Game Story: W Polsce liczba graczy wynosi 17 milionów graczy, z czego 47% grupy stanowią kobiety!

lubiegrac news Game Story: W Polsce liczba graczy wynosi 17 milionów graczy, z czego 47% grupy stanowią kobiety!
Game Story: W Polsce liczba graczy wynosi 17 milionów graczy, z czego 47% grupy stanowią kobiety!



Tamer Adas | 6 grudnia 2020, 06:00

Ciekawe wyniki badań IQS i Gameset wskazują na to, że w Polsce społeczność graczy liczy 17 milionów ludzi, z czego 47% to kobiety. Co ujawnia Game Story?

Jak wielu graczy jest w Polsce? 

Najnowsze badania Game Story wskazują, że grupa graczy w Polsce wynosi aż 17 milionów osób w wieku od 9 do 55 lat, a wśród nich prawie połowę stanowią kobiety (47%). Mowa jest zatem o tym, że za graczy uważa się mniej więcej 8 milionów dziewczyn.

Jak często grają kobiety?

To nie pierwsze badania wskazujące na zmniejszające się różnice pomiędzy obiema płciami. Potwierdzają to odpowiedzi na kolejne pytania, chociażby pytanie dotyczące ilości spędzonego czasu na granie. Jak się okazuje 53% kobiet spędza w tygodniu od 4 do 6 godzin zabawy, a 42% codziennie spędza swój wolny czas z grami.
 
22 procent z badanych wskazało spędzanie czasu z grami za swoją pasję, realizującą się poprzez wiele gatunków na czele z produkcjami przygodowymi i przygodowymi akcji (43%), symulatorami (również 43%) oraz strzelankami (41%).
 

Na jakich urządzeniach grają?

Wbrew pozorom damy doskonale bawią się nie tylko ze smartfonami i tabletami, ale około 2 miliony 400 tysięcy codziennie gra na konsoli lub komputerze osobistym. Z resztą wśród najpopularniejszych tytułów znajdziemy The Sims 4, FIFA 21 czy też GTA V.
 
Aż 40% wśród grających śledzi także transmisje i strumieniowanie treści z grami, najczęściej wskazując na materiały Bruneci, Nieuczesanej oraz UrQueeen o MagdalenieMariiMonice i Eweli nie zapominając.

Grające Polski, a światowe trendy.

Badania przygotowane przez Newzoo wskazały na aż 46% grających kobiet w gronie ogólnym, czyli rezultat niemalże identyczny jak w Polsce. Taki obrót spraw przekłada się także na wzrost kobiet pracujących nad produkcją gier wideo czy prowadzając swoje kariery e-sportowe. Nie brakuje także kobiet, które śmiało dzielą się swoimi wrażeniami z wielu gier.
 
 
- Jesteśmy świadkami przełomowego momentu w gamingu, bo kobiety dochodzą w nim do głosu bardziej niż kiedykolwiek i na niego coraz większy wpływ - jako specjalistki na to jakie gry powstają, jak wyglądają w nich kobiety, a jako konsumentki na sukces sprzedażowy poszczególnych tytułów. Gaming i esport rozwijają się także dzięki sponsorom i firmom, które wśród fanów gamingu widzą swoich odbiorców. Już czas na to, aby patrzeć na ten rynek całościowo, nie tylko przez pryzmat mężczyzny-gracza. Dla naszych klientów przygotowaliśmy już specjalną ofertę na działania w gamingu skierowane do kobiet i będziemy zachęcać ich do większego zaangażowania w tym obszarze. Wszelkie kroki podjęte przez marki będą miały także niebagatelny wpływ na wyrównywanie szans i kreowanie pozytywnych postaw w społeczności graczy. - powiedziała Karolina Kałużyńska, Gameset.
 
Badanie Game Story odbyło się metodą CAWI (badanie internetowe) z próbą 100, w ogólnopolskiej grupie mieszkańców polski w wieku 9-55 lat. 
 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: Informacja prasowa https://grupaiqs.pl/pl/raporty/game-story

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners