Czemu giganci wchodzą w rynek gier mobilnych? Jest to segment większy niż konsolowy i komputerowy razem wzięte!

lubiegrac news Czemu giganci wchodzą w rynek gier mobilnych? Jest to segment
Czemu giganci wchodzą w rynek gier mobilnych? Jest to segment większy niż konsolowy i komputerowy razem wzięte!



Tamer Adas | 26 lipca 2021, 23:10

Czemu giganci wchodzą w rynek gier mobilnych? Jest to segment większy niż konsolowy i komputerowy razem wzięte!

Wyraźnie dostrzec można, że najwięksi wydawcy gier zdecydowali się przeprowadzić ofensywę na rynek mobilny, czego symbolem został Diablo Immortal. Pomimo krytyki projekt wydaje się być naprawdę nieźle zapowiadającym się projektem, który na poziomie biznesowym jest w pełni uzasadniony.

Niemalże 91 miliardów dolarów to wartość rynku mobilnego, co zgodnie z raportem Newzoo przebija razem wzięte prawie 50 miliardów rynku konsolowego oraz niecałe 36 miliardów PC-towego.

rynek mobilny na pc i konsole -wykres 

Przy wzroście o 4,4% mamy do czynienia z gigantycznym potencjałem na zarobek z jednocześnie mniejszymi kosztami, wynikającymi z naturalnych ograniczeń dotyczących wydajności i skali propozycji. Trend umocnił się szczególnie mocno przy okazji wprowadzanych od miesięcy mniejszych czy większych ograniczeń.

Zdaniem platformy Social Peta wzrost w segmencie mobilnym wyniósł 12% i osiągnął liczbę aż 2,5 miliarda ludzi na całym globie!

Spore wzrosty odnotowała sfera gier casual, gdzie zanotowano wzrost aż o 45%! Wśród tego typu gier znajdują się między innymi polskie Warcaby, które niedawno zaliczyły swój rekord zainteresowania. Pomimo zmiennych warunków jak widać gracze ulubią ulubione gry, które pomimo swojej prostoty wciąż zapewniają wielką porcję zabawy i satysfakcji.

Zapoznaj się również z: Agatha Christie - Hercule Poirot: the First Cases, kolejna przygodówka z serii już we wrześniu

Każda z platform potrzebuje czasu, by wypracować optymalny dla niej system monetyzacji. Pierwsze gry wideo robiono do salonów gier. Co kilka minut należało do automatu wrzucić monetę albo żeton. Domowe komputery i konsole pozwalały grać bez ograniczeń, więc gry musiały stać się dłuższe, bardziej rozbudowane, ale też droższe, bo kupowało się od razu cały produkt. Za początek gier mobilnych można uznać Snake’a na telefony Nokia z 1997 r., ale musiała upłynąć ponad dekada, nim sukces Angry Birds przekonał developerów, że na tych małych urządzeniach najlepiej sprawdzą się gry darmowe z reklamami oraz płatnościami dającymi graczom dodatkowe funkcje (model freemium). Gdy stało się jasne, że na grach mobilnych można dobrze zarobić cały sektor w kilka lat dogonił i przerósł konsole i gry pecetowe - wyjaśnia Łukasz Oktaba, założyciel i prezes studia gamingowego Chess & Checkers Games, wydającego planszowego gry mobilne.

Siłą gier mobilnych jest to jak łatwo poddają się globalizacji i opanowują kolejne rynki. Nie ma tu rozbudowanej fabuły z dialogami bohaterów, do których trzeba nagrywać dubbing. Jeśli aplikacja ma dobrze przemyślany interfejs zasady można opanować w lot. Wypuszczona do sklepu Google Play w krótkim czasie może jednocześnie okazać się hitem w Japonii, USA czy Brazylii. Logiczne łamigłówki to coś znanego w każdej kulturze, więc w adaptacje klasycznych gier planszowych czy karcianych albo wariacje na ich temat łatwo się wciągnąć. Spodziewam się, że przyciągniemy do gamingu sporo osób, które z czasem staną się wziętymi graczami - prognozuje Łukasz Oktaba.

 

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: fot. Onur Binay on Unsplash, Informacja prasowa

Gra:
Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners