Wyższe Szkoły Bankowe już wkrótce zorganizują interesującą debatę Esport. Sektor, któremu wirus niestraszny! Jak esport radzi sobie w czasie ograniczeń?
Gry mają się dobrze?
Branża gier w przeciwieństwie do chociażby filmowej potrafi skutecznie funkcjonować w okresie ograniczeń oraz trudności, które dotykają nas każdego dnia. Warto zatem przyjrzeć się bliżej tej sytuacji.
A co z esportem? Czyli, czym będzie Esport. Sektor, któremu wirus!
Przemysł produkcji gier komputerowych mimo wszystko napotyka już na coraz większe problemy, jednakże jest jeden segment, który jeszcze nieco lepiej radzi sobie esport, dynamicznie rozwijający się już od kilku dobrych lat.
To właśnie temu segmentowi rynku poświęcona zostanie nowa debata Esport. Sektor, któremu wirus niestraszny! za sprawą której będzie się można dowiedzieć o tym jaka jest sytuacja tego rynku w obecnym czasie.
Kto weźmie udział w Esport. Sektor, któremu wirus niestraszny! ?
Podczas wydarzenia, odbywającego się z resztą online, będzie można wziąć udział i posłuchać zaproszonych ekspertów wśród których znaleźli się dr Tomasz Marcysiak – socjolog z WSB, dr Jacek Markowski – doradca prawny branży esportowej i gamingowej, Piotr Janus – brand manager Komputronik, Wojciech Jeznach – współwłaściciel Fantasyexpo, Jakub „Smarte” Woźniak – gamer i youtuber, dr Maciej Kawecki – dziekan WSB w Warszawie, pełniący rolę moderatora.
– Pandemia odwróciła nasze życie do góry nogami i w jeszcze większym stopniu przeniosła je do on-line'u. Nawet najwięksi sceptycy muszą nauczyć się sprawnie korzystać z internetu, gdyż niektóre czynności odbywają się już tylko za jego pośrednictwem. Jednym z największych beneficjentów obecnej sytuacji jest rynek gier, dla którego sieć jest środowiskiem naturalnym. Nie możemy wyjść ze znajomymi do pubu, ale możemy pograć z nimi w ulubioną grę. Musimy poczekać na przełożone Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, ale nie musimy czekać na odbywające się zgodnie z planem rozgrywki esportowe. Rewolucja online'nowa właśnie się dopełnia. Pytanie tylko czy esport w 100% wykorzysta tę okazję, by na stałe zagościć w domach wielu Polaków – powiedział Piotr Janus, brand manager Komputronik.
– Historia sportu to historia bohaterów, widowisk sportowych i trofeów począwszy od greckich igrzysk, poprzez rzymskie amfiteatry aż po współczesne stadiony gromadzące dziesiątki tysięcy widzów. Dziś jednak niewielu zadowoliłoby się gałązką oliwną, bo sport stał się nie tylko masową rozrywką, ale przede wszystkim dochodowym biznesem. Jak widać chęć dopingowania gladiatorom nie tylko nie osłabła, ale i przekształciła się z interesujące zjawisko społeczne. Jak to jednak bywa w toku ewolucji jedne dyscypliny znikają, a na ich miejsce pojawiają się nowe, chociaż wciąż chodzi o to samo: emocje, krew i łzy. Jak na tle współczesnych sportów promujących kult ciała i sprawności fizycznej prezentują się sporty elektroniczne, nazywane od dwudziestu już lat esportem? Czy wirtualni gladiatorzy staną się nową elitą i klasą uwielbianych przez tłumy gladiatorów? – zapytał dr Tomasz Marcysiak, socjolog z Wyższej Szkoły Bankowej w Bydgoszczy.
Data Esport. Sektor, któremu wirus
Debata Esport. Sektor, któremu wirus niestraszny odbędzie się 17 listopada 2020 roku o godzinie 18:00.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu