Dwie nowe gry z uniwersum World of Darkness

lubiegrac news Dwie nowe gry z uniwersum World of Darkness
Dwie nowe gry z uniwersum World of Darkness



nocarz | 20 lutego 2017, 12:00

Od premiery Vampire The Masquerade: Bloodlines minęło już trzynaście lat i w chwili obecnej do sprzedaży trafiły dwa tytuły osadzone w Świecie Mroku. Vampire The Masquerade: We Eat Blood oraz Mage The Ascension: Refuge to klasyczne narracyjne przygodówki (swoją drogą zdobywające coraz szerszy krąg fanów).

Kiedy został zapowiedziany Werewolf: The Apocalypse wszystko wskazywało, że powstaną kolejne gry osadzone w uniwersum Świata Mroku. Na pierwsze tytuły nie musieliśmy długo czekać. Vampire The Masquerade: We Eat Blood oraz Mage The Ascension: Refuge można już zakupić na sprzęt przenośny z iOS i Androidem już za 25 zł za oba tytuły. Wersja PC natomiast została wydana jako gold, zawierający oba tytuły, a jego koszt to 43 złote.

Pierwsza z nich, Vampire The Masquerade: We Eat Blood, jest oparta na popularnej stołowej grze fabularnej pod tytułem Wampir: Maskarada. Wcielamy się więc w tytułowego zasysacza krwi, który z początku nawet nie przypuszcza, że może stać się bestią w ciele człowieka, a jedyne co czuje to nieopanowany głód i z każdym dniem dostrzega przerażające zmiany zachodzące w swoim ciele.

Produkcja wygląda jakbyśmy posiadali osobny system operacyjny na współczesnego smartfona, gdzie śledzimy całą fabułę, odnajdujemy nowe wątki i prowadzimy rozmowy z różnymi postaciami, a wszystko jest ułożone i zaprojektowane w taki sposób, żeby każdy użytkownik całym sobą poczuł wywołana w ten sposób iluzję bohatera i przeżywał całą opowiedzianą historię.

Istotą gry jest podejmowanie decyzji kształtujących dalsze losy naszego bohatera. W trakcie rozgrywki będziemy albo zmuszeni do wyboru pomiędzy człowieczeństwem, a staniem się potworem z ociekającymi krwią kłami lub tez do znalezienia pewnego kompromisu pomiędzy obiema naturami.

Drugi tytuł to Mage the Ascension: Refuge także oparty na stołowej grze fabularnej wydanej w Polsce pod tytułem Mag: Wstąpienie, a scenariusz został napisany przez szwedzką pisarkę Karin Tidbeck (autorka książki pod tytułem Jagannath, zdobywczyni Crawford Awards 2013) i akcja dzieje się właśnie w Szwecji.

Bohaterką jest młoda kobieta nagle odkrywającej, że posiada moce oraz wiedzę pozwalające kształtować otaczającą ją rzeczywistość. Nie może jednak nacieszyć się swoimi talentami, gdyż różne frakcje chcą ją wykorzystać do walki o władzę nad magicznym światem.

W przeciwieństwie do Vampire The Masquerade: We Eat Blood gra Mage the Ascension: Refuge nie jest oparta na systemie operacyjnym i jest typową przedstawicielką tekstowej przygodówki. Produkcja także zawiera system decyzji z całym wachlarzem konsekwencji.