Tamer Adas | 15 sierpnia 2022, 23:10
ESL Polska niedawno przeprowadziło ciekawe badania, za sprawą których dowiedzieliśmy się, jaka będzie przyszłość polskiego e-sportu. Zgodnie z wynikami już teraz możemy spostrzec, jak odbywa się praca nad zadbaniem o społeczność.
Polski oddział e-sportowego giganta zdecydował się przeprowadzić badanie ankietowe w trakcie trwających zawodów Intel Extreme Master Katowice w 2022 roku, jak się okazuje, nie tylko rośnie generalne zainteresowanie e-sportowymi zawodami, ale wielkimi krokami większość społeczności zaczynają stanowić młodzi widzowie, z tak zwanego pokolenia Z.
Jak się okazuje, widzowie śledzili zawody średnio 62 minuty, na co w sporej mierze złożyło się aż 83% osób, w wieku poniżej 26 roku życia, przebijając w ten sposób zeszłoroczny rezultat o aż 22 minuty (czas zanotowany na YouTube)! Tegoroczna edycja zgromadziła przeszło 640 tysięcy unikalnych użytkowników, łącznie transmitując zmagania w czasie niemalże 40 milionów minut.
Zapoznaj się także z: Jaki monitor wybrać dla ucznia lub studenta? Jakie modele spiszą się do nauki, pracy i grania? - Urządzenia na rok szkolny 2022/2023
Trend wzrostowy odnotował także nowy sezon ESL Pro League uzyskujący wynik o prawie 66% lepszy wynik średnio widzów oraz ponad 177% względem maksimum z poprzedniego roku. Niedawno rozegrany IEM Kolonia 2022 może się pochwalić 1 milionem i 250 tysiącami widzów na całym świecie.
Polscy fani to w większości fani CS:GO, śledzących w 80% jedynie najbardziej prestiżowe turnieje o największej stawce, niemniej 46% przynajmniej raz na tydzień oglądają e-sportowe transmisje. Największa grupa zainteresowana jest nowymi podzespołami i sprzętem do komputerów, aż 72% deklaruje, że jest zainteresowana zakupem przynajmniej jednego przedmiotu.
Przeczytaj też: Poznaliśmy datę premiery Ship of Fools, najnowszej gry Fika Productions i Team17
Oficjalną polską transmisję w najpopularniejszym momencie obserwowało niemalże 35 tysięcy graczy, co przełożyło się na wynik aż o 65% lepszy niż w analogicznym okresie, sama średnia zanotowała także wzrost, choć skromniejszy, gdyż jedynie 8%.
Aż 30% badanych zadeklarowało, że śledziło zmagania na telewizorach, co pokazuje, że trend społeczności zaczyna przypominać transmisje zmagań z tradycyjnych form sportowych. Nie brakuje jednak osób, które śledziło potyczki poprzez smartfona.
Badanie przeprowadzono na grupie 3164 osób w grupie uczestników wspomnianej transmisji.
Miejsce na cytat, z informacji prasowych korzystajmy z pełnego. -
Miejsce na 2. cytat, z informacji prasowych korzystajmy z pełnego. -
Miejsce na 3. cytat, z informacji prasowych korzystajmy z pełnego. -
Miejsce na datę premiery gry/sprzętu/filmu. Gra zmierza na Xbox Series S, Xbox Series X, Xbox One, komputery osobiste, Nintendo Switch oraz PlayStation 4 i PlayStation 5.
(Miejsce na zwiastun/Twitt/wpis na FB/Insta), Rozmiar zwiastuna na YT: 735x413
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: Informacja prasowa
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu