redakcja | 26 marca 2025, 18:00
Wkrótce na półki trafi książka "Zostań na chwilę i posłuchaj. O dwóch Blizzardach, które dały światu Diablo i zbudowały imperium. Księga 1", opowiadająca o kulisach powstania jednego z najważniejszych tytułów w historii gier wideo. To wyjątkowa okazja, by zajrzeć za kulisy tworzenia Diablo i poznać ludzi, którzy zmienili oblicze branży.
Książka autorstwa Davida L. Craddocka skupia się na dwóch studiach – Condor i Blizzard – które połączyły siły, by stworzyć grę, jaka wcześniej nie istniała. Opowieść prowadzi czytelnika przez intensywny okres połowy lat 90., kiedy to kilku pasjonatów postanowiło zmienić turową koncepcję gry w pełnoprawną akcję w czasie rzeczywistym. Efektem ich pracy było Diablo – tytuł, który na zawsze wpisał się w historię gamingu.
Przeczytaj także:
W książce znajdziemy wypowiedzi kluczowych postaci tamtej epoki, takich jak David Brevik, bracia Erich i Max Schaeferowie, czy współzałożyciele Blizzarda – Allen Adham, Michael Morhaime i Frank Pearce. Wspominają oni m.in. nieprzespane noce, długie godziny kodowania i eksperymentowania oraz niepewność, czy ten nietypowy projekt w ogóle zadziała.
Co ciekawe, pierwotnie Diablo było grą turową. Dopiero decyzja o skróceniu czasu między akcjami do zera nadała rozgrywce znany dziś rytm. Jak wspomina David Brevik, przełomowy moment nastąpił, gdy jego postać – wojownik z mieczem – jednym kliknięciem roztrzaskała szkieleta. Wtedy wiedział już, że to, co stworzył, ma ogromny potencjał.
„Kliknąłem na potwora, postać podeszła i rozwaliła go. Rozpadł się na kawałki. Powiedziałem: ‘O mój Boże, to jest niesamowite!’. To był najbardziej przełomowy moment w mojej karierze.”
Premiera polskiego wydania zaplanowana jest na 24 kwietnia. Wydawcą jest Open Beta, które przygotowało dodatkową niespodziankę – każdy, kto zdecyduje się na przedsprzedaż w ich sklepie, otrzyma gratis wcześniejszą książkę autora: „Potwory w ciemności. Jak powstawało UFO: Enemy Unknown”.
Dla fanów historii gier, miłośników Blizzarda oraz tych, którzy dorastali w cieniu Tristram, to pozycja obowiązkowa. „Zostań na chwilę i posłuchaj” zapowiada się na emocjonującą podróż do czasów, gdy gry tworzyło się z pasji, a sukces rodził się w ciszy, przed migającym monitorem.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu