redaktor | 5 lipca 2024, 17:00
Młody polski twórca tworzy grę samemu. Co wiemy o The Dragonhood?
Polski twórca indie kryjący się pod pseudonimem Scrambled Games, od dłuższego czasu pracuje nad grą o smokach. Podzielił się z redakcją o czym jest gra, dlaczego warto dać jej szansę i o kuluarach tworzenia gry samemu. Fragmenty rozmowy:
"Grę tworzę dokładnie półtora roku. [...] Na ogół produkcja gry w pojedynkę jest bardzo dużym wyzwaniem, zwłaszcza dla kogoś kto jeszcze nigdy wcześniej gry samemu nie wydał. Choć gamedev nie jest mi obcy to nauczyłem się wielu rzeczy podczas procesu twórczego. [...] Napewno marketing jest jedną z największych trudności, z którą może się zetknąć początkujący twórca, stąd jest bardzo wdzięczny redakcji za publikację tekstu o mojej grze."
"Dbanie o każdy fragment procesu twórczego jest skrajnie innym przeżyciem, niż zwykłe programowanie gier, którym zajmuje się na co dzień. Można złapać wiele kontaktów. Dla przykładu kapsułkę na Steam będącą główną grafiką gry zrobił mi brazylijczyk z polskimi korzeniami, a muzykę do gry zrobiło mi trzech niemców w promocyjnej cenie. [...] Nawiasem mówiąc muzyka jest naprawdę niesamowita i będzie dostępna w najpopularniejszych serwisach streamingowych po 8 lipca"
"Choć grę robiłem samemu, to jeden z moich kolegów wykazał się olbrzymią pomocą grając w The Dragonhood przez przeszło 100 godzin przed wypuszczeniem wersji testowych bezpośrednio na Steamie, i kolejne 150 gdy buildy gry były już dostępne poprzez Steam. Dzięki niemu szalona ilość błędów została naprawiona, a balans rozgrywki zachowany." "Zgadza się, w większości grafiki w grze są wykonane przez AI. Do wygenerowanych grafik mam oczywiście prawa autorskie. Jest to kontrowersyjne, ale zaczynając proces twórczy gry nie zakładałem, że to pójdzie tak daleko. Dobrzy graficy kosztują majątek, a grafik w grze jest na spokojnie ponad 500. Musiałbym wziąć kredyt!"
Właściwie to czym jest The Dragonhood można by zadać sobie takie pytanie po wejściu na stronę gry na platformie Steam. Jak pisze jeden z kuratorów Steam na temat gry:
"Marries roguelite elements [...] with Clicker/RPG gameplay as you become a dragon master"
Rzeczywiście ta ocena wydaje się trafna, taki sam przekaz niesie opis gry. W The Dragonhood wcielasz się w początkującego hodowcę smoków. Otrzymujesz swoje pierwsze jajo, które należy wykluć klikając w nie kilkakrotnie, a o wyklutego smoka dbasz, pielęgnujesz i... wysyłasz na walkę o bogactwa tego świata. Gra polega w dużej mierze na zdobywaniu i rozwijaniu smoków i
wysyłaniu ich po łupy. W celu zdobycia łupu smok musi wygrać w automatycznej bitwie rozgrywanej na naszych oczach (można ją pominąć). Wśród łupu znajdują się takie dobroci jak mięso z przeciwnika, przedmioty dla smoków, smocze jaja oraz waluty. Po walce smoka należy wyleczyć i posłać w kolejne boje. Wraz z rozwojem smoków przeciwnicy są coraz silniejsi, a zdobywane łupy są coraz atrakcyjniejsze. W ten sposób przebiega progresja gry i tak wygląda pętla rozgrywki.
