesuje wiedzę programistyczną w zakresie kodu podstawowego.
Collin Bishop, Manager Produktu w firmie Crytek, powiedział, że - CryEngine 5.5 jest tym co chcieliśmy osiągnąć, łączy w sobie użyteczność z łatwością jaką każdy może używając tego zestawu narzędzi. Nasz najnowszy program certyfikacyjny zawiera całkowicie odświeżoną dokumentację i kod źródłowy pozwalający każdemu programiście na świecie, pracować bez ograniczeń, a nowy model płatności za prawa jest niezwykle prosty. Wprowadziliśmy także nowy projekt pod nazwą Flappy Bird, który w prosty sposób uczy deweloperów jak stworzyć kompletna grę od zera, bez wcześniejszej wiedzy na temat silnika. To natomiast daje nam możliwość przekazania mocy naszego silnika dla wszystkich. -
Nowy CryEngine 5.5 równocześnie zapewnia współgranie Steama i Sieci PSN w oparciu no nową cURL w HTTPS.
Najważniejsze cechy CryEngine 5.5:
Początkujący mają mozliwość stworzenia gry bez doświadczenia, po wzięciu udziału w 10 lekcjach.
SVOGI został uproszczony i w końcu działa na konsolach, a kalkulację GI można przeprowadzić offline.
Udoskonalony system tworzenia środowiska: dodane zostały nowe funkcje i ulepszenia, które w znacznym stopniu poprawiają wizualizację terenu, a dodatkowo można jeszcze w większym stopniu używać mieszanych materiałów i tworzyć bardziej szczegółowe mapy itp.
Ponadto dodano kilka innych usprawnień, a nas szarych graczy interesuje najbardziej jak to wszystko wygląda i jak bardzo obciąży nasze komputery i konsole. CryEngine 5.5 możecie zobaczyć w akcji na dwóch filmikach z czego jeden pochodzi z najnowszej produkcji Cyteka Hunt: Showdown.
Szkoda, że dostępność silnika taka sobie, unity jednak łatwiejszy w opanowaniu się wydaje z resztą UE też, obydwa są też darmowe, a i za wydanie gry na nich jakoś strasznie nie ździerają. No następcy crysisa to raczej nie ma się co spodziewać choć bardzo ładnie to wygląda
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Crytek zawsze graficznie był do przodu - Far Cry czy Crysis.