Jeszcze w tym miesiącu do dystrybucji cyfrowej na platformę Steam trafi mieszanina gry przygodowej, akcji i RPG, stworzona przez kolejne niezależne studio.
Distortions, bo taki tytuł nosić będzie owe dzieło stworzone przez niezależne studio Among Giants, pozwoli graczom wcielić się w dziewczynę, która pewnego dnia budzi się w nieznanej jej dolinie, w której czas zdaje się wcale nie płynąć. Bohaterka, które nie posiada wspomnień, odnajdując tajemniczy dziennik znajduje skrzypce, dzięki którym może kształtować rzeczywistość, tworząc niezwykłe efekty i zmiany. Z każdym nowym utworem uczy się innych umiejętności, mierzy się także z dziwnymi istotami zamieszkującymi ten tajemniczy, surrealistyczny świat. Wykorzystując znaleziony dziennik oraz skrzypce, a także dzięki pomocy zamaskowanego mężczyzna, protagonistka wyrusza w podróż przez swoje życie, znajdując wspomnienia, stopniowo odkrywając czym jest dolina, w której jest uwięziona i jaka jest jej przeszłość.
Projekt, jak już wcześniej nadmieniłam to przygodowa gra akcji, w której nie zabraknie elementów znanych z gier RPG, w których istotą są skrzypce i piosenki służące do kształtowania otaczającego świata. Gracz będzie tworzył mosty, wybuchy i bariery, stanie się niewidzialny, poruszy potężnymi skałami i nauczy się rozmawiać ze skrzypcami w dolinie.
Zmierzy się także w dziwnymi stworzenia, które zamieszkują dolinę, ale będzie miał wybór, może podjąć walkę, ale może także uciec. Z postępem rozgrywki nabierze także wielu nowych umiejętności, ucząc się i poznając nowe zachowania napotkanych istot.
Wraz ze skrzypcami dziewczyna uczy się pięciu różnych umiejętności. Do wykonania tych umiejętności twórcy wykorzystali mechanikę inspirowaną "The Legend of Zelda: Ocarina of Time", "Loom", "Guitar Hero" i innych gier opartych na instrumentach.
Distortions oferuje także "tryb wolny", w którym w dolinie słuchamy tego co gramy, powoli kształtując otaczający nas świat. Grę podzielona także na trzy wyraźne części. Pierwsza ścieżka to liniowy charakter rozgrywki, w której uczymy się gry, druga to otwarty świat , w którym gracz decyduje gdzie się uda, zaś trzecia to mieszanka otwartego świata i linearnych aspektów.
Elementy wizualne i fabularne zostały zainspirowane filmami "Eternal Sunshine of The Spotless Mind" i "The Fountain" oraz grami "Shadow of the Colossus" i "Silent Hill 2".
Ścieżka dźwiękowa Distortions składa się z licencjonowanych piosenek trzech różnych zespołów - jednego z Brazylii i dwóch ze Stanów Zjednoczonych, zaś dzięki otoczenia to szum, połączony z instrumentami takimi jak dzwonki, skrzypce i gitary.
Gra dostępna będzie na platformie Steam w lutym tego roku na PC.
Dość wyjątkowo to się prezętuje, chwilami jest to bardzo interesujące, nie brak jednak scen mocno średnich, te skrzypce to i fajna sprawa i nie. Zobaczymy co z tego będzie, bo jest to dość nowatorskie podejście studia.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Wygląda moim zdaniem słabo ale oby finalny efekt był o wiele lepszy.