Twórca mówi, że niektóre systemy gry wzorował na klasycznych RPG-ach via WWW, gdzie faktor realnego czasu potrzebnego na wykonanie pewnych akcji zamienił na ciekawe, w jego opinii, rozwiązanie singleplayer. Zamiast czekania kilku(nastu) godzin aż smok wróci z wyprawy, wystarczy "zakończyć dzień" poprzez kliknięcie przycisk u góry ekranu. Działania, jakie można wykonać w ciągu fikcyjnego dnia w The Dragonhood są ograniczone przez znane już z innych produkcji punkty akcji. Tak jak w klasycznej grze przeglądarkowej, tak i tutaj gra się przy pomocy myszki. Klikasz, aby zakończyć dzień, klikasz, aby wykluć smocze jajo, klikasz, aby wysłać smoka na wyprawę, klikasz aby odebrać zadanie, klikasz aby zrobić cokolwiek. Ciągle klikasz, dlatego Clicker.
Rozwój smoków przebiega w zróżnicowany sposób. Gady zwiększają swój poziom doświadczenia, gdy karmione są wcześniej złupionym mięsem. Obok tego istnieje możliwość ulepszania podstawowych statystyk (klasyka w przeglądarkowych grach RPG) oraz przyznawanie unikalnych umiejętności z drzewka talentów. Swoje smoki możemy także wyposażać w przedmioty, zwane amuletami, te można ulepszać przekuwając je u kowala. Oprócz wymienionych istnieje jeszcze możliwość ewolucji niektórych smoków oraz ulepszanie ich tieru. Choć fabuła gry jest raczej prosta, by nie powiedzieć znikoma, to ze względu na możliwości rozwoju "postaci" gatunkowość RPG jak najbardziej się należy.
No dobrze, ale co z elementami roguelite? W grze dostępna jest aktywność zwana "dungeonami". Tam zamiast jednego smoka jak na wyprawach, posyłamy trzy smoki, a te po dotarciu na miejsce walczą w drużynowych bitwach. Po każdej wygranej walce istnieje możliwość wybrania jednej z czterech nagród. Nagrodami są bonusy pasywne oraz specjalne talenty zaprojektowane do walk drużynowych. W trakcie trwania dungeonu zbiera się łupy, a po przegranej walce 5% z tego zebranego łupu jest tracone. Po samym dungeonie poruszamy się klikając w kolejne pola jak w grze planszowej, a z całej aktywności można w każdej chwili zrezygnować tracąc 50% łupu. Na końcu czeka boss, którego należy pokonać, aby dostać achievement, wykonać zadania oraz zebrać najcenniejsze przedmioty.
Celem gry, oprócz zdobycia wszystkich smoków, jest pokonanie pewnej istoty, która strzeże pewnego przejścia. Po za tym gra jest w pewnym stopniu sandboxowa, liniowości rozgrywki tu nie zaznasz. To gracz decyduje co robi i o co walczy w danym momencie. Niezwykle ciężko jest porównać tę grę z jakąkolwiek inną, znaną nam produkcją. Istniała jednak gra będąca inspiracją dla dewelopera do stworzenia The Dragonhood:
"[...] W lutym zeszłego roku wspominałem z kolegami jak zagrywaliśmy się niegdyś w Smoki Nightwood. Twórca niestety zmarł, a kod źródłowy wyciekł i powstało kilka kopii tej gry. Tak się bujałem z tymi wspomnieniami kilka dni i myślałem czy byłbym w stanie jakoś te wspomnienia przekuć na sensowny gameplay singleplayer. I tak design pierwszych smoków do mojej gry powstał w pociągu, kiedy jechałem do dziewczyny na walentynki. Wysyłałem wiadomości na messengerze do samego siebie z pomysłami [...] ta inspiracja w czasie prac nad grą dosyć mocno odjechała, ale myślę że ktoś to grał w Smoki Nightwood znajdzie punkty wspólne w The Dragonhood"
The Dragonhood będzie miało swoją premierę w piątek 12 lipca 2024 na platformie Steam. Developer zapowiada, że tłumaczenie gry na język polski ukaże się najpóźniej do tygodnia po wydaniu gry. Nie wyklucza również gotowości tłumaczenia w ojczystym języku w dzień premiery. Darmowa wersja demo dostępna jest na stronie gry na Steamie https://store.steampowered.com/app/2598630/The_Dragonhood/
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu