Najciemniejsze zakamarki ludzkiej świadomości, senne koszmary, łamanie praw fizyki i operacja światłem, to główne elementy psychologicznego horroru, jaki chce nam zaprezentować studio UnfoldGames.
DARQ, bo taki tytuł nosi ów projekt, pozwoli nam wcielić się w chłopca o imieniu Lloyd, który uświadamia sobie, że śni na jawie, a jego mary senne, to koszmary, z których nie może się obudzić. Jedyną możliwością przerwania tej męki, to łamanie praw fizyki i operowanie światłem.
"Wykorzystania światła - zarówno jako część ogólnej estetyki, jak i głównego elementu rozgrywki jest istotą w tej grze. Światło i cień są niemal głównym bohaterem DARQ. Gra budzi napięcie w oparciu o niepewność, gdyż nigdy nie wiemy czego się spodziewać przy włączaniu i wyłączaniu latarki."
W DARQ oprócz światła istotą jest także dźwięk. Istnieją lokacje, w której protagonista porusza się w całkowitej ciemności i żeby poruszać się po okolicy musi zdać się na dźwięki otoczenia, lokalizując je. Lloyd mierzyć się musi także z wrogami, z którymi nie ma szans w otwartej konfrontacji, której i dźwięk i światło zdecydowanie sprzyja.
DARQ, to gra łącząca w sobie grafikę 3D z rysunkowymi elementami 2D. Gracz natknie się tutaj na zagadki polegające na łamaniu praw fizyki. Będziemy zatem chodzić po ścianach i sufitach a także lewitować. Projekt zaoferuje także losowo zmieniające się elementy rozgrywki i kilka zakończeń, zależnych od wyborów graczy.
Tytuł oferuje także klimatyczną ścieżkę dźwiękową, stworzoną przez hollywoodzkiego kompozytora Wlada Marhuletsa.
Projekt został wybrany dzięki głosowaniu na Steam Greenlight do dystrybucji na tę platformę. Znajduje się także na platformie IndieGoGo.
Gra pojawić ma w sprzedaży jeszcze w tym roku. Dostępna będzie na platformach Windows, Mac i Linux.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu