Silnik GameMaker wkrótce doczeka się nowego Runtime i obsługi JavaScriptu

lubiegrac news Silnik GameMaker wkrótce doczeka się nowego Runtime i obsługi JavaScriptu
Silnik GameMaker wkrótce doczeka się nowego Runtime i obsługi JavaScriptu



Tamer Adas | 23 maja 2024, 15:55

Oficjalnie znany i ceniony silnik GameMaker doczekał się sporej aktualizacji, wprowadzającej między innymi nowy Runtime czy obsługą JavaScriptu. Jakie nowości jeszcze zdecydowano się zaimplementować w ramach rozbudowanego narzędzia?

Słynny silnik do tworzenia gier 2D, otrzymał najnowszą aktualizację, wprowadzającą liczne narzędzia i funkcje, które pojawią się na platformie jeszcze w tym roku. Twórcy i programiści mogą oczekiwać wielu ulepszeń interfejsu i UX. Kluczowe narzędzia i funkcje w aktualizacji GameMaker 2024 obejmą między innymi nowy Runtime, JavaScript, edytor kodu czy Prefabs. 

Runtime jest kluczowym elementem odpowiedzialnym za kod gry podczas rozgrywki, natomiast użytkownicy GameMakera wkrótce będą mogli poznać GMRT. To zupełnie nowy Runtime, nad którym pracowano od zeszłego roku. GMRT umożliwi tworzenie gier, w których kod będzie wykonywany znacznie szybciej, co jednocześnie przełoży się na bardziej dynamiczną rozgrywkę. Opublikowana w zeszłym roku zamknięta wersja beta zyskała rozgłos, a obecnie nadszedł czas na wdrożenie otwartej bety na Windows, obejmującej także platformy webowe, mobilne oraz konsole.

GameMaker wprowadza obsługę Javy, umożliwiając po raz pierwszy programistom tworzenie kodów gier zarówno w GameMaker Language (GML) jak i w JavaScript. To przełomowe posunięcie znacznie poszerzy grono użytkowników GameMakera, zarówno o biegłych w Javie programistów, jak i nowicjuszy pragnących uczyć się nowych metod programowania. Dodatkowo GM weryfikuje możliwość obsługi innych języków, w tym C#. 

Znacząco przeprojektowany został edytor kodu z całkowicie zmienionym interfejsem użytkownika (beta). Za jego sprawą programiści będą mogli nie tylko łatwo pisać kod swoich gier, zarządzać nim skuteczniej, ale także skorzystają z szeregu nowych rozwiązań, takich jak widok kodu obejmujący cały obiekt, minimapa, czy automatyczna dokumentacja. Wprowadzony został Prefabs, czyli nowe narzędzie, umożliwiające programistom bezproblemowe wykorzystywanie zasobów źródłowych na wielu projektach jednocześnie. Modyfikacje w oryginalnych zasobach zostaną automatycznie zaktualizowane gdziekolwiek tylko zostały użyte.

Zapoznaj się również z: Na rynek zmierzają ekologiczne projektory Acer Vero HL6810 i HL6810ATV

Na naszą społeczność zawsze możemy liczyć jeśli chodzi o funkcje jakie chcą widzieć w swoim ulubionym silniku do tworzenia gier. Jesteśmy przekonani, iż tegoroczna aktualizacja zostanie dobrze przyjęta przez setki tysięcy użytkowników, jak i nowych twórców. – mówi Russell Kay, Szef GameMaker. – Wprowadzone opcje i funkcjonalności jak nowy Runtime, czy edytor kody odmienią nie tylko sposób tworzenia gier, ale przede wszystkim - ku uciesze graczy - polepszą samą rozgrywkę. -

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: Informacja prasowa

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners