Tamer Adas | 3 maja 2022, 06:00
W ostatnich latach chyba nikt, tak jak Embracer Group nie zdołał szybko przebić się do szerokiej świadomości graczy, wykonując tak imponujące kroki rynkowe. Czym jest ta spółka? Skąd się wzięła? Jakie wydawnictwa i studia do niej należą? Jakie marki ma w swoich zasobach?
Szwedzka firma przez długi czas nie była nikomu znana, w Karlstadzie wyrosła jedna z największych firm w Europie oraz na całym globie. Przejęcie pozostałości po THQ przez Nordic Games ówcześnie wydawało się zaskoczeniem, większym jest jedna to, jak konsekwentnie Grupa potrafiła się przez kolejne lata rozrosnąć.
Od 2011 roku i pierwszych poważnych kroków, aż do... 2022, gdy nagle korporacja potrafi przejąć od Square Enix niezwykłe łakome pod względem talentu studia pokroju Eidos Montreal czy Crystal Dynamics, wcześniej pozyskując, chociażby Gearbox Software czy 4A Games.
Oficjalnie połączenie Nordic i THQ w THQ Nordic w 2016 roku okazało się początkiem działań giełdowych, które imponowały oraz przerażały wielu nieco bardziej zaawansowanych w wiedzę branżową graczy. Nagle ze Skandynawii wyłania się spółka, która rocznie wydaje dosłownie miliardy dolarów/euro na zakup kolejnych wydawców oraz studiów, błyskawicznie, w zasadzie w kilka/kilkanaście lat stają się istotnym graczem na całym globie.
W chwili obecnej mamy do czynienia w przypadku Embracera z właścicielem przeszło 100 studiów na całym świecie, przeszło 14 tysięcy pracowników oraz dodatkowymi zasobami w postaci Asmodee oraz Dark Horse Media. Te ostatnie firmy zapewnią szansę na rozwój posiadanych marek o segmenty komiksowo-planszówkowe. To będą kolejne kierunki, w jakie posiadane IP mają podążać oraz na których Grupa planuje zarabiać.
Zapoznaj się również z: Star Citizen z nową aktualizacją Alpha 3.17: Fueling Fortunes, zmieniającej ekonomię gry!
Na przestrzeni lat Embracer Group znacząco się rozrosło także w kwestii posiadanych aktywów. Całość THQ Nordic wydawała się imponująca, a tu otrzymaliśmy w kolejnych etapach kolejnych wydawców i studia z niezwykle mocnymi IP. Nawet jeżeli część z nich jest zamrożona lub dawno nie była rusza, ich powrót zostanie zdecydowanie przyjęty z wielkim zainteresowaniem prasy.
Zarządzający spółką śmiało rysują wizje dołączenia do grona największych z największych graczy w całej branży gier, co sprawia, że kolejni inwestorzy decydują się na przekazanie kolejnych środków na dokonywanie zakupów do własnej struktury. Ta niezwykle się rozwinęła, co siłą rzeczy będzie coraz trudniejsze do opanowania, nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę pozostawienie podmiotom sporej niezależności. Korporacja pragnie dokonać zakupów na rynkach anglosaskich (USA, UK), ale także... chce, rozwijając swój segment wieloosobowy, dokonać kolejnych ruchów między innymi... w Polsce!
Póki co dynamiczny rozwój wydaje się nie do zatrzymania, niemniej wiele z projektów już teraz nie zawsze trzymało poziom. Dotychczas jednak nie usłyszeliśmy o żadnej większej porażce, także w segmencie finansowym. A te mogą nadejść i mogą stanowić o tym, jak dalej przebiegać będzie rozwój Embracer Group.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu